x
Kolumne

Kaj pa če X prepovemo še v Sloveniji?

Cel teden je bilo vprašanje, vsaj za nekaj nas, ki spremljamo medije in svobodo medijev po svetu, ali bo Brazilija prepovedala X v državi kot nekakšen mini kviz.

Bo, ne bo, si upajo, si ne upajo, kdo bo popustil, bo svet ocenil, da je Brazilija diktatura, če bodo X prepovedali, jih skrbi za ugled, se bo Elon Musk ustrašil pred velikostjo države itd.?

Ko je v soboto, 30. avgusta 2024, brazilski vrhovni sodnik de Moraes v Braziliji prepovedal X, nihče ni bil zares presenečen. V več kot dvestomilijonski državi ima X (oz. je imel) 20 milijonov registriranih uporabnikov, verjetno pol manj aktivnih, kar pomeni okoli 10 milijonov ljudi. Apatija večine zahodnega sveta je pač nekaj, s čimer je treba živeti. Še posebej, če se »nagaja« bogatašu.

Na žalost je več ljudi ob prepovedi zadovoljnih kot nezadovoljnih. Zadovoljna je vladajoča socialistična politika, zadovoljni so mediji, verjetno večina, ki podpira vladajočo politiko in ima od nje koristi, zadovoljno je sodstvo, zadovoljna je večina prebivalcev, ki jih X res ne zanima, zadovoljni so podjetniki blizu vladajoče politike, zadovoljni so politiki in mediji izven Brazilije, ki si mislijo: »Poglejmo, kako to izgleda, poglejmo, kaj se bo zgodilo in naredimo enako še mi.« 

Starim medijem gredo na živce vsi družbeni mediji,  jemljejo jim pozornost, občinstvo in denar. Tudi politikom gredo družbeni mediji na živce. Ker jih ne morejo obvladati tako kot vodilne medije. Šele ob pojavu družbenih medijev in šele po prevzemu X-a s strani Elona Muska se je pokazalo, kako je politika vedno obvladovala stare medije. Mediji po svetu niso javni mediji, mediji so večinoma državni, vladni mediji. Če v zadnjih mesecih in letih spremljate BBC kot model »the medija«, je to bolj očitno, kot bi si želeli vedeti. 

V Sloveniji je na X-u okoli 200.000 ljudi, podobno kot v Braziliji okoli 10 odstotkov populacije. Verjetno jih je na njem aktivna polovica ali okoli 50.000. 

Kaj bi se zgodilo, če bi nek slovenski sodnik (beri politik, beri medij …) prepovedal X v državi? Nič! Mediji bi bili zadovoljni, politiki tudi, večina tega ne bi niti opazila. Eh, ljudje so svobodni, da povedo, kaj hočejo, težava je v tem, da nimajo kaj povedati. 

Svoboda govora? Varuhi? Društva? Novinarski kolegi? Nič se ne bi zgodilo. Kljub temu, da ne gre samo za to, da ne bi več mogli spremljati Mladine, Hada, Žige Turka ali Bojana Požarja. Ne bi več mogli spremljati niti Joeja Rogana, Elona Muska, Petersona, Guardiana in številnih svetovnih medijev, do katerih lahko dostopamo samo preko X-a.

O.K., če se lahko X-a znebimo na tako preprost način, zakaj se ne bi še Facebooka ali Instagrama itd.?  

Intervju

z
15. 10. 2024

Kultna slovenska znamka nadaljuje razvoj pod italijanskim okriljem, zato smo o tem…

kerj
10. 10. 2024

Na mednarodni festival kreativnosti Zlati boben, ki se odvija v Portorožu, prihaja tudi…

Kreativnost in inovacije še nikoli niso bile bolj pomembne za pomoč podjetjem in blagovnim znamkam pri rasti in ohranjanju relevantnosti.

Monique Zytnik
05. 10. 2024

Umetna inteligenca je lahko izjemno koristno orodje tudi, ko gre za interno komuniciranje…

Trenutno je v ospredju generativna umetna inteligenca. Nedavna Gertnerjeva študija je razkrila, da se 94 odstotkov vodij komuniciranja z vsega sveta…

Naši avtorji