amzs
Vpogled

Kako Slovenci kupujemo rabljene avtomobile?

Pri AMZS so izvedeli izjemno zanimivo raziskavo o trgu rabljenih avtomobilov v Sloveniji. V letu 2020 je pri nas zamenjalo lastnika približno 202.000 (leta 2019 215.000) rabljenih vozil.

Pri iskanju ponudbe rabljenih avtomobilov se kar 87 odstotkov vprašanih zanaša na spletno stran avto.net. Pet odstotkov jih pregleduje tudi tuje spletne strani, štirim odstotkom svetujejo prijatelji, samo dva odstotka pa jih rabljene avtomobile išče neposredno pri avtomobilskih trgovcih.

Lani smo v Sloveniji pokupili približno 54.000 novih avtomobilov (v resnici malo manj, ker jih je šlo nekaj v izvoz), a hkrati je lastnika zamenjalo tudi malce več kot 200.000 rabljenih vozil. Trg rabljenih avtomobilov torej tudi v koronskem času ostaja živahen, čeprav so omejitve in spremenjene mobilnostne navade vplivale tudi na povpraševanje in ponudbo.

Zakaj se sploh odločamo za nakup rabljenega avtomobila in ne za nakup novega? 66 odstotkov vprašanih je izbralo odgovor »zaradi nižje cene v primerjavi z novim«, kar je logično in pričakovano. A hkrati 29 odstotkov vprašanih obenem skrbi izguba vrednosti novih vozil in bi zaradi tega raje izbrali rabljenega.

amzs1

Najraje od lastnika

Pri AMZS so ugotavljali tudi, od koga bi najraje kupili rabljen avtomobil: 45 odstotkov vprašanih pravi, da najraje od fizične osebe oziroma neposredno od lastnika avta. Od pravne osebe, torej od registriranega trgovca z rabljenimi avtomobili, bi avto kupilo 23 odstotkov vprašanih, preostalim pa to ni pomembno. Je pa kar 63 odstotkov vprašanih odgovorilo, da nakupni proces opravijo sami, 33 odstotkov pa, da si pri tem pomagajo z znanci in prijatelji.

Dobra ohranjenost in število kilometrov

Pri nakupu rabljenega avtomobila je vprašanim najpomembnejša dobra ohranjenost (40,5 odstotka), nato pa število prevoženih kilometrov (39,1 odstotka). Za 7,1 odstotka vprašanih je pomembno, da gre za nakup od prvega lastnika, za 6,9 odstotka vprašanih pa, da ima avto potrjeno servisno knjižico.

Skrite napake?

Med največjimi neznankami pri nakupu rabljenega avta je zagotovo njegovo tehnično stanje. To skrbi tudi anketirance: 33,8 odstotka jih najbolj skrbi, da ima avto skrite napake, 28,3 odstotka, da ni bil ustrezno servisiran, in 25,4 odstotka, da nima realnega stanja kilometrov.

Realne kilometre in tehnično stanje 34 odstotkov anketirancev preveri tako, da na ogled pridejo s strokovnjakom oziroma z mehanikom, 27 odstotkov jih pred nakupom zahteva preventivni tehnični pregled, 26 odstotkov pa jih meni, da imajo sami dovolj znanja in izkušenj, da ocenijo avto.

Varnost ali kilometri?

V anketi so ugotavljali tudi, kaj je ljudjem pomembneje: varnost ali prevoženi kilometri. Ali bi torej raje izbrali rabljen avto z več kot 100.000 kilometri, ki je opremljen z naprednimi asistenčnimi sistemi, ali nov avto brez naprednih asistenčnih sistemov. Odgovor je pomenljiv predvsem za prodajalce novih avtomobilov: 68 odstotkov vprašanih bi raje izbralo rabljen, a varnostno dobro opremljen avto!

Skoraj 2000 anketiranih

V raziskavi AMZS je sodelovalo 1978 ljudi, večina, kar 82 odstotkov, je bila moških.

amzs2

Slovenski trg rabljenih avtomobilov v številkah

V letu 2020 je pri nas zamenjalo lastnika približno 202.000 rabljenih vozil. V letu 2018 je trg rabljenih vozil obsegal približno 215.000 vozil, kar pomeni, da se je v dveh letih nekoliko skrčil.

V letu 2020 je bilo uvoženih 27.352 rabljenih vozil. Uničenih ali izvoženih je bilo 73.201 vozil, kar je 7000 vozil manj kot v letu 2010.

Prirast novih in uvoženih rabljenih vozil je bil v letu 2020 za 26.000 vozil manjši kot v letu 2019, predvsem zaradi manjše prodaje novih avtomobilov. To pomeni, da se je zaradi manjšega prirastka novih oziroma novejših vozil naš vozni park še bolj postaral.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji