afrodita danica
Intervju

»Razvoj vsaj petdesetih novih izdelkov letno je postal naša stalnica«

Kozmetika Afrodita letos praznuje že svojo 50. obletnico. Ob pomembni prelomnici te slovenske kozmetične znamke smo se pogovarjali z ustanoviteljico Danico Zorin Mijošek.

Zgodba o Kozmetiki Afrodita se je začela pisati pred petdesetimi leti. Se še spominjate, kakšni občutki so vas navdajali, ko ste začeli snovati eno od zdaj najpomembnejših slovenskih blagovnih znamk?

Občutki tistega časa so bili nepozabni. Rekla bi, da sem občutila eno samo veselje. Z velikim zanosom sem še ne polnoletna stopila na lastno poslovno pot. Delovati na področju kozmetike, v katero sem se zaljubila že v otroštvu, je bil takrat velik privilegij. Še toliko bolj, ker sem imela veliko podporo v krogu družine, kar me je navdajalo tudi z občutkom varnosti. Veste, ko lahko delaš tisto, kar te osrečuje – to je neprecenljivo. Res pa je, da poleg zadovoljstva nad lastno prakso takrat nisem imela občutka, da bom razvila tako veliko lastno blagovno znamko.

Kaj vas je pred toliko desetletji vodilo k temu, da Slovenkam ponudite kakovostno kozmetiko iz naravnih sestavin? Takrat se pomenu čim bolj naravnih sestavin namreč še ni posvečalo toliko pozornosti kot danes.

Izhajam iz  turističnega kraja, iz Rogaške Slatine, ki je bila takrat pojem za visoko cenovni zdraviliški turizem. Zaradi skope ponudbe kozmetičnih izdelkov sem bila kar nekako primorana vzeti stvari v svoje roke in zastaviti proizvodnjo lastnih izdelkov. Normalni korak je bila naravna kozmetika. Zato, ker sem odraščala z babico, ki je prisegala na ljudsko medicino ter se ukvarjala s pripravo različnih zdravilnih pripravkov, tudi krem. Narava s svojimi skrivnostnimi močmi se me je dotaknila zgodaj in ko sem jo vzljubila, me je zaznamovala za celo življenje. Mogoče moje prve kreacije niso bile popolne, so pa imele smisel. Prva kamilična krema je ponujala pomiritev in nežno nego kože, zato je bila potrebna in torej dobrodošla v negovalnem postopku lepotne nege obraza. Takrat se pomenu čim bolj naravnih sestavin še ni posvečalo toliko pozornosti kot danes, vendar mislim, da to niti ni bilo potrebno, saj okolje, naš življenjski slog, prehrana in ostali dejavniki, ki vplivajo na stanje kože, niso bili slabi.

V Kozmetiki Afrodita veliko pozornosti namenjate inovativnosti izdelkov in kreativnim zgodbam, v središče katerih jih postavljate. Zdaj imate v svoji ponudbi že 650 različnih izdelkov. Zakaj je tako pomembno, da na trg stalno uvajate novosti?

Tempo proizvodnje kozmetike je na globalni ravni, kamor kot proizvajalec sodi tudi Kozmetika Afrodita, neizprosen. Globalni trend podpira oziroma agresivno spodbuja potrošnjo, zato moramo proizvajalci neprestano slediti trendom in razvijati nove produkte. Potrošniki želijo izdelke, pisane na potrebe njihovega stanja in tipa kože, lojalnosti praktično ni. Če jim izdelek ne odgovarja, ga pač zamenjajo z drugim, ponudba je izjemna. In če jih ne ponudimo mi, pod našo blagovno znamko, nastopijo drugi. Konkurenca je velika in prodorna. Ker beležimo izjemen razvoj znanosti in tudi inovacij na kozmetičnem trgu surovin, namreč ni težko kreirati novih izdelkov. Tako je tudi pri nas v hiši razvoj vsaj petdesetih novih izdelkov letno postal naša stalnica. Prav tako naj omenim še trend mikropodjetništva, ki preko družbenih omrežij promovira proizvodnjo kozmetičnih izdelkov v omejenih serijah kar doma. Tukaj sem precej kritična, saj kot proizvajalec kozmetike nosimo veliko odgovornost. In sicer odgovornost nad kakovostjo izdelkov, ki morajo v vseh pogledih ustrezati uporabnikom in biti zdravju neškodljivi. Še posebej, kadar govorimo o izdelkih, namenjenih otrokom, in izdelkih, ki lahko pridejo v kontakt s sluznico. Postopki zajamejo osebje, prostore, tehnično opremo, procesno higieno, repromaterial – kontrolo vhodnih surovin, embalaže –, polproizvode in končne proizvode, proizvodnjo, kontrolo kakovosti in vso potrebno dokumentacijo.

Naša kozmetična hiša zagotavlja mikrobiološko kakovost kozmetičnih izdelkov z uvedbo dobre proizvodne prakse – GMP. To je sistem za doseganje kakovosti, ki zagotavlja dosledno izdelavo in kontrolo proizvoda po merilih za kakovost ter ustreznost namenu uporabe, kot zahteva specifikacija proizvoda. Proizvajalec kozmetičnih proizvodov mora z namenom, da ugodi pravilom GMP in mikrobiološki kakovosti, imeti natančno določene in izdelane postopke čiščenja, sanitacije in kontrole, s katerimi se vzdržuje aparature in materiale, ki morajo biti prosti patogenih mikroorganizmov.

Zveni zelo zahtevno. Pa vendar logično, glede na podatek, da se lahko ena sama bakterijska celica v 24-ih urah razmnoži v nekaj milijonov bakterij.

Proizvajalci kozmetike mikroorganizme sprejemamo kot skrite »klice«. V proizvodnjo in proizvode lahko vstopijo popolnoma nenadzorovano preko surovin rastlinskega ali  živalskega izvora, vode,  zraka,  ljudi,  pakiranja,  transporta,  mrčesa, škodljivcev itd.

50-letnico Afrodite ste obeležili tudi z novimi prestižnimi profesionalnimi izdelki Pure Gold Divine. V čem je njihova največja posebnost in katerim ženskam ste jo namenili?

Pure Gold Divine je linija izdelkov, na katero sem izjemno ponosna. Zaokrožuje namreč petdeset let Afroditinega kontinuiranega razvoja, inovacij, znanja ter naporov mojega delovnega tima. Gre za  zgodbo o kremi, ki se začne s prvo idejo, nadaljuje s kreiranjem v razvojnih laboratorijih, potuje z vsebino v lični embalaži na različne konce sveta in izrazi svoje bistvo, ko se dotakne kože.

Narejena je s koščki čistega zlata. Zlato je namreč znak imenitnosti ter prispodoba izjemnosti, simbol glamurja in prestiža. V vsem svojem blišču kraljuje tudi na področju kozmetike. Linija Pure Gold Divine vsebuje delce čistega zlata, ki so v sinergiji povezani s  sojinimi izoflavoni in z  izjemno visoko koncentracijo dermokozmetičnih sestavin. Ujeti so v razkošne teksture, ki  bistveno izboljšajo kožni tonus in delujejo z intenzivnim učinkom korekcije gub.

Sliši se zapleteno, a ima eden in edini preprosti cilj: navdušiti in pomagati, da se v svoji koži počutimo preprosto lepo. Linija Pure Gold Divine zaokrožuje dva izdelka, ki sta tudi moja prva negovalna izbira: razkošni lifting serum za normalno do suho kožo in razkošno lepotno olje za izjemno suho kožo.

afrodita pure gold

Kako boste sicer v podjetju praznovali to častitljivo obletnico?

Za praznovanje jubileja smo imeli velike načrte junija 2020, ker smo v okviru pokroviteljstva Afroditinega teka v Rogaški Slatini želeli pogostiti naše poslovne partnerje na tujih trgih. Želeli smo interaktivno srečanje, ki bi vključevalo promocijo gibanja in zdravega načina življenja na teku ter promocijo naše nove luksuzne linije v večernih urah v čudovitem okolju Kristalne dvorane Grand hotela. Tam sem namreč organizirala svoj prvi kozmetični kongres. Žal so se načrti izjalovili, pa bo že prav tako. Menim, da moramo nastopati v vlogi skrbnega in odgovornega gospodarja ter premišljeno ravnati s sredstvi. Ne nazadnje nosim veliko odgovornost do 160 zaposlenih in posledično tudi do njihovih družin, vemo pa, da se trenutno nahajamo v nepredvidljivih, mestoma kaotičnih razmerah. Časa za praznovanje in veselje bo še dovolj. 

Kaj pa si želite za naslednjih 50 let Kozmetike Afrodita?

Pravzaprav nisem človek velikih želja. Skozi življenje stopam sicer predano, energično in z veliko strastjo, a vendar z zanesljivimi koraki. Zato si želim predvsem kontinuiranega poslovnega uspeha in številnih novih kozmetičnih uspešnic. Zaradi mojih zaposlenih pa tudi zaradi potrošnikov, ki uporabljajo naše izdelke. Tu smo zaradi njih in vedno za njih. Zato se ob tej priložnosti zahvaljujem vsem, ki ste si dovolili prepoznati odličnost slovenske kozmetike in nas podpirate z nakupom izdelkov.

Članek je bil objavljen v jesenski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko na svoj računalnik ali telefon prenesete tukaj.

 

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji