foto
Vpogled

Vztrajno povečevanje spletnega nakupovanja in mobilnega plačevanja

V primerjavi z letom 2020 med Slovenci narašča pogostost spletnega plačevanja, temu pa se počasi približuje tudi mobilno plačevanje. Vse manj je plačevanja z gotovino.

Preko spleta nakupuje 76 odstotkov Slovencev

Mastercard® v najnovejši raziskavi Masterindex ugotavlja plačilne trende in navade Slovencev, starih med 18 in 55 let. V primerjavi s preteklim letom ugotovitve raziskave kažejo povečanje deleža tistih, ki preko spleta nakupujejo še pogosteje kot pred pandemijo (23-odstotno povečanje v 2020; 30-odstotno v 2021). Spletnega nakupovanja se sicer poslužuje že tri četrtine Slovencev (76 %). 86 odstotkov sodelujočih je prepričanih v varnost spletnega nakupovanja. V spletnih nakupovalnih košarah so se najpogosteje znašli oblačila, obutev in modni dodatki (59 odstotkov). Varnost bančnega računa (56 odstotkov) ostaja najpomembnejši dejavnik pri izbiri metode potrjevanja spletnih nakupov, vse bolj pomembna pa je tudi enostavnost (9 odstotkov v 2020; 13 odstotkov v 2021) in hitrost postopka (8 odstotkov v 2020; 10 odstotkov v 2021).    

bla

Na spletu še vedno največ plačujemo s kartico

Plačilo z gotovino v spletnih trgovinah je sodeč po raziskavi nekoliko manj priljubljeno (39 odstotkov v 2020; 33 odstotkov v 2021), najpogostejša metoda plačevanja ostaja plačilna kartica (60 odstotkov).  Za razliko od lani občutno povečanje beleži vsakodnevno plačevanje s kartico (24 odstotkov v 2021; 17 odstotkov v 2020), najpogosteje je uporabljena debetna kartica (48 odstotkov), ki je med Slovenci tudi najbolj priljubljena (77 odstotkov v 2020; 82 odstotkov v 2021). Skoraj polovica Slovencev (48 odstotkov) je že vsaj enkrat plačevala z mobilnim telefonom.

bla

Najbolj zaupanja vredno je geslo za enkratno uporabo

Sodelujoči v raziskavi kot najbolj varen način potrjevanja spletnih nakupov navajajo geslo za enkratno uporabo (83 odstotkov), skeniranje prstnega odtisa (79 odstotkov) in prepoznavo obraza (61 odstotkov) ter druge biometrične metode (61 odstotkov). Petina Slovencev za potrjevanje uporablja kodo preko SMS-a (19 odstotkov) ali varnostno kodo preko mobilne banke (23 odstotkov).

»Porast plačevanja s kartico v tujini v primerjavi s preteklim letom beleži tudi vidno povečanje nuje po visoki stopnji varnosti pred zlorabo, kar tudi vse več imetnikov kartice prepoznava kot prednost, in sicer 55 odstotkov v 2019, 57 odstotkov v 2020 in 64 odstotkov v 2021,« je povedal Luka Gabrovšek, poslovni direktor družbe Mastercard v Sloveniji.

bla

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji