shift
Intervju

SHIFT ali ko čez noč dobiš priložnost za korenito spremembo

»Oglaševalci smo zgodbarji. Radi delamo dobre zgodbe in imenitno je imeti priložnost, da lahko ustvarimo čisto svojo, izjemno zgodbo. To sprosti neverjetno energijo in entuziazem,« o svoji samostojni poti pravita Špela Žorž in Sabina Luskovnik (SHIFT).

Vsak premik na slovenskem oglaševalskem prizorišču vzbudi veliko zanimanje strokovne javnosti, saj se lahko zgodi, da se karte na trgu kaj kmalu premešajo. Na zdaj že nekdanjo agencijo Grey Ljubljana, ki se ji je »mama«, oglaševalska mreža Grey, na hitro odpovedala, sprememba ni bistveno vplivala, pravita Špela Žorž in Sabina Luskovnik, ki sta po novem edini lastnici in tudi direktorici agencije SHIFT. Kot zatrjujeta, zaradi spremembe niso izgubili nobenega naročnika ali zaposlenega, kvečjemu so slednji dobili še večji zagon in voljo. Neodvisnost jima godi, saj so poslovne odločitve zdaj le v njunih rokah, hkrati pa pomeni večjo agilnost agencije. Seveda nas je na MM-u zanimalo veliko stvari, povezanih s tem »premikom«, o čemer smo povprašali novopečeni podjetnici. Na naša vprašanja sta odgovarjali skupno, saj, kot pravita, sta po desetih letih sodelovanja že tako uigrani, da si včasih bereta tudi misli in ne le končujeta stavke druga druge.

Konec februarja ste slovensko oglaševalsko sceno presenetili z novico, da ste se skorajda čez noč iz Grey Ljubljana preimenovali v SHIFT. Ali resnično niste niti slutili, da se bo agencijska mreža Grey odločila za odhod iz regije?

Velike korporacije se stalno reorganizirajo. Lahko bi se zgodilo kadar koli v zadnjih nekaj letih. Morda so situacija s koronavirusom in pričakovane posledice za svetovno ekonomijo ta korak le še pospešile.

Kako močno vas je pravzaprav presenetila ta Greyeva poteza, še posebej glede na dejstvo, da je vaša agencija v zadnjih letih dobro poslovala, pridobivala številne ugledne naročnike in osvajala nagrade na najprestižnejših svetovnih festivalih kreativnosti?

Drži vse našteto. (smeh) Naše poslovanje je bilo z vseh vidikov uspešno, zato je razlog za umik potrebno iskati v konsolidaciji mreže na posameznih večjih trgih. Slovenija pa je žal majhen trg in se skupine v takšnih primerih odločijo za izhod.

 

Je pred vhodnimi vrati agencije sicer še vedno moč opaziti (kanska) leva, darilo vašega naročnika A1 Slovenija, ko ste v Cannesu za »Lahkonočnice« osvojili kar dva od teh med kreativci najbolj zaželenih kipcev?

Seveda je še pred vrati! In še kako živ, saj prejema darilca, rože in objeme mimoidočih malih nadebudnežev. No, tudi kakšnih drugih potez je deležen. Pred nekaj meseci mu je nekdo na čelo napisal Rone, s čimer mu je dal novo ime. Tako kot mi. Precej simbolično, kajne?

Novo ime vaše agencije je SHIFT. Ste se morali tudi za ime odločiti tako na hitro ali pa ste že kdaj prej razmišljali o njem, kot »plan B«? In zakaj prav SHIFT; kaj sporočate s tem imenom?

Ime se je rodilo iz trenutne situacije – zapustili smo korporacijo, svojo dosedanjo »mamo«, in dobili priložnost za korenito spremembo, za shift! Ko smo z ožjo ekipo na agenciji prišli do tega predloga, smo takoj vsi skupaj začutili, da »je to to«. Ime pove, kaj se je zgodilo nam in hkrati obljublja, kaj lahko naši naročniki vedno pričakujejo od nas – SHIFT oziroma spremembo. Na bolje, se razume. (smeh)

Špela, vi ostajate direktorica agencije, v tej vlogi pa se ji pridružujete tudi vi, Sabina, ki ste bili pred tem finančna direktorica Greya Ljubljana; obe pa sta tudi edini lastnici podjetja. Vas to, da se podajata na samostojno podjetniško pot, sploh v teh negotovih časih, navdaja z bojaznijo ali pa se bosta prav nasprotno borili kot leva, da ohranite in še nadgradite svoj položaj na trgu?

Nič se ne bojiva. Agencija smo ljudje, ki delamo in se borimo vsak dan. In s takšno izjemno in talentirano ekipo, kot jo imamo trenutno na Shiftu, naju prihodnosti ni prav čisto nič strah, kvečjemu obratno – prav veseliva se je!

Zdaj, ko niste več odvisni od Greya, boste verjetno lažje in hitreje sprejemali pomembne odločitve. Katere prednosti še vidite v tej »ločitvi«?

Prav to, zaradi neodvisnosti bomo veliko bolj agilni. Veliko hitreje bomo sprejemali odločitve, ki se nam zdijo ključne za našo kulturo, velikost in okolje, v katerem poslujemo.

Kaj pa odhod Greya pomeni z vidika vaših naročnikov? Je Grey s seboj »odnesel« tudi katerega od mednarodnih naročnikov, za katerega je skrbel na globalni ravni?

Ne, izgubili nismo prav nobenega Greyevega naročnika. Opažava, da se naročniki danes bolj kot prej zavedajo, da delajo z ljudmi, ne s korporacijo ali globalno mrežo, zato takšna sprememba pri nobenem od kreativnih naročnikov ni povzročila potrebe po menjavi agencije. Je pa odšlo nekaj globalnih naročnikov GroupM, ki so se preselili k GroupM v Zagreb in bodo vodeni iz hrvaške pisarne.

Ko smo se pri MM-u v preteklosti pogovarjali z vami ali drugimi predstavniki agencije o prednostih sodelovanja s tako veliko mrežo, kot je Grey, ste med drugim izpostavljali bazen znanja, do katerega ste imeli dostop, kot tudi možnost oblikovanja kreativnih ekip z vsega sveta, glede na potrebe naročnikov. Kako se boste v prihodnje lahko izognili temu manjku? Ali sicer menite, da ste zaradi tega izgubili pomembno konkurenčno prednost?

Drži, to je eno poglavje, o katerem veliko razmišljamo. Vendar tudi na to lahko gledamo z različnih zornih kotov. Dostop do svetovnega znanja še vedno ostaja, saj smo še vedno v prijateljskih stikih z veliko kreativci svetovnega formata znotraj mreže WPP in širše, s katerimi smo v preteklih letih spletli tesne prijateljske vezi. Prav tako že vrsto let pozorno spremljamo večje svetovne oglaševalske festivale, ki so jasno zrcalo trendov v naši kategoriji.

Kar pa zadeva oblikovanje ekip z vsega sveta, je bila to sicer super »pitch obljuba«, ki pa je s slovenskim naročnikom žal nismo nikoli uresničili. Razlog? Bistveno previsoke cene kreativcev svetovnega ranga.

SHIFT je po novem torej neodvisna agencija. Morda je trenutno še preuranjeno razmišljati o tem, pa vendarle – ali se še vidite kot del večje agencijske mreže? Ste naklonjeni sklepanju tovrstnih partnerstev?

Smo, na dolgi rok, verjetno predvsem na področju kreative in tehnologije, bolj tesne povezave pa morda ne.

Kako pa so novico o spremembah sprejeli vaši zaposleni? Ali so koga od njih odvrnile celo do te mere, da se je odločil, da vas zapusti?

Kje pa! Ne samo, da nihče ni odšel, vsi zelo podpirajo tale naš »shift«! Prav lepo je videti, kako so naši ljudje dobili neverjeten zagon in voljo! Mislim, da je v velikih korporacijah med ljudmi vedno občutek delne nemoči. Ko se osamosvojiš, je situacija drugačna – kar naenkrat imaš vso kontrolo v svojih rokah. In ta sprememba, ta moč odločati o svoji prihodnosti res dobro vpliva na vse nas.

Oglaševalci smo zgodbarji. Radi delamo dobre zgodbe in res imenitno je imeti priložnost, da lahko ustvarimo čisto svojo, izjemno zgodbo. To sprosti neverjetno energijo in entuziazem.

Pri Greyu ste izpostavljali posebno agencijsko kulturo in vrednote, s katerimi so se poistovetili tudi člani vaše ekipe. Jih boste zdaj vzpostavljali na novo ali pa so že tako vgrajene med vami, da boste preprosto še naprej sloneli na njih?

Zdaj, ko smo neodvisni, šele vidimo, da je naša kultura vseeno delno slonela na določenih korporacijskih vrednotah, česar se prej nismo toliko zavedali. Veliko smo se pogovarjali in se odločili, da želimo ta del naše kulture spremeniti. Ohranili bomo vse, kar je bilo dobrega, ter samo dodali veliko mero sproščenosti, humorja in zabave. Nič ne bomo komplicirali. Preproste stvari so najboljše.

Kako pa si bosta vidve kot direktorici razdelili naloge? Boste vi, Špela, še naprej skrbeli bolj za pridobivanje novih poslov, vi, Sabina, pa za finančno poslovanje agencije? Kako se sicer ujemata pri vodenju podjetja?

Še naprej bova delali tako kot do zdaj – vsaka dela tisto, v čemer je najboljša, ključne stvari in odločitve pa tako ali tako narediva skupaj. Tako delava že dobrih 10 let. Zelo dobro se že poznava in se odlično ujameva in dopolnjujeva. Precej boljše, kot bi morda kdo pričakoval od dveh predstavnic ženskega spola!

Boste morda spremenili tudi usmeritev agencije in se v večji meri začeli posvečati razvoju še katerih drugih storitev ali pa boste še naprej stavili na odlične kreativne rešitve?

Seveda stavimo na odlične kreativne rešitve. To je naš DNK.

Nam lahko zaupata še, katerim projektom se trenutno najbolj posvečate? Ste v zadnjem času morda sodelovali tudi na katerem od večjih kreativnih natečajev?

Trenutno delamo na polno – v teku imamo kar nekaj večjih produkcij za naše naročnike. Boste kmalu videli, kaj vse smo zakuhali!

Intervju je bil prvotno objavljen v 478. številki Marketing magazina.

Naslovnica 479

Naroči se na MM in prihrani do 30%!

Intervju

zoran gabrijan
15. 05. 2021

Z Zoranom Gabrijanom, kreativnim direktorjem v Futuri DDB, smo se poglobili v proces…

stabej
10. 05. 2021

Podcast, podkast ali poddaja? Kdaj je smiselno sloveniti nove (tehnološke) izraze? Kako…

login
22. 04. 2021

Če vas zanima odgovor na zgornje vprašanje, si preberite roman Iza in samorog, v katerem…

Naši avtorji