Tunel 29
Aktualno

Oblikovanje za postapokaliptični svet – zdaj v virtualni obliki

Zaradi odpovedi množičnih prireditev bo zgolj virtualno predstavljena tudi skupinska razstava [Tunel 29] Oblikovanje za postapokaliptični svet, ki jo je Center za kreativnost (CzK) pripravil za letošnji milanski teden oblikovanja.

CzK je v izbor uvrstil trideset izdelkov, katerih namen je bil sprva tematizirati bivanje v prihodnosti, zdaj pa jih umešča v spremenjeno sedanjost in naslavlja vprašanja, ki se nas dotikajo že danes, v času globalne krize zaradi pandemije in z njo povezane samoosamitve. Virtualno razstavo si lahko ogledate na podstrani spletne strani Centra za kreativnost, ki deluje pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje Slovenija (MAO), pa tudi na prvem mednarodnem Virtualnem oblikovalskem festivalu (Virtual Design Festival), ki bo pod okriljem spletne revije za arhitekturo in oblikovanje Dezeen potekal do 30. junija 2020. Predvidoma od sredine junija 2020 bo razstava na ogled tudi v MAO.

Razstava se bo nadgrajevala

Razstava projektov, ki so bili izbrani na odprtem pozivu, uprizarja postapokaliptični svet, v katerem je naravno okolje uničeno, zato se življenje odvija le še v Tunelu 29. Zasnovani scenarij z izbranimi projekti predpostavlja temno prihodnost, postindustrijsko distopijo, kjer življenje vztraja le še v strogo nadzorovanem umetnem okolju, napolnjenem s pohištvom iz reciklirane plastike, z lesom invazivnih rastlinskih vrst in nabranimi odpadnimi kovinami, kjer preživeli gojijo svojo hrano. Kontekst razstave, ki tematizira vprašanje bivanja v prihodnosti predvsem v razmerju do okolja, je v času, ko je v naš vsakdan zarezala virusna realnost, dobila še dodatno perspektivo. »Kako se lahko pripravimo na neizogibno apokalipso, ki jo napovedujejo virusi in podnebne katastrofe? Kako lahko s svojimi vsakdanjimi dejanji vplivamo na to, da se bo morda odmaknila? Iščemo scenarije preživetja le s surovinami, ki so že izkopane,« je izhodišča razstave poudarila Mika Cimolini, arhitektka in vodja programa CzK.

Ker je milanski teden oblikovanja preložen na april 2021, se bo razstava v prihodnje še razvijala in nadgrajevala. Pri Centru za kreativnost bodo ob virtualni razstavi objavljali premisleke o vlogi oblikovanja v sodobni družbi in novih funkcionalnostih izdelkov za vsakodnevno življenje.

Oblikovanje kot ključna sila za spremembe

Matej Feguš, direktor podjetja Donar, ki se na razstavi [Tunel 29] predstavlja kot proizvajalec izdelka, zasnovanega v Primož Jeza Studiu, o vlogi oblikovanja v prihodnosti pravi: »Ne glede na to, kakšen bo postal svet po pandemiji koronavirusa, bomo imeli edinstveno priložnost, da oblikovanje uporabimo kot ključno silo za spremembe. Oblikovanje/načrtovanje se začne z empatijo – sposobnostjo razumevanja in občutenja čustev drugega. Toda za odlično oblikovanje je treba to nadgraditi s sočutnostjo! Razumevanje družbenih potreb pomeni vključevati empatijo – raziskovati in razviti razumevanje uporabnikov in tega, kaj najbolj potrebujejo,« je prepričan.

razstava donar

Da smo v novi realnosti, kjer ni nič več samoumevno, se strinja tudi Nina Koželj iz tandema Vulgaris Woodcut, ki se skupaj z Manco Kemperl podpisuje pod enega izmed projektov na razstavi. »Hitro se je pokazala potreba po kakovostnih umetniških vsebinah in umetniških delih – marsikatero umetniško delo ali oblikovalski kos bosta našla pot v naše domove samo zato, da nam bo umetnost bližje. Ali bolje – da bi mi bili bližje umetnosti,« komentira vlogo ustvarjalnosti v novih kontekstih.

razstava vulgaris

Blagovno znamko Vulgaris Woodcut smo predstavili v reviji SaMMozavestno, novembra 2019.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji