iprom
Vpogled

18-odstotna rast dosega slovenskih digitalnih medijev v letu 2021

Ugotovitve nove iPROM-ove raziskave kažejo, da se digitalni trendi iz leta 2020 nadaljujejo tudi v letu 2021.

Povprečni mesečni doseg slovenskih digitalnih medijev se je v letošnjem letu glede na leto poprej povečal za 18,73 odstotka, v primerjavi z letom 2019 pa za 56,75 odstotka, kažejo ugotovitve nove iPROM-ove raziskave o dostopanju do digitalnih medijev. Slovenski uporabniki so do digitalnih medijev najpogosteje dostopali z mobilnimi telefoni, bolj poglobljene aktivnosti pa izvajali na računalniku.

bla

Google Chrome še naprej prevladuje med spletnimi brskalniki

Brskalnik Chrome z rastjo za 16 odstotnih točk v letošnjem letu utrjuje prvo mesto med brskalniki in sodeč po raziskavi predstavlja okrog 66,8 odstotka celotnega tržnega deleža spletnih brskalnikov v Sloveniji. S slabim 19-odstotnim deležem mu sledi brskalnik Firefox, ki je v primerjavi z lanskim letom zabeležil padec za 6 odstotnih točk. Safariju se je tržni delež v primerjavi z lanskim letom povečal za 0,5 odstotne točke.

bla

Trend rasti dostopa do digitalnih vsebin preko mobilnih naprav se je skorajda ustavil

Digitalni pospeški so v letošnjem letu vplivali na penetracijo uporabe mobilnih naprav, ki kaže na močno nasičenost. Iz celotnega vzorca analiziranih uporabnikov digitalnih medijev jih kar 74,2 odstotka do vsebin v digitalnih medijih dostopa z mobilnimi telefoni, kar je za 0,6 odstotne točke več kot lani. Ugotovitve raziskave kažejo še, da največji delež uporabnikov za dostop uporablja pametne telefone z operacijskim sistemom Android, ki ohranja položaj vodilnega mobilnega operacijskega sistema v Sloveniji in z 71,90-odstotnim deležem prevladuje na trgu mobilnih operacijskih sistemov. Applovemu mobilnemu operacijskemu sistemu (iOS) ob tem pripada 28-odstotni tržni delež.

bla

Windows 10 med uporabniki najbolj priljubljen

Sodeč po raziskavi med operacijskimi sistemi na osebnih računalnikih v veliki večini prevladuje operacijski sistem Microsoft Windows. V preteklem letu je sicer utrpel manjši padec (za 1,5 odstotne točke), na njegov račun pa je svoj delež povečal MacOS. Med različicami ostaja najbolj priljubljen Windows 10 z 71,69-odstotnim deležem, ki je v primerjavi s preteklim letom zrasel za 8,74 odstotne točke. Sledi ji različica Windows 7 z 11,60-odstotnim deležem, katere uporaba se je v letošnjem letu znižala za kar 8,63 odstotnih točk. Windows 8.1 je v času zadnje analize uporabljalo le še 3,16 odstotka uporabnikov.

bla

»V zadnjem letu smo priča pospešeni digitalizaciji in vzponu stalno povezanega potrošnika v vseh generacijah, zato ne preseneča dejstvo, da se rast dosega slovenskih digitalnih medijev stopnjuje iz leta v leto, vse bolj pa postaja ključno doseganje uporabnikov na mobilnih telefonih z mobilnim oglaševanjem,« povečan doseg slovenskih digitalnih medijev pojasnjuje Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROM-u.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji