consumerism
Vpogled

MM-ova mini anketa: Nakupovalna zarota?

Ker je pred dobrima dvema tednoma na Netflixu premiero doživel dokumentarec Buy Now: The Shopping Conspiracy smo mu (in potrošništvu, ki je decembra na vrhuncu) namenili tokratno anketo na Instagramu. 

Netflixov dokumentarec Buy Now: The Shopping Conspiracy (Kupi zdaj: nakupovalna zarota) raziskuje skrite taktike, s katerimi korporacije spodbujajo potrošništvo. Izpostavlja predsem okoljske in družbene posledice pretirane potrošnje ter vključuje intervjuje s poznavalci in zagovorniki sprememb. Ker je film v prvih dneh po izidu zabeležil kar nekaj odzivov na družbenih omrežjih, nas je zanimalo, ali so si ga MM-ovi sledilci na Instagramu že ogledali. 37 odstotkov si je film že ogledalo, 22 odstotkov ne, 41 odstotkov pa si ga namerava ogledati v kratkem. 

Malo provokativno nas je zanimalo, kako pogosto kupujete izdelke, ki jih dejansko ne potrebujete. 24 odstotkov vas pravi, da pogosto, 36 odstotkov občasno, 30 odstotkov redko in 10 odstotkov nikoli. 

57 odstotkov med vami vas v nakup najbolj prepriča potreba po novem izdelku, 32 odstotkov popusti, samo 7 odstotkov oglasi in 4 odstotke priporočila prijateljev. 

Zanimalo nas je tudi, kakšen je vaš odnos do trajnosti. 69 odstotkov MM-ovih sledilcev pravi, da poskuša ravnati trajnostno, kjer lahko, 28 odstotkov vas nakupuje brez posebne pozornosti, za 3 odstotke pa trajnost ni prioriteta. Nihče od sledilcev ni odgovoril, da vedno razmišlja trajnostno. 

Kaj pa se da narediti? Kateri ukrep lahko pomaga pri zmanjševanju potrošnje?

37 odstotkov meni, da je to strožja zakonodaja o odpadkih, 30 odstotkov spodbujanje trajnostnih blagovnih znamk, 22 odstotkov omejitev popustov in 11 odstotkov ozaveščevalne kampanje. 

Če vas ta tema pritegne, vabljeni, da se udeležite našega izobraževanja za trajnostni marketing, kjer se bomo ukvarjali z vlogo marketingarjev v tem novem svetu, konkretizirali dejanja, na novo postavili strateške temelje in podali praktične rešitve, ki netijo začetek preobrazbe. Z izobraževanjem Trajnost v marketingu začnemo že 17. januarja 2025. 

Intervju

hh
11. 04. 2025

Sašo Sever, vodja oddelka za odnose z javnostmi v Zavarovalnici Triglav, je postal…

Zaposleni potrebujejo jasno, transparentno in pravočasno posredovanje informacij, da razumejo spremembe in razloge zanje, občutek, da je njihovo delo…

drama
10. 04. 2025

Jernej Pristov je izkušen komunikator, ki je svojo poklicno zvestobo zaprisegel…

Kulturi odmerjen medijski prostor se postopoma krči že zadnjih deset let, hkrati pa tudi število novinarjev, ki poročajo o kulturi.

zz
29. 03. 2025

Daniel Fazlić, direktor digitalnega razvoja v medijskem podjetju Bloomberg Adria, velja…

Uvedba umetne inteligence je bila moj osebni projekt, s katerim sem želel dokazati več stvari. Prvič, da UI ni samo ChatGPT in da jo je možno…

Naši avtorji