cetin
Kolumne

Smo na pragu nove tehnološke revolucije

Če bi me v letu 2020 vprašali, kaj pomeni razvoj umetne inteligence za marketing in trženje, bi verjetno brez pretirane vneme odgovoril, da prinaša veliko pozitivnih učinkov.

Odgovoril bi, da umetno inteligenco uporabljamo za avtomatizacijo procesov pri upravljanju oglasnih akcij, obdelavo podatkov o digitalnih stikih s ciljem personaliziranega in ciljanega trženja, napovedovanje odzivov ciljnih skupin ter avtomatizacijo ponavljajočih se nalog, kar prihrani čas in omogoča, da se lahko posvetimo bolj kreativnim procesom. Omenil bi, da je umetna inteligenca v delu oglaševalske infrastrukture naš zvesti pomočnik ter da jo na področju marketinga in oglaševanja raziskujemo. Tega, da nam je že pred leti pomagala do ene od nagrad na področju trženjske učinkovitosti, verjetno ne bi niti omenil.

Danes odgovor glede uporabne vrednosti umetne inteligence še vedno drži. Umetna inteligenca se na področju oglaševanja uporablja že dolgo, vendar podatki v zakulisju te industrije niso bili privlačni za množice. Danes je drugače. OpenAI je s preprostim in posrečenim uporabniškim vmesnikom v kombinaciji z velikimi jezikovnimi modeli (LLM) množicam nazorno pokazal, kaj umetna inteligenca zmore. Prižgal je vžigalno vrvico, ki je ni več mogoče ugasniti. Podobno kot je »social« obstajal mnogo pred Facebookom, ga je ta platforma razplamtela v novi obliki, in podobno kot je »blockchain« obstajal pred letom 2017, je cena bitcoina to tehnologijo ponesla med množice.

Smo na pragu nove tehnološke revolucije, ki bo dosegla večje razsežnosti kot industrijska revolucija sredi 18. stoletja, ki je temeljito preoblikovala način življenja in dela ter dvignila standard bivanja človeštva.

Imamo to srečo, da lahko v prvi vrsti spremljamo enega največjih tehnoloških razvojev v človeški zgodovini. Tekma, v kateri največje tehnološke družbe iz svojih globokih skladišč na ogled postavijo vse svoje arzenale, se je že začela.

Napredka ne moremo ustaviti. Etične debate so kot skale v reki. Reka teče mimo njih. Umetna inteligenca se razvija veliko hitreje kot katera koli prejšnja tehnologija in najverjetneje bo singularnost med nami, preden bodo države ali vladne organizacije na tem področju uspele uvesti učinkovite regulatorne politike.

Pred nami je čas, ko moramo naložbe usmeriti v intenziven razvoj in poskušati tehnologije predvsem izboljšati, saj je to edini način, da bomo sprejemali manj potencialno slabih odločitev, ki bi lahko negativno vplivale na naša življenja in vse, kar je povezano s tem. Tehnologija nam bo pomagala pri reševanju zapletenih, nejasnih problemov, saj bo imela sposobnosti, da bo videla povezave in rešitve za težke večdisciplinarne izzive.

Popolnoma se strinjam, da se pri integraciji umetne inteligence v družbo lahko pojavijo napake. Vendar je izjemno pomembno, da se zavedamo njenega dolgoročnega potenciala v naših življenjih in delamo tudi za dobro naslednjih generacij. Trdno verjamem, da bo umetna inteligenca na dolgi rok človeku prinesla veliko več dobrega kot slabega, saj nam lahko pomaga doseči velike premike in izboljšati kakovost življenja za vse. Zato sprejmimo nove tehnologije z zaupanjem in jim dovolimo, da nam pomagajo reševati največje izzive, s katerimi se kot družba soočamo.

Za konec. Razprave o tem, ali bo singularnost izpodrinila človeka, so smešne. Če bo umetna inteligenca res tako inteligentna, bo zagotovo vedela, da je vesolje ogromno, in se bo odpravila na kakšen drug planet, kjer bo lahko počela, kar je bo volja. Kateri pametni stroj bi se na kosu zemlje, posejane z organskim materialom, stiskal z devetimi milijardami bitij iz mesa in krvi? Čemu? Ko pa robotom tam zunaj uspe pripraviti pogoje, kjer bomo ljudje lahko živeli, pa bomo seveda veseli povabila na obisk.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji