poletavci
Opaženo

Opazili smo: Poletavci spodbujajo mlade poletne bralce

V Mestni knjižnici Ljubljana so pred desetimi leti zasnovali projekt Poletavci – poletni bralci, s katerim nadaljujejo tudi letos. Namen oziroma želja projekta je, da med poletnimi počitnicami spodbudijo utrjevanje bralnih veščin pri osnovnošolcih.

Projekt so zasnovali po zgledu nekaterih ameriških splošnih knjižnic, kjer so v takratnih raziskavah (Keiser Family Foundation; Generation M2) ugotavljali, da naj bi povprečen ameriški najstnik preživel vsako svojo budno minuto – razen tisti čas, ko je v šoli – tako, da uporablja pameten telefon, računalnik, televizijo in ostale elektronske naprave. »Otroci in mladostniki med 8 in 18 letom so tako v povprečju preživeli več kot sedem ur in pol na dan v družbi tovrstnih naprav, ki iz meseca v mesec dobivajo nove oblike in nadgradnje. Po takratnih podatkih Statističnega urada RS pa so slovenska dekleta na dan porabila le 17 minut za branje, prav toliko dečki med vikendom,« so za MM povedali v Mestni knjižnici Ljubljana.

Kot boj s kamenčki proti Goljatu

»Boj z branjem in knjigo proti neulovljivim svetovom, ki jih ponuja sodobna elektronika, je na prvi pogled izgledal kot boj s kamenčki proti Goljatu. Ni bilo veliko možnosti za uspeh. Ker pa smo se zavedali, kako pomembno je branje v otroštvu, kakšno moč ima pisana beseda pri razvoju kritičnega mišljenja, smo se odločili, da otroke, stare od sedem do dvanajst let, povabimo k posebnemu prostočasnemu branju. Želeli smo, da tudi poleti samostojno ali s starši obiskujejo knjižnice in urijo svojo bralno tehniko ter da ne povezujejo branja le z učenjem. Zato smo jih nagovorili, da med poletnimi počitnicami 30 dni berejo pol ure na dan knjige, revije in časopise po lastni izbiri. Prebrano zapišejo v bralni seznam, ki ga v začetku septembra prinesejo ali pošljejo v knjižnico, konec septembra pa so vabljeni na zaključno prireditev, kjer prejmejo majico in pohvalo za branje ter sodelujejo v nagradnem žrebanju,« pravi Vesna Trobec iz Mestne knjižnice Ljubljana. Prvo leto se je odzvalo 375 otrok, lani pa so zabeležili že več kot 2.500 poletnih bralcev.

Pol ure na dan prežene dolgčas stran

Slogan akcije, s katerim otroke vabijo k poletnemu branju je »Pol ure na dan prežene dolgčas stran«, z akcijo pa želijo nagovoriti čim več mladih, ki še niso člani knjižnice ter hkrati njihove družinske člane, da prihajajo v knjižnico, preživljajo prosti čas z branjem in s tem osvojijo bralne navade.

Za promocijo kampanje uporabljajo tiskane in spletne medije, predvsem družbena omrežja, za projekt pa so oblikovali tudi spletno stran poletavci.si. Otroke vabijo k sodelovanju tudi s plakati, preko radijskih oddaj ter s povabili v lokalnih glasilih v krajih, kjer delujejo vse sodelujoče knjižnice. Ker letos poteka že 10. obletnica projekta, so zasnovali tudi novo likovno podobo projekta, ki jo je oblikovala ilustratorka Zarja Menart. Akciji se je pridružil tudi ambasador Poletavcev, to je Nik Škrlec, igralec in voditelj oddaje Male sive celice. »Nik Škrlec je navdušen bralec in raziskovalec in zato tudi dober zgled poletnim bralcem. Kratke promocijske filmčke z njegovimi priporočili za poletno branje redno objavljamo na Facebook profilu Mestne knjižnice Ljubljana ter na Instagramu,« je še povedala Vesna Trobec.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji