ad signer
Intervju

Z AdSignerjem napovedujejo novo dobo e-poštnega marketinga

Marketinška agencija Erpium je razvila novo oglaševalsko orodje AdSigner, ki izkorišča prodajno moč e-poštnega podpisa. Na prvi pogled neobičajna, a, kot je prepričan direktor Matevž Kaše, učinkovita oglaševalska rešitev.

Erpium, ki je razvil AdSigner, napoveduje novo dobo e-poštnega marketinga. Gre namreč za novo oglaševalsko orodje znotraj že poznanega, a še ne izkoriščenega prodajno-komunikacijskega kanala. Med razvojem inovativne spletne storitve za ustvarjanje avtomatskih oglaševalskih akcij preko e-poštnega podpisa so ustvarili še uporabniško prijazen generator e-poštnih podpisov. Z mag. Matevžem Kašetom, direktorjem kreativne marketinške agencije Erpium, smo spregovorili o izzivih in priložnostih e-poštnega marketinga ter orodju, ki odpira nove možnosti oglaševanja.

Erpium je agencija polnih marketinških storitev, a imate močno digitalno jedro tudi na področju programiranja in izdelovanja spletnih strani. Od kod zamisel o »obogatitvi« podpisov pri pošiljanju e-pošte? Ste sami pri vsakodnevnem delu zaznali, da bi bili e-podpisi lahko zanimiva tržna priložnost?

Prva misel o neizkoriščenem potencialu e-pošte se je porajala pred leti, ko je del naše ekipe reševal komunikacijski izziv večjega podjetja. Potrebno je bilo uskladiti prodajno komunikacijo med oddelki, vse zaposlene spodbuditi k iskanju novih prodajnih priložnosti, vsakodnevno negovati obstoječe stranke, predvsem pa stalno graditi blagovno znamko podjetja. Izziv z veliko začetnico. Izkazalo se je, da e-pošta kot del nove komunikacijske strategije odlično nagovarja vse naštete potrebe. Zato smo jo nadgradili v spletno storitev, prilagojeno vsem podjetjem. Jeseni 2019 se je tako rodil SAAS, service as a service, imenovan AdSigner.

Z razcvetom družbenih omrežij so e-pošti in e-novičnikom napovedovali počasen zaton. Toda to se ni zgodilo; ravno nasprotno, zdi se namreč, da vsebinsko izpopolnjeni e-novičniki doživljajo pravo revolucijo in so postali ključen del vsebinskega marketinga praktično vsakega podjetja. Kakšna so vaša opažanja glede »usode« e-poštnega marketinga?

V trenutnih okoliščinah, ko je večina komunikacije ujeta med digitalne kanale, je pretok elektronske pošte očitno narasel. Povprečen uporabnik naj bi že pred ukrepi pandemije dnevno prejel 121 sporočil in svoj e-poštni nabiralnik preveril vsaj 15-krat. Če ga ustrezno nagovorimo, je tako vsak sogovornik lahko nova ali ponovna stranka. A hkrati se e-poštni marketing dandanes res zdi kot kakšna satira. Množično se uporablja, a nihče ga prav zares ne mara. Pa vendar, če razumemo, zakaj ne in odmislimo negativne vidike, lahko zopet postane uporaben, celo dobrodošel. Delujemo v dobi, ko napredni strežniki e-poštno sporočilo kaj hitro označijo kot neželeno. AdSigner rešuje prav to, vprašanje nezaželene pošte in nezaupanja oglasnim sporočilom. Z avtomatskimi oglaševalskimi akcijami vsakič znova pritegne pozornost. Tako sogovornika povezuje s podjetjem in oglaševani izdelek, storitev ali dogodek z znamko. Preprosto in preverjeno nevsiljivo.

Ali pri tem na slovenskem trgu zaznavate določene trende, ki bi jih lahko izpostavili kot nasvet bralcem MM-a pri snovanju e-novičnikov?

Na splošno je družba vse bolj nagnjena h krčenju informacij. Učinkovita so kratka in jedrnata sporočila s pregledno in jasno strukturo. Povezave s pozivom k akciji, CTA, dokazano povečajo konverzije za 121 odstotkov. Na splošno pa – kar je mogoče, povejte vizualno, podprto s kakovostno kreativno grafiko. 

AdSigner je vaša lastna blagovna znamka, za katero ste se že od začetka zavedali, da bo morala postati mednarodna, če želite doseči zadostne ekonomije obsega. Vam je slovenski trg vendarle služil kot testni laboratorij ali pa ste potencial storitve testirali na drugih trgih – katerih?

Res je. AdSigner je 100-odstotno plod slovenskega znanja, izkušenj in talentov ekipe agencije Erpium, ki povezuje kreativce, oblikovalce, IT-mojstre in komunikatorje po duši in stroki. Globalno zgodbo smo si drznili zastaviti že takoj na začetku in rezultati prvih mesecev po predstavitvi na trgu so zelo dobri. Največ zanimanja beležimo v Veliki Britaniji, ZDA, Nemčiji, na Švedskem in v Švici. Gre za stalno rast. Pozitivne rezultate jemljemo zgolj kot spodbudno popotnico za naprej. Ni časa za spanje na lovorikah; razvoj je stalnica, ki se ne ustavi. 

Kako naklonjena so slovenska podjetja uporabi AdSignerja? Kateri največji zadržki jim preprečujejo, da bi ga uporabljali v večji meri?

Slovenija nas preseneča. Zdi se, da si mora podjetje najprej ustvariti renome v tujini, šele potem si pridobi zaupanje slovenskega trga. Da si zanimiv, da te cenijo. In kupijo. Smo na dobri poti. Razumejo ga predvsem tisti, ki v podjetju skrbijo za negovanje znamke, krepijo interno in eksterno poslovno komunikacijo, iščejo nove prodajne kanale in se obenem zavedajo, kako hvaležno je za rezultate posla negovanje obstoječih strank. V tem smislu bolj kot zadržke opažamo zaskrbljujoče pomanjkanje skrbi za načrtovanje strateškega komuniciranja in vsakodnevnega negovanja blagovne znamke. A vendar je oboje higienski minimum vsakega uspešnega podjetja. Vse ostalo pa je poslovni greh slabega tržnega pozicioniranja.

adsigner1

Kako pa jih prepričate, da lahko tudi z njegovo uporabo dosegajo svoje prodajno-marketinške cilje?

Z AdSignerjem želimo v prakso spraviti dejstvo, da je odgovornost vseh zaposlenih za prodajo nujnost v podjetju in ne le floskula prodajnih delavnic. Zlasti zdaj, v času pokrizne gospodarske stagnacije. Kaj se zgodi, ko e-poštnemu podpisu vsakega zaposlenega dodamo oglasno pasico z natanko tistim prodajnim sporočilom, ki je v danem trenutku zanimivo in aktualno za njegove e-poštne prejemnike? Vse zaposlene tako čez noč spremenimo v aktivne prodajalce, oddelke pa med seboj povežemo v usklajeno komunikacijo. Seveda vse to naredi avtomatika preko storitve AdSigner.

Privlačne prednosti so tudi sodobno oblikovana AdSignerjeva knjižnica s predlogami e-poštnih podpisov, popolna integracija z Microsoftovim Azure Active Directory in Googlovim G Suite ter možnost preprostega uvoza večjega števila uporabnikov preko datotek CSV. To v trenutku omogoča enoten podpis vsem zaposlenim, podjetju pa profesionalen vtis slehernega poslanega e-poštnega sporočila. Poenostavljajo proces ustvarjanja profesionalne digitalne identitete, prihranijo veliko časa in v vsakem trenutku omogočajo skrb za učinkovito oglaševanje ter negovanje znamke in obstoječih strank. Vse to prepriča. Celo še bolj potem, ko AdSigner zares spoznajo s 14-dnevnim brezplačnim preizkusom.

Katerim podjetjem ste sicer namenili AdSigner? So to večja podjetja, ki imajo tudi veliko uporabnikov e-pošte, ali pa lahko koristi tudi manjšim podjetjem in samostojnim podjetnikom?

AdSigner se je razvil zaradi podjetja in je kot takšen tudi ustvarjen za podjetja v najširšem smislu. Sogovorniki pri razvoju so bila domača in tuja podjetja, njihove potrebe pa naši izzivi. Ključni profili uporabnikov AdSignerja so zlasti vodje IT in marketinga ter prodaje večjih podjetij, pa tudi start-upi, samostojni podjetniki in svobodnjaki.

Po kakšnem poslovnem modelu sicer deluje AdSigner? Na kakšen način ga unovčujete in dosegate prihodke? Kolikšen je pri tem strošek za podjetje kot naročnika?

Vsi vemo, da biti viden že dolgo ni več le stvar kreativnega nastopa. Oglasna pozicija je močno sorazmerna z višino finančne naložbe. Obračuna se vsak klik, prikaz, akcija ali konverzija. Finančni poslovni rezi se v podjetjih običajno žal začnejo v marketingu, saj se negovanje znamke v zavesti poslovnežev pogosto nahaja med izdatki, ki so vse prej kot nujni. A vemo, da to ne drži. Zato želimo z AdSignerjem ponuditi rešitev, kjer za izredno sprejemljivo investicijo mesečne naročnine podjetje za vsakodnevno negovanje znamke dobi skoraj neomejeno število priložnosti. Prav toliko, kolikor e-poštnih sporočil je dnevno poslanih in v nadaljevanju posredovanih. Višina mesečne naročnine na AdSigner v primeru srednje velikih podjetij je nižja od naročnine povprečnega slovenskega gospodinjstva na telekomunikacijske storitve. Začne pa se že pri 0,80 evra na podpis mesečno.

Podjetjem pomagate tudi pri oblikovanju pasic, ki so del e-poštnega podpisa. Kako pomembna je pri tem sama kreativna rešitev? Kaj v podpisu sicer v največji meri zbudi pozornost naslovnika?

Po trenutnih statističnih podatkih posamezni poslovni uporabnik z AdSignerjem doseže povprečno 4100 prikazov oglasne pasice mesečno. A to dejstvo postane učinkovito šele, ko so oglasne pasice v podpisu vsebinsko in oblikovno dobro zapeljane, pomembna pa je tudi periodika menjave. AdSigner odstira do zdaj še neizkoriščen oglasni potencial, za katerega bi lahko rekli: »Vedno ogledan, nikoli spregledan.« S kreativno podporo pri oblikovanju pasic našim uporabnikom pomagamo, da oglasne pasice dejansko ujamejo pozornost ciljne skupine in ostanejo v trajnem spominu.

adsigner2

Ali lahko navedete nekaj konkretnih primerov, kako so vaši naročniki s pomočjo e-poštnega podpisa spodbudili prodajo oziroma dosegli druge zastavljene cilje?

Ob tem se najprej spomnim na podjetje Velux Slovenija, kjer storitev AdSigner uporabljajo skoraj od začetka in vedo, koliko truda smo vložili v enostavnost namestitve in prijazno uporabniško izkušnjo. Poleg slednjih pohvalijo predvsem vpogled v statistiko klikov, ki je, kot pravijo, zanje še posebej dobrodošla povratna informacija pri spremljanju uspešnosti posamezne oglaševalske akcije in ciljanju posamezne skupine e-poštnih prejemnikov.

Iz prve roke uporabnikov lahko povem tudi zgodbo Centra poslovne odličnosti Ekonomske fakultete v Ljubljani, kjer je AdSigner pomagal pri zahtevni segmentaciji ciljanih oglasnih sporočil zelo širokemu spektru ciljne skupine. Preko števila klikov na posamezni oglas in večjega obiska spletne strani so že po prvem mesecu uporabe dobili potrditev, da jim je dejansko uspelo povezati ključne vsebine oglasnih pasic s točno določeno ciljno skupino.

Kateri so sicer najpogostejši prodajno-marketinški cilji, ki si jih podjetja zastavijo, ko snujejo tovrstne kampanje?

Zagotovo sta to pozicioniranje znamke na trgu ter razvoj obstoječih in pridobivanje novih strank. Slednje je sicer v poslu lahko tudi sedemkrat dražje od ohranjanja zvestobe. Zato je tako pomembno običajno poslovno komunikacijo vsakokrat opremiti s tistim zlatim prahom dodane vrednosti. AdSigner jo s privlačnimi grafičnimi pasicami dviguje na višjo raven in omogoča, da z vsakim poslanim e-sporočilom obveščamo, ozaveščamo, se zahvalimo, pohvalimo, z njimi praznujemo in ne nazadnje prodajamo. Isto, drugo, več oziroma – sell, upsell in cross-sell.

Na kakšen način merite učinkovitost kampanj z e-poštnimi podpisi? Kaj vse lahko naročniki razberejo iz analitike?

AdSignerjeva analitika omogoča spremljanje števila prikazov oziroma ogledov oglasnih pasic v posameznem e-poštnem podpisu, števila klikov nanje in preračunan prihranek v primerjavi s prikaznim oglaševanjem. Analitiko je mogoče filtrirati na ravni podjetja ali posameznika glede na IP-prejemnika, glede na časovno obdobje in posamezne enote, torej podpise ali kampanje. Omogoča tudi časovnico s prikazom ur, ko so naši podpisi največkrat videni, lokacijo in napravo, s katere so bili ustvarjeni ogledi. Skratka, vse, kar opažamo, da uporabnikom koristi pri načrtovanju zares uspešnih oglaševalskih akcij.

Je v tujini že veliko ponudnikov tovrstnih storitev ali pa na tem področju še orjete ledino?

Konkurenčni ponudniki so in prav ti nam dajejo visoko odskočno desko. Z glavnim sloganom »Več kot generator e-mail podpisov« AdSigner pozicioniramo na že razvito sceno podobnih spletnih storitev. Ob tem pa vsaka nadaljnja komunikacija razkriva njegove unikatne oglaševalsko-prodajne razsežnosti in razlaga tisti skrivnostni »več kot …« Podobni produkti večinoma ponujajo zgolj izdelavo e-poštnih podpisov, po možnosti s funkcionalno izredno omejenimi oglasnimi pasicami za nastop na trgu. AdSigner pa je v svoji primarni vlogi napredno oglaševalsko orodje in v kontekstu podjetij razmišlja korak dlje.

Če povzameva; v čem je torej po vašem mnenju največja konkurenčna prednost AdSignerja? Kaj ima, kar primanjkuje drugim podobnim orodjem?

Pasice v e-poštnih podpisih, kot smo jih poznali pred AdSignerjem, so zaradi togega uporabniškega sistema in zamudne ročne menjave v e-poštnem podpisu pogosto pozabljeno obstale. Kot nekakšen inventar, na katerega se je prejemnik navadil in jih je spregledal tudi, ko so jih po več tednih dejansko uspeli zamenjati. Da bi statične pasice spravili v dinamičen pogon, smo razvili prijazno uporabniško platformo, ki omogoča ustvarjanje e-poštnih podpisov, oglaševalskih akcij in vse morebitne popravke za vse zaposlene iz udobja enega računalnika, s strani ene osebe. Ta ne potrebuje niti IT niti marketinškega znanja. Intuitivna uporabniška izkušnja je premišljeno načrtovana, da jo razume vsakdo. Da prihrani čas in v manjših podjetjih celo nadomesti IT, marketinškega in prodajnega asistenta. In ne nazadnje, a najpomembnejše – zanesljiva varnost. Slednja je brezkompromisna, saj e-poštna komunikacija pomeni pretok najobčutljivejših poslovnih informacij. Za razliko od nekaterih podobnih produktov AdSigner namreč ne posega v proces pošiljanja e-poštnih sporočil ali v vsebino poslanih sporočil, ampak uporabniku ob ogledu sporočila servira trenutno aktivno oglasno pasico.

Kakšnih inovativnih promocijskih in marketinških rešitev pa ste se pri Erpiumu sami poslužili pri širjenju dobrega glasu o tem vašem orodju? Ste večinoma stavili na spletne medije in družbena omrežja?

Oglaševalska strategija AdSignerja primarno res temelji na digitalnih kanalih, kjer pa je konkurenca obsežna in zato stalna, vsakodnevna optimizacija pa nujna. Slabo načrtovana taktika lahko več pobere, kot prinese, zato vanjo vlagamo nemalo resursov. Ob prodajnih sestankih iz prve roke najbolj verjamemo v moč profesionalnega vsebinskega marketinga, zato naša znanja in spoznanja tedensko delimo na blogu in družbenih omrežjih. Največ zanimanja trenutno beležimo preko iskalnih zadetkov na Google Ads, spletne strani www.adsigner.com, lastnega bloga, ki je objavljen tudi na platformi Medium, ter preko LinkedIna in Facebooka.

Menda ste AdSigner uspešno predstavili tudi na Bližnjem vzhodu; še posebej Združeni arabski emirati so ga lepo sprejeli. Kakšni so sicer vaši dolgoročni načrti s širitvijo blagovne znamke AdSigner? Kateri trgi so po vaši oceni med najbolj perspektivnimi?

V tem trenutku, kot ste omenili, se iz Amerike, Avstralije in Evrope uspešno širimo tudi na Arabski polotok, pospešeno pa utrjujemo tudi sodelovanje s slovenskim trgom.

Smo v obdobju, ko prehajamo v pomembno prelomnico razvoja. Aprila smo predstavili skrbno zasnovan partnerski program. Ta po svetovnih vzorih programov zastopništva, kot sta G-suite ali Google Ads, podjetjem ponuja premišljeno poslovno priložnost. AdSigner namreč pomeni ključno razširitev oglaševalskih strategij in kanalov tržnega komuniciranja ter kot takšen pomembno dopolnitev vsakega poslovnega modela. V kontekstu strateške komunikacije omogoča nove prodajne priložnosti znotraj pogosto zapostavljenega kanala obstoječih strank, s tem pa njegov eksponentni razvoj. Se pa v partnerskem programu lahko najde kdor koli. Poleg redne mesečne provizije ponuja pomembno nadgradnjo obstoječega posla, kadar lahko partner ponudi strankam svoje storitve, ki dopolnjujejo funkcionalnosti AdSignerja. Govorimo o širokem spektru strokovnih ljudi, kot so grafični oblikovalci, IT-snovalci, marketinški strategi, vodje projektov in načrtovalci medijskega prostora ter oglaševanja. Imamo tudi primer, kjer je partnerstvo z AdSignerjem že preraslo v novo, samostojno poslovno pot. In verjamemo, da bo takšnih vedno več.

Intervju

goričan
03. 12. 2020

Predsednik žirije tekmovanja Outstanding, ki nagrajuje presežke v zunanjem oglaševanju,…

katarina klemenc
28. 11. 2020

Z mag. Katarino Klemenc, direktorico korporativnega komuniciranja Novartisa v Sloveniji…

snapchat
16. 11. 2020

Tako trdi Samuel Bevan, mednarodni vodja za nove trge in poslovne rešitve pri Snapchatu,…

Naši avtorji