hn
Intervju

»Srce New Momenta je kreativnost«

Na poti na regionalno srečanje menedžerjev in partnerjev mreže New Moment na Bledu sta se Žarko in Lazar Sakan oglasila v uredništvu MM-a in z nami malce poklepetala.

V Sloveniji ste, ker imate tu regijsko srečanje menedžerjev in partnerjev agencij New Moment. Kaj je smisel tovrstnih srečanj?

Žarko Sakan: Mreža agencij New Moment posluje v devetih državah. Do pandemije smo se dobivali vsako leto, zdaj pa smo imeli zaradi z njo povezanih omejitev triletno prekinitev teh srečanj. Tokrat se dobimo po dolgem času in zato se tega srečanja še posebej veselimo. Navdušeni pa smo tudi nad samo lokacijo srečanja, na Gorenjskem nas čaka veliko športa, zabave in pa tudi dela. Želimo si izkusiti pravi slovenski oddih, tako bomo vsi iz regije začutili tisto pristno slovensko vzdušje in se bolje spoznali s slovensko kulturo. 
Srečanje je načrtoval direktor slovenske agencije New Moment Boštjan Prijanovič, ki ve, da v New Momentu radi združujemo posel, šport in zabavo, zato nam je priredil vznemirljivo in adrenalinsko pustolovščino. Najpomembnejši del srečanja pa je, da preživljamo čas skupaj in postajamo vedno bolj povezana družina. V New Momentu ni na prvem mestu posel, ampak kolektiven duh.
Lazar Sakan: Regionalna srečanja menedžerjev in partnerjev mreže New Moment vsako leto poteka v drugi državi, zato je vsakič zelo drugače. Organizacijo prepuščamo lokalnim ljudem, saj najbolje poznajo njihove običaje in kulture ... omejitve (smeh).
Žarko Sakan: Seveda ima dogodek tudi poslovno plat. Naredili bomo pregled preteklega leta, postavili načrte za 2023, pregledali aktualne trende in poskušali predvideti prihajajoče, določili bomo poslovne cilje razvoja podjetja, kreativnosti, pregledali tekmovanja, na katera bi se lahko prijavili, se pogovorili o novih strankah ... Skratka obdelali bomo letošnje dogajanje. Mrežo New Moment trenutno sestavlja 280 zaposlenih, a v Sloveniji se snide le vrh menedžmenta in partnerji, to je okoli 15 ljudi.

Kdo so vaši veliki naročniki poleg povsem svežega, Delheize Srbija?

Lazar Sakan: Coca-Cola, Visa, Pernod Ricard, Karlsberg, Huawei, Yettel Srbija, drugi največji mobilni operater pri nas,, P&G že 19 let ... Nekaterim od njih ponujamo rešitve na državni, drugim na regionalni ravni.
Žarko Sakan: To so stranke, s katerimi sodelujemo že več let, saj z vsemi želimo partnerski in dolgoročni odnos in takšen je naš načrt tudi z Delheize Srbija.

Pred kratkim ste se v beograjski pisarni razveselili nagrade Ranka Radovića za najboljše arhitekturno delo leta 2022. Prejeli ste jo za vašo prenovljeno poslovno stavbo na Hilanadarski 14 v Beogradu. Kakšna ideja je vodila prenovo?

Lazar Sakan: Drži. Lahko se pohvalimo, da je to še ena nagrada v nizu, tokrat prvič za arihtekturo. Zelo smo ponosni nanjo, saj smo na ta način odprli novo kreativno sekcijo (smeh). Pot je bila kompleksna, naporna in dolgotrajna. Odločili smo se, da našo ikonično poslovno zgradbo, v kateri je bila leta 1986 rojena agencija New Moment, prenovimo. Hiša je bila namreč zgrajena v oddaljenih 30-ih letih prejšnjega stoletja. Stoji v samem središču Beograda in v resnici od nekaj velja za kultno. V devetdesetih letih prejšnjega stoletja je predstavljala zibelko kulture, umetnosti, kreativnosti, inovativnih idej in pa tudi zabav in dogodkov; danes bi temu rekli »hub«, v katerega so zahajali kreativni ljudje. 
Ker smo zelo zrasli kot podjetje, smo se odločili hišo prenoviti in povečati. Do te odločitve je prišlo pred šestimi leti in prav zato sem prej rekel, da je bil proces prenove dolg in kompleksen; ne pozabimo, da je vmes nastopilo še obdobje pandemije.  
Žarko Lazar: Med samo prenovo smo želeli ohraniti duh lokacije, na zgornji terasi imamo galerijo, spodaj poslovne prostore, vseeno pa celotna stavba predstavlja našo večdesetletno skrb za sodelovanje, pomoč in spodbujanje uresničevanja idej v kulturi ter umetnosti.
Lazar Sakan: S tem projektom smo želeli doseči nov trenutek, torej »new moment«, v naši agenciji. Korak v arhitekturne vode je za nas nekaj povsem novega. Zelo sem ponosen, da nam je skupaj z arhitekti in gradbeniki to tudi uspelo. Posebnosti stavbe se opazijo navzen, saj jo krasi nadvse minimalisična fasada, uporabili smo tanjši beton, ki ga do zdaj na tem koncu še nikoli niso. Arhitekti vedo več o tem kot jaz, ampak želim povedati, da se že na prvi pogled vidi, da je fasada drugačna od drugih. Videti je futuristična, minimalistična in malce vesoljska.

Kreativnost tudi pri snovanju stavbe ... Zdaj sem še bolj prepričana, da vam letos kanski lev ne udide. Imate jih že deset, kajne?

Žarko Sakan: New Moment je osredotočen na to, da je srce podjetja kreativnost. Da smo to pokazali širši javnosti, samo seveda morali delati na titulah in nagradah. Slednje namreč dokazujejo naše znanje, veščine, kreativnost. 
Zanimivo pa je dejstvo, da je najin oče (legendarni Dragan Sakan, op. ur.) v Cannes hodil kar 22 let zapored in ob tem vsako leto upal, da bo dobil nagrado, a je ni – nikoli! Vrnil se je poln entuziazma, idej in novih pričakovanj za prihodnje leto. Žal je prej preminul, preden je v roke dobil kanskega leva. Po njegovi smrti sva v Cannes odšla prvič midva z bratom v upanju, da bi dobila nagrado v spomin Sakiju, kot so ga vsi klicali. A seveda, porajali so se dvomi – na festival je prijavljenih 36.000 del, ljudje prihajajo iz Singapurja, Brazilije, ZDA, Nemčije ... Le kako bi lahko mi mali Srbi prišli do nagrade? Prijavili smo samo eno delo in zanj dobili titansko nagrado, torej nagrado vseh nagrad. Ta trenutek je bil neverjeten. Meniva, da je tisti lev rezultat 22 let trdega dela, časa, osredotočenosti, novih idej, piljenja veščin in spodbujanja kreativnosti. To nagrado smo seveda posvetili očetu Sakiju. 
Žarko Sakan: Nagrado smo prejeli za projekt »Skupna molitev«, v katerem smo združili ljudi različnih veroizpovedi. To je zelo pereča problematika v mnogih območjih po svetu – religije se pretakajo in s tem pridejo žal tudi konflikti. Muslimani in kristijani so v sklopu našega projekta prvič v zgodovini skupaj molili za mir. 
Pozneje, skozi leta, smo se neprestano trudili in tako smo obdržali kontinuiteto ter prejeli še devet levov, skupaj jih imamo torej deset. 

Nam zaupata, kaj vsega sta se naučila od očeta? Kakšen človek je bil?

Lazar Sakan: Predvsem to, da brez dela ni uspeha. Pomemben nauk je tudi to, da naj v službi bije srce in ne ura. Spodbujal naju je, da vse, kar je mogoče sanjati, lahko tudi ustvariš. Sanje so pomembne, saj te vodijo naprej. 
Žarko Sakan:
Bil je zamišljen, miren, ni veliko govoril. Ko pa je kaj povedal, je to tudi držalo. Bil je psiholog in zato je dobro poznal ljudi, posel in psihologijo marketinga. Bil je prava pojava tudi na videz.
Lazar Sakan: Saki je neprestano kaj ustvarjal, podajal neke nove ideje ... To je bilo njegovo življenje, ne posel. On je živel, da je ustvarjal; to je danes tudi moto naše agencije. 
Žarko Sakan: Strast do pisanja besedil, posla, filozofije, kreativnosti, psihologije, umetnosti ...

Za konec me zanima še, kako v New Momentu ohranjata njegovo zapuščino?

Žarko Sakan: Preprosto – vse delamo po filozofiji, ki jo je postavil najin oče. Resnično smo verniki te filozofije in na njeni podlagi ohranjamo poslanstvo in delovanje agencije. Ko sva po njegovi smrti začela voditi agencijo, sem poklical njegovo tajnico, ki bila ob njem 20 let. Rekel sem ji, da ne morem verjeti, kako je zmogel vse to in da je vse to pretežko za naju. Takrat me je potolažila, naj delava tako kot znava midva, a ohraniva srce Sakija v podjetju. In to sva tudi naredila. Ohranjamo njegovo srce, dušo, ljubezen do ljudi, kreativnosti ...
Lazar Sakan: Kot sem že prej omenil, pri nas bijejo srca, ne ure. Ponosen sem na naju, ker sva uresničila vse njegove sanje – od leva do prenove hiše in ohranjanja njegove naravnanosti v poslu. Po našem očetu so poimenovali ulico v Beogradu, v Piranu je pred desetimi leti dobil spomenik, ker je bil ta kraj njegov drugi dom. 

 

 

 

Celoten članek »New Moment« lahko preberete v tiskani izdaji Marketing magazina #502.

 

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji