bla
Kolumne

Strokovno priznanje, da nekaj delamo prav

Marketing prevzema vedno več odgovornosti in je neposredno odgovoren predvsem za doseganje dobrih poslovnih rezultatov. Ustvarjanje vrednosti za podjetje in poganjanje rasti podjetja daje marketingu danes vedno večjo težo.

Podelitev nagrad marketinška odličnost leta na Slovenski marketinški konferenci v Portorožu me vedno navda s prav posebnim ponosom in zadovoljstvom, da nagrade vsako leto prejmejo podjetja, ki s svojim pogumom in marketinško naravnanostjo dokazujejo, kako pomembna je vloga sodobnega marketinga. Marketing prevzema vedno več odgovornosti in je neposredno odgovoren predvsem za doseganje dobrih poslovnih rezultatov. Ustvarjanje vrednosti za podjetje in poganjanje rasti podjetja daje marketingu danes vedno večjo težo. Celotno zgodbo pa lahko sestavi le odlična ekipa in pri grajenju zgodbe je pomemben prav vsak projekt, ki gradi celoto. In takšne projekte nagrajuje prenovljena nagrada marketinška odličnost.

V Društvu za marketing Slovenije se radi učimo od najboljših in nagrajenci marketinške odličnosti so res neizčrpen vir znanja in dobrih praks, ki jih (in to je njihova prav posebna odlika) tudi nesebično delijo. »Če bi moral marketinško odličnost opisati v enem stavku, potem je to kultura delovanja podjetja, ki je usmerjena na kupca. Ne samo marketing, v to kulturo se zlijejo tudi drugi oddelki in resnično razumejo, da je naš osnovni namen zadovoljiti in celo preseči pričakovanja kupca,« razmišlja Matjaž Grm, izvršni direktor trženja in prodaje v novomeškem podjetju Adria Mobil, ki je leta 2016 prejelo veliko nagrado marketinška odličnost leta.

Preseganja pričakovanj pa ne lovimo samo na trgu, kjer želimo navdušiti naše uporabnike. Preseganje pričakovanj je vrlina, ki se je lotevamo tudi zase, da sledimo visokim ciljem in ustvarjamo ambiciozno kulturo v podjetju. Takšna miselnost nas vodi v izboljševanje in napredovanje. In to vodi do trenutka, ko dobimo tudi potrditev stroke. Naša naloga pa ni lahka. Danes je marketing povezovalec v podjetju, naravni komunikator, ki osredotočenost na uporabnika širi v vse segmente poslovanja podjetja. Marketing je v sodobnem poslovnem ekosistemu tisti, ki spremlja spremembe in razume, kaj uporabnik pričakuje ter zna napovedati trende, na podlagi katerih razvijamo in prodajamo tisto, kar bo na trgu resnično odgovarjalo potrebam uporabnika. V današnji turbulentni realnosti je marketing tisti, ki lahko naredi razliko med uspehom in neuspehom podjetja.

»Dober marketing je tisti, ki dostavi to, kar je obljubil. Naš marketing ni usmerjen na produkt, ampak na spreminjanje zavesti v družbi. Če delaš stvari, ki niso dobre samo zate, ampak za celotno skupnost, se nimaš česa bati,« so pred dvema letoma na zmagovalnem odru v Portorožu izpostavili direktor Marko Lukić in ekipa podjetja Lumar IG. V polni dvorani na Slovenski marketinški konferenci so prevzemali posebno nagrado marketinška odličnost leta za postavljanje novih marketinških standardov v svoji panogi. To je bilo še v zadnjem letu pred pandemijo. In čeprav se je od takrat veliko spremenilo, je osnovno poslanstvo marketinga ostalo enako in samo še bolj pomembno: marketing izpolnjuje svoje obljube in skrbi za svojo skupnost, uporabnike; jih ozavešča, izobražuje, jim pomaga in jim stoji ob strani.

Z nagrado marketinška odličnost želimo utrditi zavest, da je marketing interdisciplinarna funkcija in gonilo rasti podjetja. S pravilno umestitvijo marketinga na strateško mesto v podjetju je prav marketing tisti, ki ustvarja pogoje za rast tudi v nepredvidljivih časih. »Z marketingom se zares ukvarjamo vsi, celotno podjetje, začenši z vodstvom, ki mora poskrbeti, da je celotno podjetje usmerjeno k zadovoljevanju potreb uporabnika. Le tako je marketing lahko srce podjetja, ki povezuje vse ostale funkcije. Če ne utripa marketinško srce, podjetje ugasne – ker izgubi povezavo s kupcem. Da bi zares lahko postavili v središče uporabnika in njegove potrebe, je potrebnega ogromno strateškega in taktičnega razmišljanja ter znanja. Od raziskav in razumevanja širšega okolja, trendov, navad in potreb uporabnikov, analiz konkurence pridemo do strateških razmislekov, ki opredelijo našo pot in razvoj naprej, v prihodnosti. Podjetje brez jasnega poslanstva in strategije dolgoročno ne bo konkurenčno in ne bo dosegalo rasti,« je v enem od svojih razmišljanj zapisala Petra Čadež, predsednica Društva za marketing Slovenije.

Če v njenih besedah najdete značilnosti vašega podjetja oziroma vašega razumevanja marketinga, potem ste na dobri poti k marketinški odličnosti. In priznanje stroke je sijajna priložnost, da vaš marketing pokaže svojo vrednost. Marketing je gonilo rasti podjetja, nagrada marketinška odličnost pa naj bo vaš zagon, da boste z veliko mero odgovornosti ne samo presegali pričakovanja uporabnikov, ampak tudi načrtovali smer, v katero gremo kot človeštvo oziroma družba.

Kolumna je bila prvotno objavljena v 480. številki Marketing magazina.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji