petkovsek
Vpogled

Valicon: Skoraj tretjina Slovencev verjame, da je drugi val že tu

Ugotovitve aktualne Valiconove raziskave kažejo na visoko raven samozaščitniškega ravnanja in majhno naklonjenost aplikaciji za sledenje okužbam. Sprostili smo se pri obiskovanju lokalov, a vzdržujemo varnostno razdaljo.

Dvomov v drugi val vse manj

V okviru raziskave #novanormalnost v tržnoraziskovalni družbi Valicon spremljajo ključne indikatorje odziva javnosti na ukrepe in (po)doživljanje vsakdanjika v okoliščinah, poveznih s pandemijo koronavirusa. Ena od ključnih ugotovitev je dejstvo, da je takoj po uradnem koncu epidemije 28 odstotkov sodelujočih menilo, da drugega vala okužb ne bo, dva meseca pozneje pa je takšnih le še 16 odstotkov.

Na drugi strani je 30 odstotkov sodelujočih prepričanih, da smo že priča drugemu valu okužb, medtem ko je pred dvema mesecema le 9 odstotkov sodelujočih menilo, da nas drugi val čaka že čez mesec ali dva, torej v času tokratne meritve. »Rezultati kažejo na premik k bolj realistični oceni širjenja okužb, čemur bi moralo slediti tudi upoštevanje priporočil NIJZ in navodil za samozaščitno ravnanje, zato smo v tokratni meritvi preverili tudi te indikatorje,« pojasnjujejo v Valiconu.

Nad aplikacijo za sledenje (še vedno) ni navdušenja

Mesec dni po najavi uvedbe aplikacije namera za namestitev ni nič večja kot takoj po sprejetju zakona, ki predvideva uvedbo aplikacije za sledenje stikov z okuženimi. Po ugotovitvah raziskovalcev si je aplikacijo takrat nameravalo namestiti največ 27 odstotkov prebivalcev v starosti med 18 in 75 let. Mesec dni pozneje je ta ocena skoraj enaka, zdaj jo ocenjujejo na 28 odstotkov. »Nekaj več je odločenih (+7), znižal pa se je delež tistih, ki namestitvi niso naklonjeni (-5), a tudi tistih, ki so namestitvi bolj naklonjeni (-2), zato je končna ocena za namestitev na približno enaki ravni kot pred mesecem dni,« pojasnjujejo raziskovalci.

Visoka raven samozaščitnega ravnanja

Večina sodelujočih ohranja navade, pridobljene ob začetku epidemije. Te se tudi po uradnem koncu epidemije in dva meseca zatem niso spremenile. »Pogostejše umivanje in redno razkuževanje rok ter izogibanje javnim notranjim prostorom, kjer se zadržuje večje število ljudi, ostaja v navadi za večino sodelujočih, za približno polovico v celoti, za približno tretjino vsaj delno,« pravijo v Valiconu. Lokalom in drugim podobnim javnim prostorom se še vedno izogiba tretjina sodelujočih, kar je nekoliko manj kot ob uradnem koncu epidemije.

Sprostili smo se pri obiskovanju lokalov, a vzdržujemo varnostno razdaljo

Fizično razdaljo sodelujoči po ugotovitvah raziskave v veliki meri spoštujejo predvsem v notranjih javnih prostorih in lokalih. V prvem primeru malenkost manj kot konec maja, v drugem malo bolj kot konec maja. Pri lokalih sicer zaznavajo občutnejšo spremembo v obisku; konec maja je 23 odstotkov sodelujočih na to vprašanje odgovorilo, da zanje ni relevantno, medtem ko jih je zdaj le še 7 odstotkov. Raziskovalci na podlagi tega sklepajo, da so se prebivalci v tem času nekoliko sprostili pri obiskovanju lokalov, ne pa tudi pri vzdrževanju fizične razdalje v lokalih, ki ostaja na relativno visoki ravni.

»V nekoliko manjši meri se fizična razdalja spoštuje na zunanjih javnih površinah, a tudi tu ostaja na visoki ravni. Četrtina vprašanih se tega strogo drži, polovica pa, če je to možno. Smo se pa pri spoštovanju fizične razdalje precej bolj sprostili pri osebnih stikih, predvsem v stikih s sorodniki in prijatelji, v manjši meri, a vseeno občutno, pa v stikih z znanci, sodelavci in kolegi,« dodajajo v Valiconu.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji