pharmonia
Opaženo

Opazili smo: 10. rojstni dan strokovne revije pHARMONIA

Decembra leta 2011 je izšla prva številka revije pHARMONIA, ne prav konvencionalne strokovne publikacije.

Namenjena je zdravnikom, zobozdravnikom in farmacevtom, a svoje bralce na poljuden način obvešča o novostih s področja omenjenih strok, obenem pa ponuja vsebine za vse razmišljujoče, ki tudi v sprostitvi iščejo nove izzive.

pHARMONIA, katere ime skriva dinamično ravnovesje med medicino in farmacijo, je bila pred desetletjem prva in edina slovenska medicinska revija, ki se je spopadla z vsebinskim marketingom. Idejna vodja ter glavna in odgovorna urednica revije Marcela Omahen, magistra farmacije, iz podjetja AdriaSonara se spominja nenavadnih telefonskih klicev po izidu prve številke in slabo sprejetih idej, ki so rigidnost znanosti združevale s kreativnostjo. pHARMONIA je bila namreč nekonvencionalna medicinsko-farmacevtska publikacija tako po vsebini kot tudi po celostni podobi. »Naše ideje, kako biti drugačen, očem privlačen in kreativen, so nekateri zamenjali s slabo opravljenim delom tiskarne in klicali, da bi nas na to opozorili. Slišali smo lahko tudi, da smo videti kot katalog,« je smeje povedala Omahnova.

Kako ne končati pod kupom

Doda, da so se namenoma trudili biti vpadljivi, tudi s kričečimi barvami in velikimi črkami, da ne bi končali pod kupom drugih strokovnih publikacij: »Svoj cilj smo dosegli in prepoznavnost zgradili zaradi inovativne podobe, še bolj pa zaradi kakovostne, uporabne strokovne vsebine,« je zadovoljna. Privlačen preplet poljudne znanosti in grafičnega oblikovanja so prepoznali tudi izven naših meja. Ameriški inštitut za vsebinski marketing (Content Marketing Institute), ki združuje strokovnjake s področja vsebinskega marketinga z namenom pospeševanja razvoja pomena vsebin, je med 800 najboljšimi korporativnimi mediji iz vsega sveta revijo pHARMONIA leta 2013 razglasil za najboljšo publikacijo na področju zdravstva in medicine in ji podelil zlato nagrado za vsebinski marketing.  

Najbolj prepoznavna strokovna revija s področja medicine

Revija izhaja štirikrat letno in ni v prosti prodaji. Brezplačno jo razpošljejo na naslove 7000 zdravnikov, zobozdravnikov in farmacevtov. Spletna stran www.pharmonia.si, ki je prav tako namenjena strokovni javnosti, pa se nenehno posodablja in preko mesečnih e-novičnikov zainteresirane registrirane bralce obvešča o novostih. Tako tiskana revija kot tudi njena digitalna različica je v zadnjih letih postala prepoznavno in verodostojno čtivo med zdravniki in farmacevti. Interna raziskava, opravljena leta 2019, je razkrila, da je pHARMONIA najbolj prepoznavna strokovna revija s področja medicine. Med najbolj brane vsebine sodijo preglednice zdravil, nove oziroma prenovljene strokovne smernice, povzetki kliničnih raziskav, ki spreminjajo klinično prakso, in pa intervjuji z mladimi zdravniki.

Skrb za visoko raven poročanja

Uredništvo revije je član združenja evropske združenja medicinskih piscev (European Medical Writers Association). Kot poudarja Marcela Omahen, je danes ključno zagotavljati visoko raven novinarskega poročanja tako za strokovno kot tudi za laično javnost. Za slednjo morda še bolj. »Strokovna javnost premore visoko raven znanja in posledično ustrezen odziv ob dezinformacijah, laična javnost pa tega 'sita' nima in zato naletimo na velike težave, ki so danes v epidemiji še posebej žgoče. Upam, da se bo v bližnji prihodnosti medicinska pismenost laične javnosti tako dvignila, da bo ta s selektivnostjo zahtevala, da jim informacije dostavlja specializiran, certificiran novinarski kader, ki obvlada vsaj osnove branja študij, znanstvenih člankov, razume farmakovigilanco in zna vse to povzeti v preprostem jeziku. To bi lahko pomembno prispevalo tudi k zmanjšanju razdora in nezaupanja v medicino in farmacijo, ki smo mu trenutno priča.«

Glavna in odgovorna urednica revije pHARMONIA Marcela Omahen se je ob jubileju spomnila sodelavcev, ki so z nasveti, podporo in znanjem znatno prispevali k uspešni dekadi. To so Igor Arih, Fabris Peruško, Žare Kerin, Nenad Senić, Barbara Bukovec, Matej Linke, Rok Hren in mnogi kolegi ter prijatelji zdravniki in farmacevti, brez katerih bi bilo življenje precej manj barvito in intelektualno stimulirajoče. Posebna zahvalo je Omahnova namenila svoji ekipi žensk, brez katerih današnji uspehi ne bi bili dosegljivi – Barbari Pučnik, Nataši Štepec, Tanji Kastelic, Miri Ćirović, Nives Pustavrh, Noemi Kandus in Zdenki Melanšek.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji