zz
Intervju

Vodja prihodnosti bo ostal spodbujevalec smisla

Gregor Kosi ustvarja prostor za voditelje nove generacije, ki vodijo z namenom, ustvarjajo neizbrisen pečat, pri tem pa puščajo družinske nefunkcionalnosti doma in vedo, kaj je čar tehnologije.

Gregor Kosi, priznani strokovnjak za vodenje, motivacijo in organizacijski razvoj ter eden od najbolj priljubljenih govorcev v Sloveniji, bo 5. junija 2025 nastopil na konferenci DIGGIT, na kateri bo razkril, kakšna bo vloga človeka v vse bolj avtomatiziranih procesih in podjetjih. Za uvod v predavanje smo z njim spregovorili o voditeljstvu prihodnosti.

Čemu služi platforma The Modern Leader, preko katere delite brezplačne vodstvene nasvete, orodja, življenjskostilna priporočila, informacije o dogodkih ipd.?

The Modern Leader je brezplačen tedenski novičnik, namenjen vsem, ki verjamemo v vodenje z integriteto, pogumom in ne pozabljamo na tisto najbolj ključno – pomen medčloveških odnosov. Novičnik je nastal iz potrebe, pa tudi z željo, da odlične vodstvene prakse, ki jih živimo v Sloveniji, ponesemo v svet, hkrati pa omogočimo, da najboljše vodstvene zamisli iz mednarodnega prostora najdejo pot do naših vodij. Vsebine in nasveti, ki jih delim, izhajajo izključno iz prakse – iz skoraj 20 let izkušenj v vlogi vodje enega od najhitreje rastočih in dinamičnih podjetij, odgovoren za več kot 2.000 ljudi. Preizkušeni so skozi številne vzpone in padce, uspehe in izzive, in vedno znova preverjeni v resničnem poslovnem okolju. Za vsakim zapisom se skriva spodbuda k razmisleku, dialogu in pogumu za spremembe. Prepričan sem, da lahko skupaj ustvarimo prostor za voditelje nove generacije, ki vodijo z namenom in (za)puščajo neizbrisen pečat. Za vse, ki želijo voditi drugače.

Pred kratkim ste v podkastu ZaLife omenili, da je podjetje seštevek nefunkcionalnih odnosov v družini. Ker se mi zdi izjava zelo zanimiva, jo, prosim, podrobneje pojasnite.

Vsak vodja, lastnik podjetja in zaposleni v organizacijo prinaša svojo življenjsko zgodbo. In če nismo predelali določenih vzorcev iz otroštva ali iz svojih bližnjih odnosov, jih pogosto (nezavedno) ponavljamo tudi v poslovnem okolju. Na primer, če nekdo v družini ni bil slišan, bo kot vodja morda vztrajno iskal potrditev in se le stežka odločal brez potrditve drugih. Nekdo, ki je bil vajen vedno (po)skrbeti za druge, bo verjetno postal vodja, ki vse pretirano prevzema na svoja pleča in posledično izčrpava samega sebe. Vzorce podrejanja, nadzora, tihih zamer in izogibanja konfliktom v veliki meri prenašamo v podjetja. In slednje naposled tvori organizacijsko kulturo.

Če tega ne ozavestimo, začnemo v podjetju graditi strukture, v katerih se ti nefunkcionalni vzorci še okrepijo. Drugače rečeno, ustvarimo podjetja, kjer je veliko navidezne harmonije, a malo zaupanja. Kjer se veliko govori, a malo posluša. Zato verjamem, da je osebni razvoj vodij temelj zdravega podjetja in – odnosov. Ko začneš kot vodja urejati odnose v svojem domačem okolju, začneš ustvarjati tudi bolj funkcionalne odnose v podjetju. In šele takrat lahko gradiš kulturo, ki temelji na zaupanju, jasnosti in odgovornosti.

Zaposleni se ne vedejo tako, kot voditelji pričakujejo, temveč tako kot jih voditelji obravnavajo, ste zapisali na Instagramu. Kakšen nasvet bi dali vodstvenim kadrom pri negi odnosov z zaposlenimi?

Zaposleni so najbolj iskreno ogledalo svojega vodje. Če jih vodja obravnava z nezaupanjem, se zaposleni začnejo odzivati tako, da zgolj še potrjujejo, da jim ni moč zaupati. Bodisi s filtriranjem informacij, skrivanjem napak oziroma igranjem »varne« igre z neprevzemanjem odgovornosti in pomanjkanjem kreativnih rešitev. Če želi vodja spremeniti pravila igre in odziv v ogledalu, mora na oder postaviti svoje zaposlene in začeti uporabljati vodstveno navigacijo. To so jasna pričakovanja in individualni cilji za vsakega zaposlenega, podpora, ki zaposlenim omogoča, da jih uresničijo, in spremljanje napredka skozi redno podajanje povratnih sporočil in preverjanje rezultatov.

Neusklajena pričakovanja narekujejo vnaprej programirane konflikte, zamere in sovraštvo. Tudi v poslovnem okolju namreč velja načelo: »Čisti računi, dobri prijatelji!«

Na odnose v podjetju bo vedno večji vpliv imela tudi umetna inteligenca. Na konferenci DIGGIT boste predavali o tem, da se digitalno in človeško počasi prepletata v eno. Kako je videti voditeljstvo prihodnosti?

Človek ni digitalno, temveč analogno bitje – čuti, zaznava, interpretira skozi odnose, ne algoritme. In prav tukaj nastaja prepad med tehnologijo in človekovo naravo. Vodja prihodnosti mora znati sodelovati z umetno inteligenco, a ostati zvest najpomembnejšemu – človečnosti.

Ko poskušamo človeško kompleksnost obravnavati kot programsko kodo – preko ocen, analiz, učinkovitosti –, odnosi postanejo nefunkcionalni. Zato verjamem, da bo UI v prihodnosti prevzela logiko, vodja pa bo ostal spodbujevalec smisla.  Na DIGGIT-u bom razkril, zakaj bo vodja prihodnosti bolj človeški kot kdaj koli prej – in kako ustvariti organizacije, kjer tehnologija služi človeku, ne obratno.

Intervju

mm
10. 05. 2025

»Imel sem velike ambicije in nisem želel biti povprečen,« pove Marko Končina, ki živi v…

ariana
09. 05. 2025

Jeseni 2025 prihaja na marketinško prizorišče nov dogodek PriceTag Day, ki bo pomembno…

Idejo o dogodku so nam pravzaprav dali trgovci sami, saj so nas opozarjali, da na nobenem festivalu ni tekmovalne kategorije, ki bi nagrajevala prav…

Petra Parovel
05. 05. 2025

Danes v nakupovalnem središču Citypark odpira vrata prva in edina fizična trgovina SWY –…

Čeprav spletna prodaja raste, ostaja fizična izkušnja nepogrešljiva – kupci si želijo izdelke videti, jih otipati, pomeriti ter doživeti blagovno…

Naši avtorji