bla
Vpogled

Skrbi nas varnost profilov na družbenih omrežjih, a nismo preveč skrbni

Za 59 odstotkov slovenskih uporabnikov družbenih omrežji je vdor v njihov račun stresen dogodek, a jih hkrati le 25 odstotek uporablja dvostopenjsko preverjanje pristnosti.

V okviru informativne kampanje in raziskave, ki jo je družba Meta izvedla za spodbujanje uporabe pregleda zasebnosti, je nastala kreativna animacija, ki na zabaven način prikazuje morebitne posledice vloma v vaš »digitalni dom.« 

Raziskava med slovenskimi uporabniki družbenih omrežij namreč kaže, da večino sodelujočih (59 odstotkov) skrbi nevarnost vdora v račun na družbenih omrežjih, kljub temu pa le 25 odstotkov uporabnikov uporablja dvostopenjsko preverjanje pristnosti, ki jo v Meti poudarjajo kot eno od najučinkovitejših zaščit proti poskusom vdora.  Tudi zato kampanja spodbuja in ozavešča k uvedbi dvostopenjskega preverjanja pristnosti.

Uporabnike poziva, naj pregledajo varnostne nastavitve in s tem zaščitijo svoje informacije in račune. Zanimiva je tudi ugotovitev, da približno četrtina slovenskih uporabnikov družbenih omrežij (24 odstotkov), sploh starejših, nikoli ne spreminja svojih gesel na družbenih omrežjih, 37 odstotkov pa jih geslo menja manj pogosto kot enkrat na leto. Bolj spodbudna je ugotovitev, da je 91 odstotkov sodelujočih pripravljenih nameniti več kot pet minut izboljšanju varnosti svojega računa, kar je natanko tisti čas, ki je potreben za nastavitev dvostopenjskega gesla.

Na vprašanje, kaj bi bila najhujša posledica vdora, je več kot polovica sodelujočih (53,3 odstotka) slovenskih uporabnikov družbenih omrežij omenila morebitno škodovanje ugledu, če bi heker objavljal v njihovem imenu ali pošiljal sporočila njihovim prijateljem. 40 odstotkov jih je omenilo dostop do zasebnih sporočil, 32 odstotkov pa je omenilo možnost goljufije prijateljev.

Za povečanje varnosti na vašem računu na profilu priporočajo naslednje:

  • Obiščite Pregled zasebnosti in preverite varnost svojega računa.

  • Zaščitite svoje geslo:

    • Ne uporabljajte enakega gesla kot na drugih mestih.

    • Geslo ne sme vsebovati vašega imena ali priljubljenih besed – biti mora takšno, da ga je težko uganiti. Več informacij o ustvarjanju močnega gesla lahko najdete tudi na strani z varnostnimi ukrepi.

    • Svojih podatkov za prijavo nikoli ne delite z nikomer.

  • Vključite opozorila o prijavi in dvostopenjsko preverjanje pristnosti:

    • Dvostopenjsko preverjanje pristnosti je način, s katerim znatno okrepite vašo varnost. Ko se nekdo prijavi v račun z nove naprave ali nepoznane lokacije, mora poleg vnosa gesla vnesti še dodatno kodo, ki jo prejme na mobilni napravi – na primer prek SMS sporočila ali posebne aplikacije.

Prav tako je vredno omogočiti opozorila ob prijavi. Tako boste prejeli posebno obvestilo, če se nekdo poskuša prijaviti v vaš račun iz neznane naprave ali spletnega brskalnika.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji