DMS
Vpogled

Trženjski monitor 2020: Večina podjetij bo marketinške proračune ohranila na isti ravni

Glavna ugotovitev raziskave »Trženjski monitor 2020« je dejstvo, da je letošnja epidemija na podjetja vplivala bistveno bolj asimetrično kot recesija leta 2009. Veliko podjetij zaznava negativen vpliv, nekatera pa poročajo tudi o pozitivnem.

Raziskava Trženjski monitor 2020, ki jo je Društvo za marketing Slovenije v juniju 2020 izvedlo v sodelovanju s tržnoraziskovalno družbo Valicon, je na vzorcu 64 podjetij (članov Društva za marketing Slovenije) ugotavljala, kako bo epidemija covid-19 vplivala na marketinško panogo v Sloveniji. Avtorji raziskave so raziskovali tudi vzporednice z letom 2009 in zadnjo gospodarsko krizo.

Asimetrične posledice epidemije

Po ugotovitvah raziskave je za dobro polovico sodelujočih podjetij in organizacij (58 odstotkov) imela epidemija negativen učinek na poslovanje. Pri tem je v primerjavi s krizo 2009, ko podjetja v veliki večini niso zaznavala pozitivnih učinkov gospodarske krize, opazna večja asimetrija, nekatera izmed podjetij opažajo celo pozitivne učinke epidemije (17 odstotkov).

DMS

Ob tem raziskovalci poudarjajo še, da le 41 odstotkov podjetij meni, da bodo zaradi epidemije prizadeta v enaki meri kot druga podjetja v panogi. »Če to primerjamo z oceno iz leta 2009, je takrat 63 odstotkov podjetij ocenilo, da bodo prizadeta v enaki meri kot druga podjetja v panogi,« pojasnjujejo.

DMS2

Dobra petina bo povečala marketinške proračune

Več kot polovica sodelujočih podjetij (56 odstotkov) načrtuje isti obseg marketinških aktivnosti tudi po epidemiji, petina (21 odstotkov) podjetij načrtuje zmanjšanje obsega aktivnosti, 24 odstotkov pa celo povečanje.

Skoraj tri četrtine podjetij (71 odstotkov) namerava marketinška sredstva tudi v 2021 ohraniti na enaki ravni. V času gospodarske krize v letu 2009 so se marketinški proračuni največkrat omejevali (npr. večji upad prodaje in izgube kupcev).  

DMS3

Največ predvidenih naložb v marektinško-komunikacijski splet

Pred epidemijo so podjetja med vsemi marketinškimi aktivnostmi v največji meri načrtovala naložbe v marketinško-komunikacijski splet (90 odstotkov), sledijo upravljanje odnosov s kupci oziroma uporabniki (76 odstotkov), razvoj izdelkov, storitev, znamk (75 odstotkov), razvoj tržnih poti (67 odstotkov) in izvajanje tržnih raziskav (41 odstotkov).

DMS4

Najbolj na »udaru« organizacija dogodkov

Ob podrobnejšem pregledu marketinških aktivnosti so podjetja pred epidemijo v največji meri načrtovala naložbe v oglaševanje v družbenih medijih (87 odstotkov), odnose z javnostmi (73 odstotkov), razvoj novih izdelkov (70 odstotkov), organizacijo dogodkov (70 odstotkov) in neposredni marketing (68 odstotkov).

Sodeč po raziskavi med načrtovanimi aktivnostmi pričakujejo več naložb v odpiranje digitalnih prodajnih poti (62 odstotkov), uvajanja novih poslovnih modelov (50 odstotkov), aplikacij in spletnih vmesnikov za uporabnike (47 odstotkov) in oglaševanja na družbenih omrežjih (46 odstotkov).

»Glede na ugotovitve raziskave bodo najbolj na »udaru« organizacija dogodkov, pospeševanje prodaje, sponzorstva in donatorstva. previdnost napovedujejo za oglaševanje v netradicionalnih in tradicionalnih medijih ter pri odpiranju lastnih prodajnih mest,« so povedali raziskovalci.

V digitalnem marketingu prednjačijo družbena omrežja

Sodelujoča podjetja med digitalnimi kanali največ uporabljajo oglasne kampanje na družbenih omrežjih (81 odstotkov), upravljanje profilov na družbenih omrežjih (78 odstotkov) in e-mail marketing (75 odstotkov).  Z oceno »nad pričakovanji« so sodelujoča podjetja ocenila predvsem učinkovitost sožitnega oglaševanja (22 odstotkov) in oglasnih kampanj na družbenih omrežjih (20 odstotkov).

DMS5

 »Kljub negativnim učinkom epidemije je zaznati pozitiven premik v strateškem dojemanju marketinga v podjetjih. Poslovni rezultat podjetij se bo glede na rezultate raziskave manj »drastično« reševal s poseganjem v marketinška vlaganja. Zaznati je, da so nekatera podjetja znotraj dane situacije poiskala nove priložnosti in prilagodila svoje strategije,« ugotovitve raziskave komentira Petra Čadež, predsednica DMS.

Intervju

a1
24. 09. 2020

Po mnenju Matjaža Vračka, direktorja prodaje zasebnim uporabnikom v A1 Slovenija, se bo…

luka bajs
21. 09. 2020

Luka Bajs, kreativni direktor v agenciji Grey Ljubljana, ki je že drugič zapored prejel…

supernova rudnik
09. 09. 2020

Čez nekaj ur bodo predstavniki Supernove Group tudi uradno položili temeljni kamen, ki…

Naši avtorji