pobuda
Opaženo

Opazili smo: Pobuda »Naredi zdaj«

V času epidemije koronavirusa je slovensko gospodarstvo na resni preizkušnji. Podjetja se soočajo z raznovrstnimi težavami in jih poskušajo reševati na različne načine.

Tudi v podjetju TSmedia poskušajo s delovati družbeno odgovorno in podati roko vsem subjektom v slovenskem gospodarstvu. Ekipa bizi.si je v ta namen pripravila pobudo »Naredi zdaj«, ki je v prvi vrsti osredotočena na manjša podjetja. Z njo želijo pomagati podjetnikom, ki se v trenutni krizi spopadajo z izzivi pri poslu. Zanje so poiskali deset aktivnosti za boljše poslovanje v krizi in po njej, ki jih lahko uporabijo takoj zdaj, in sicer:

1.     Ohranite in krepite odnose.

Najprej med sodelavci, ki sestavljajo osnovno celico vašega podjetja (ne glede na to, ali so doma na čakanju ali delajo od doma, se spopadajo z novimi izzivi, kot sta šolanje in varstvo otrok). Če bo ekipa povezana v krizi, bo iz nje prišla še močnejša. Tudi če je podjetje zaprto, se lahko slišite vsaj enkrat na teden, izmenjate mnenja, izkušnje, nasvete in krepite zaupanje med vami. Pokličite stranke, poslušajte jih, ponudite pomoč, pokažite razumevanje. Tudi če jih ne morete obiskati, jih pokličite ali jim pošljite sporočilo. Zdaj je idealen čas, da nadgradite odnose z njimi, da začutijo, kdo ste v resnici in kakšne so vaše vrednote ter se tako še bolj povežejo z vami.

2.     Analizirajte.

Če že dolgo niste, naredite zdaj analizo svojega podjetja; kaj ste do zdaj delali dobro, kaj slabo. Na bizi.si preglejte svoje poslovanje in poslovanje konkurence, naredite primerjavo podjetij, grafično analizo po izbranih kazalnikih ali preverite tržne deleže. Bizi vam že takoj na začetku poišče podjetja, podobna vašemu, glede na vašo dejavnost. Predlagana, sorodna podjetja seveda lahko spremenite in dodate svoja. Ko boste pregledovali konkurenco, boste lahko hitro ugotovili, kako je rasla v zadnjih letih in kje se morda skriva potencial za vas. Natančno preglejte poslovanje svojih strank in preverite, katere so dobičkonosne in katere niso.

3.     Izkoristite svoj potencial.

Bodite tu in zdaj, a pripravite se na potem. Razmišljajte o prednostih, ki so jih prinesle nove okoliščine za vaš posel. Razmišljajte, kako lahko prodajate zdaj in kako boste nadaljevali prodajo, ko bo kriza mimo. Načrtujte aktivnosti za obdobje, ko se bomo vsi vrnili v svoje pravo delovno okolje, načrtujte aktivnosti za leto ali več vnaprej. Morda je zdaj čas za razmišljanje o novih priložnostih ali pa razširitev posla na nove trge.

4.     Pripravite analizo trga.

Razmišljate o tem, da bi frizerski dejavnosti dodali kozmetične in pedikerske storitve? Bi radi le bolj preučili trg? Naredite analizo trga, ki omogoča, da s pomočjo več kot 40 kriterijev pripravite analize za poljubne dejavnosti in tako dobite vpogled v agregatne podatke za izbrani segment trga. Tako lahko natančno analizirate in spremljate današnji ali prihodnji trg, prepoznate svojo tržno in pogajalsko moč.

5.     Osvežite prodajni pristop.

Posebno pozornost namenite svojim prodajnim sodelavcem, skupaj iščite nove prodajne pristope, pri čemer upoštevajte nove okoliščine na trgu. Zdaj ni čas za prodajne trike, ampak za iskrenost, poslušanje in pomoč strankam. Izboljšajte digitalno komunikacijo s strankami, izkoristite možnost videoklicev. Naredite nove prodajne sezname, izdelajte si nove baze podjetij.

6.     Zaščitite posel.

Veliko podjetij ima zaradi epidemije težave. Vaša pomembna skrb mora biti tudi to, da zavarujete sebe, svoj posel in ste na tekočem z dnevnimi spremembami. S pomočjo bizi obveščevalca ste vsakodnevno obveščeni o vseh kritičnih dogodkih in drugih pomembnih spremembah pri svojih poslovnih partnerjih (ali pri podjetjih, ki vas zanimajo, na primer konkurenca, potencialni partnerji).

7.     Digitalna prihodnost

Če imate izdelke, ki so primerni za prodajo prek spleta, je zdaj skrajni čas, da razmislite, kako bi čim prej uredili spletno trgovino ali omogočili dostavo na dom. Odličen primer so lokalni pridelovalci domačih izdelkov, ki so strankam ponudili dostavo izdelkov na dom. Če prodajate storitve (npr. kozmetični saloni), ponudite strankam nakup bonov – tako boste lažje prebrodili trenutno krizo. Ponudite strankam pomoč na daljavo, nasvete, okrepite prisotnost na družbenih omrežjih. Ne dovolite, da bi vas stranke pozabile.

8.     Spremljajte razpise in pomoči.

Spremljajte vladne ukrepe in sprejemanje novih zakonov za pomoč gospodarstvu ter bodite pozorni na roke in druge datume, da boste lahko pravočasno oddali vse potrebne vloge za pomoč. Vsi ukrepi za pomoč gospodarstvu so objavljeni na straneh bizi.si, spremljajte tudi Posel danes, Furs in druga interesna združenja.

9.     Stopite iz cone udobja.

Zdaj je priložnost, da naredite kakšno stvar, ki je sicer ne bi nikoli. Ste na primer kdaj poklicali konkurenčnega vulkanizerja ali mehanika in ga vprašali, kako mu gre? Ste kdaj razmišljali, da bi se povezali z njim ter izkoristili moč sodelovanja in povezovanja?

10.  Nikoli ni bilo časa za ...

Naredite tisto, za kar vam je vedno primanjkovalo časa ali volje. Uredite papirje, temeljito očistite poslovne prostore, posodobite svoje spletno mesto, ažurirajte besedila, preglejte ali dodajte nova družbena omrežja, izobražujte se. Na spletu je veliko webinarjev, posnetkov preteklih konferenc, predstavitev, ki so koristne ne le za posel, ampak tudi za vaš osebni razvoj.
Ustvarjajte, kuhajte, pojdite v naravo in zaupajte, da bo kmalu spet vse tako, kot mora biti.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji