ohijk
Opaženo

Veganski izziv letos še z dodatno promocijo

Slovensko vegansko društvo od leta 2013 vsak januar organizira veganski izziv, ki se mu vsako leto pridružuje vse več ljudi. Letos prvič vabijo ljudi k izzivu tudi preko zunanjega oglaševanja.

Novo leto je že od nekdaj čas, ko si ljudje začrtamo nove izzive in se poskusimo v prihajajočem letu izboljšati na takšen ali drugačen način. Veganski izziv v to zgodbo vključuje živali in ljudem kaže, kako enostavno je slediti sodobnim prehranskim in okoljevarstvenim smernicam, ki živalske prehranske izdelke v čim večji meri izključujejo iz jedilnikov. »Gre za začetni program, ki pokaže boljšo izbiro. Vsak udeleženec sam sebi zada izziv, da se bo celoten mesec prehranjeval vegansko,« pravijo v Slovenskem veganskem društvu.

Veganski izziv obstajal že pred veganuarjem

Slovensko vegansko društvo organizira veganski izziv, ki je slovenska različica veganuarja, a poteka vse leto. »Ker pa tudi mi menimo, da je januar odličen čas za nove začetke in korake k boljšemu jutri za vse (za nas in za živali), vsak januar prirejamo nov veliki veganski izziv z dodatno promocijo in številnimi dogodki,« so povedali za MM.

Veganuarju se torej nikoli niso priključili, saj veganski izziv organizirajo že od leta 2013, medtem ko se je projekt veganuar v Veliki Britaniji začel leta 2014. »Ko smo začeli z veganskim izzivom, smo se v bistvu zgledovali po avstralskem programu Vegan Easy, ki poteka od leta 2009,« dodajo.

Program veganskega izziva je brezplačen, vsebuje celoten mesečni jedilnik, številne druge recepte (npr. sladice in praznične jedi), praktične napotke za začetnike v veganski kuhi ter strokovne članke o zdravi prehrani, aktivnem življenju, etiki do živali, vplivih prehrane na okolje in okoljevarstvene nasvete. »Pri teh aktivnostih sodelujejo tudi strokovnjaki in predavatelji, ki udeležencem razložijo več o veganstvu z različnih zornih kotov. Udeleženci pa se lahko prijavijo tudi v Facebookovo skupino, kjer so jim na razpolago veganski mentorji in nutricionistična ekipa. V skupini spoznajo tudi vse druge udeležence v izzivu, s katerimi delijo vsakodnevne zagate, uspehe in nasvete. Ob vsem tem organiziramo še praktični in družabni del, kuharske delavnice in zaključno zabavo,« še dodajo.

 Več kot 15 tisoč udeležencev

»Slovenija je precej majhna, zato je naš doseg seveda manjši kot v tujini. Od začetka veganskega izziva smo preko programa pripeljali že več kot 15.000 oseb, kar se nam zdi kar osupljiva številka za Slovenijo. Vedno, kadar računamo uspešnost našega programa glede na število prebivalcev, so rezultati odlični. V letošnjem letu se je na veganski izziv prijavilo že 1000 udeležencev in glede na frekvenco vpisovanja novih pričakujemo, da se bo številka do konca meseca vsaj podvojila.« Ob tem navajajo, da so številke v tujini še bolj impresivne: »Lansko leto se je veganuarja udeležilo več kot 620.000 oseb iz več kot 220 držav po vsem svetu. Številke se vsako leto pospešeno višajo, zato so tudi vsi omenjeni projekti vse bolj prepoznavni.«

Komunikacija z javnostjo

Ker gre za prostovoljski projekt neprofitnega društva, pridobivajo sredstva za aktivnosti iz članarin in manjših donacij. V veliki meri se poslužujejo brezplačnih možnosti oglaševanja in promocije, pogosto pa pozivajo k deljenju in širjenju informacij o veganskem izzivu tudi svoje sledilce. »Poslužujemo se marketinga na družbenih omrežjih, letos pa smo se uspeli dogovoriti tudi za radijsko (Radio Bob, Radio Carpis), avtobusno (LPP) in zunanje oglaševanje (Europlakat). Vse to seveda za tako majhno društvo ne bi bilo mogoče, če nam ne bi namenili ugodnosti zaradi javnega dobrega, za kar smo nadvse hvaležni,« pravi Matevž Jeran iz Slovenskega veganskega društva, ki dodaja, da pri kreativni zasnovi ne sodelujejo z agencijami, saj si tega ne morejo privoščiti. »Vse, kar vidite, je plod našega dela, predanosti in kreativnosti prostovoljcev. Grafično podobo projekta je naredil naš dolgoletni prostovoljec in grafični oblikovalec Dani Sušnik, ki že od začetka društva skrbi za grafično oblikovanje vseh naših tiskovin, spletnih elementov in večjih projektov, kot sta veganski izziv in Vegafest,« je za MM še povedal Jeran.

j

FOTO: Maja Hrovat
Grafična obdelava: Danijel Sušnik.

 

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji