
Čas je, da gre plastika (končno) iz mode
Podjetje za proizvodnjo kartonske embalaže DS Smith, ki preko treh velikih obratov deluje tudi v Sloveniji, je na družbenih omrežjih zagnalo novo mednarodno kampanjo z naslovom »Naj gre plastika iz mode« (»Let Plastic Go Out of Fashion«).
Kot pravijo, je namen kampanje predvsem opozoriti na hitro rastoči problem plastičnih ovojev in vrečk v spletni prodaji oblačil in obutve. Želijo tudi okrepiti pritisk na spletne trgovce in zakonodajalce ter spodbuditi hitrejši prehod na trajnostne embalažne rešitve, tudi zaradi potrošnikov, ki to v čedalje večji meri zahtevajo od podjetij.
»Ne glede na to, da smo v Sloveniji že leta 2019 prepovedali brezplačno delitev plastičnih vrečk v fizičnih trgovinah, in ne glede na številne kampanje s pozivi k zmanjšanju porabe plastike za enkratno uporabo spletna modna industrija namreč še vedno ustvarja vse več plastičnih odpadkov,« ugotavljajo v DS Smith. Na ta izziv se odzivajo z rešitvami iz reciklabilnih materialov brez plastike in spodbujajo trajnostne prakse v embalažni industriji.
Pravijo, da je učinkovita rešitev že zamenjava sekundarne plastične embalaže s papirjem in kartonom, kar nekateri njihovi naročniki že počnejo. Kot primer dobre prakse izpostavljajo sodelovanje z modnim velikanom Zalando, ki je s pomočjo DS Smithovih rešitev uspešno in v celoti prešel na papirnato embalažo za spletne pošiljke – tudi v Sloveniji. Po podatkih Zalanda je ta prehod na reciklabilno embalažo prinesel kar 16-odstotno povečanje zadovoljstva strank.