LIFFe praznuje 35. izvedbo
35. LIFFe bo od 13. do 24. novembra 2024 ljubiteljem filmov postregel z izbranimi dosežki svetovne kinematografije, mi pa smo se z Majo Gspan Vavpetič, kreativno vodjo oblikovanja v Cankarjevem domu, pogovarjali o letošnji podobi festivala.
Tina Guček
»Kadar me prosijo ali, kot je del ustaljenih pravil natečajnih postopkov, da pisno pojasnim idejno izhodišče oblikovanja znaka, logotipa ali plakata, se zavedam, da še tako dober 'copy' ne more rešiti slabih zasnove ali izvedbe. Strokovna obrazložitev je nujna in razlaga 'aha momenta' zaželena, pri čemer kultivirana in spretna verbalna artikulacija vizualni izdelek lahko le oplemenitita, vendar mora rešitev pritegniti s svojima ustreznostjo in izstopajočo likovno prezenco, saj spremljevalnega besedila ob njenem samostojnem življenju vizualnega komuniciranja ne bo,« pravi mag. Maja Gspan Vavpetič.
Celostna grafična podoba 35. ljubljanskega filmskega festivala je zasnovana kot premetanka črk akronima LIFFe, sestavljanke iz začetnic njegovega polnega opisnega imena. Oblika logotipa z značilno prezrcaljenim f in z zamenjavo zadnje črke se spremeni v besedo film, nosilni pomen za vrsto festivala, ki ga zastopa. Hitro likovno asociacijo omogočata še uporaba oranžne barve, značilne tako za logotip LIFFe kot Cankarjev dom, katerega najmočnejšo blagovno znamko LIFFe predstavlja po petindvajsetih letih že dobro prepoznavno črkovje družine Blur iz logotipa filmskega festivala. »Retro barvna lestvica napeljuje na naše tiho praznovanje njegove četrtstoletne obletnice, saj v nespremenjeni obliki kleno spremlja zveste obiskovalce velikega platna Cankarjevega doma,« dodaja sogovornica.
Naključje, ki je prevesilo jeziček
Za konec nam izda še »zgodbo iz ozadja, priMMerno za MMedijsko objavo«: »Gre za zgodbo o naključju, ki je prevesilo jeziček na tehtnici izbora za letošnjo, na internem natečaju oblikovalskega tima CD nastalo idejo, k tej, izbrani za leto 2024. Direktorju LIFFa, Simonu Popku, je med sestankom na daljavo njegov telefon moj predlog CGP 'ulovil' tako, da so se mu na ekranu kar vse naenkrat prikazale pdf različice barvnih podlag s podobo logotipa film. Prepoznali smo potencial, ki je ob likovni predelavi res omogočil učinkovito nadgradnjo kreative: na plakatu asociacijo na nizanje filmskih sekvenc iz posameznih slikic celuloidnega traku med osvetlitvijo na vrtečem se filmskem kolutu in z animacijo prikaz metamorfoze logotipov iz LIFFe v film s posnemanjem čarobne oživitve gibanja na klasičen filmski način,« smo še izvedeli.