bla
Vpogled

Covid-19 ali Ukrajina – o kateri krizi so mediji več poročali?

Vojna v Ukrajini je po gostoti medijskih objav sicer trenutno zasenčila covid-19, vendar ne tudi po absolutnih številkah.

»Pandemična« publiciteta za odtenek pred ukrajinsko

»Občutek javnosti, da je intenziteta in številnost objav vojne v Ukrajini enaka tako v dinamiki in količini objav kot pri pojavu covida-19 v prvih osmih tednih leta 2020, ni napačen, vendar tudi ni povsem točen,« so zapisali v družbi Press Clipping. Dinamika oz. trend je zelo podoben, vendar je število objav v prvih osmih tednih 2020 o covidu-19 za pet odstotkov večje od skupnega števila objav o vojni v Ukrajini.  

Angažma slovenskih medijev po ugotovitvah Press Clippinga lahko primerjamo z izbruhom pandemije pred natanko dvema letoma. A kot kažeta krivulji količine publicitete po tednih, obstaja izjemna podobnost v začetni fazi in pri dejanskem nastopu krize (vojne). Sicer je bila skupna količina objav v dobrih dveh mesecih v primeru ukrajinske krize skoraj za slabo polovico manjša od količin objav o pandemiji v istem odboju letošnjega leta. 

bla

Ob sredah se vojne ne začenjajo

Do 6. marca 2022 so slovenski mediji o krizi in vojni v Ukrajini objavili 12.175 objav, o pandemiji covid-19 pa 25.405. Količina objav se je v januarju stalno povečevala in se v zadnjih dveh tednih približala 400 objavam na teden. V januarju so objave s svojim komuniciranjem večinoma spodbujale ZDA, ki so z vztrajnim ritmom opozarjale na možno rusko intervencijo, in Rusija, ki je opozarjala na nesprejemljivost vstopa Ukrajine v zvezo NATO. Sredi februarja se je število objav glede na zaostritev situacije podvojilo in doseglo tedensko 786 objav, takrat so ZDA konkretno napovedale začetek napada za sredo 17. februarja 2022. A kot vemo, se ob sredah vojne ne začenjajo. V zadnjih dveh tednih februarja pa je ta tema dejansko preplavila medije in dosegla 6.216 objav v zadnjem tednu, ko so se napovedi o izbruhu vojne žal uresničile.  

Januarja 2022, ko je bila ukrajinska kriza medijsko še neznatna, se je koronavirusna pandemija gibala v območju 4.000 objav tedensko. V prvi polovici februarja se je količina objav o pandemiji prepolovila, o ukrajinski krizi pa podvojila. V tretjem tednu februarja pa se količini obeh kriz srečata in po količini konkurirata. Od tu naprej pandemija pospešeno izginja, z dejansko rusko intervencijo pa ukrajinska kriza v medijih dosega zenit. Nastop vojne v Ukrajini je obseg publicitete povečal na podobne ekstremne vrednosti, kot smo jih zabeležili pri pandemiji ob uvedbi zaprtja države. Kot vidimo, objave o pandemiji niso izginile, potem ko so ves februar beležile strmo padanje, se je v zadnjem tednu število ponovno začelo povečevati.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji