
»Tistim, ki si upajo, z veseljem ustrežemo«
Minuli konec tedna smo obiskali otvoritev .raw laba, marketinške agencije, laboratorija za znamke in po novem tudi konceptne trgovinice, ki jo je skupaj z Robom Svenškom ustanovil Tamir Morris Potokar Grays.

Eva Peserl
Arin Rapuš
.raw lab ni tipična marketinška agencija ali studio za dizajn in znamčenje. Tamir, kako bi raw opisali tistim, ki ga še ne poznajo?
Raw sami vidimo bolj kot laboratorij za znamke in ideje. Zakaj laboratorij? Ker ves čas inoviramo, iščemo nove rešitve, načine in poskušamo biti v koraku s trendi. Vsem našim projektom je skupno to, da si stranke želijo inovacije. Pokrivamo dva vidika – znamčenje in marketing. Znamčenje je za nas orodje, s katerim marketing skrbi za prepoznavnost in širjenje vesti o znamki. Znamčenje in marketing gresta z roko v roki. Želja, ki smo jo imeli od vsega začetka, ni samo ustvarjanje lepih stvari, ampak tudi skrb za rast, zato tudi ponujamo obe storitvi. Ustvarjamo lepe stvari, ki so hkrati tudi funkcionalne. Veliko agencij ustvarja samo lepe stvari, ki potem niso funkcionalne, ali pa zelo funkcionalne stvari, ki nikakor niso videti lepo. Mi pa se resnično trudimo, da delamo oboje.
V soboto ste otvorili novi sedež podjetja, ki združuje poslovne prostore s konceptno trgovino. Kako se je rodila ideja tega koncepta?
Prostor je bil ustvarjen kot galerija za inspiracijo. To ni nov koncept, saj v tujini že obstaja ogromno takšnih prostorov. Je pa prvi tovrstni prostor v Sloveniji. Ko vstopiš, te pričakata gostoljubje in »doza inspiracije«, potem ti ponudijo še dobro kavo in se zares počutiš napojenega s kreativno energijo. Celoten prostor ni ustvarjen za kopičenje dobička, temveč za ljudi, da jim nekaj damo.
Zelo smo si želeli biti transparentni, ne samo v delovanju, ampak tudi dobesedno, zato je tudi naš prostor z vseh smeri obdan s steklom. Hkrati pa smo želeli zgraditi most med našimi storitvami in našo znamko. Vsak lahko zdaj domov vzame del oziroma izkustvo naše znamke, ne samo naše storitvene stranke. Zato smo tudi odprli svojo konceptno trgovinico oziroma kavarnico, kjer nas lahko ljudje obiščejo in si ogledajo stvari, ki so del naše znamke. Hkrati pa smo ustvarili tudi prostor za naše stranke, kjer lahko razstavijo svoje izdelke. Da niso samo na spletu, ampak, da je tudi naša konceptna trgovina stična točka med splošnim občinstvom in našimi strankami.
Kaj vse lahko obiskovalci najdejo pri vas?
Predstavili smo svojo prvo kampanjo Raw Experiments, in sicer gre za kolekcijo kap, majic in jaken, ki so bile prvotno ustvarjene za nas, zato je tudi vsak detajl povsem premišljen. Nismo gledali na ceno izdelave, ampak na kakovost. Vedno gledamo na to, kako si želimo, da bi bil izdelek videti v svetu, in na to, kaj nam še manjka in česa bi si še želeli. Potem pa to tudi naredimo. Naredili smo črno-belo analogno kamero, ki te popelje nazaj v času; ker smo veliki ljubitelji kave, smo naredili svojo kavo in kozarčke … Vsi izdelki odražajo našo estetiko, minimalizem, brutalizem in pa kakovost.
Kdo so vaši »tipični« naročniki? So to blagovne znamke, ki si želijo drznejšega pristopa, ali pa prihajajo k vam tudi tisti, ki še iščejo svojo vizualno identiteto?
V bistvu pokrivamo celoten spekter. Imamo stranke, ki si želijo prodreti na trg, start-upe, kjer je treba poskrbeti za popolnoma novo komunikacijo znamke in šele poiskati ciljno občinstvo, kot tudi korporacije, ki si želijo inovacij in regijskega pokritja.
Nam lahko zaupate, zakaj več sodelujete s tujino kot pa z domačimi blagovnimi znamkami, podjetji? Je to namerna odločitev ali pa je do tega prišlo povsem po naključju?
Na lokalnem trgu poskušamo »dvigniti sceno« in delati z znamkami, ki to cenijo in si tega želijo. Na globalnem trgu pa delujemo, ker sem tudi sam prišel iz Anglije in s seboj pripeljal nekaj strank. Sočasno na letni ravni delamo z omejenim številom strank, zato moramo biti selektivni pri tem, kaj si lahko privoščimo. Trenutno nam tuji trg ponuja več možnosti za inovacije in je bolj željan našega dela. Če pa si kdo v Sloveniji želi in ceni naše delo, z veseljem sodelujemo tudi z njim. Pri naročnikih je ključno zaupanje. Potem pa drznost. Tistim, ki si upajo, z veseljem ustrežemo.