bla
Vpogled

MM-ova mini anketa: Kdo vas spremlja na družbenih omrežjih?

V tokratni mini anketi smo raziskovali, kako pazljivi smo pri objavah na družbenih omrežjih. Te so namreč lahko »material« za tatove ali roparje. Bolj izpostavljamo svojo zasebnost, lažje je njihovo delo.

Nočna mora vplivnežev

Medijska hiša Vice je pred dnevi objavila kratek dokumentarec Using Snapchat to Rob Influencers, v katerem lahko zasledimo (še) eno od temnih plati družbenih omrežij in vplivnostnega marketinga. Izhodišče je, da objav ne spremljajo le »običajni« sledilci, prijatelji in znanci. Svoje oči na Instagramu, TikToku in Snapchatu imajo tudi kriminalci. Ti še toliko bolj prežijo za tistimi, ki se z objavami šopirijo in razkazujejo bogat življenjski slog. »Ko so se pojavila družbena omrežja, se mi je odprla zlata jama. Kot da so vsi malo zadeti. Pravijo, da zaradi dopamina od vseh teh všečkov. Kar smejati se mi je začelo, ko sem to slišal. Vsi so odvisni, podobno kot pri drogah. In vsi si tako želijo slave, da se izpostavljajo nevarnosti,« v dokumentarcu svoj pristop pojasnjuje eden od angleških roparjev, ki se mu zdi ropanje spletnih vplivnežev precej lažja naloga kot pa ropanje trgovin. 

Večina je zelo pazljivih

Pazljivost torej ni odveč. Kaj o tem pravijo naši sledilci na Instagramu? Najprej smo jih vprašali, kolikšen del svoje zasebnosti objavljajo na družbenih omrežjih z možnostmi odgovorov a) minimalno oziroma skoraj nič, b) včasih kaj in c) veliko oziroma preveč. Kot kažejo rezultati, je večina naših sledilcev previdnih. 50 odstotkov jih meni, da objavljajo minimalno, 42 odstotkov pa jih svojo zasebnost razkrije občasno. 8 odstotkov jih priznava, da na družbenih omrežjih razkrivajo preveč.

V naslednjem vprašanju** nas je zanimalo, ali pri svojih objavah označujejo lokacijo. Možnosti odgovora so bile a) vedno, b) nikoli in c) včasih. Več kot dve tretjini oziroma 67 odstotkov jo označi občasno, nikoli 19 odstotkov, vedno pa 14 odstotkov sodelujočih. Za konec je sledilo vprašanje sledilcem***, ali jih skrbi, da bi bile njihove objave »material« za tatove. 67 odstotkov jih to ne skrbi, 33 odstotkov pa.

* 38 odgovorov

** 42 odgovorov

*** 43 odgovorov

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji