ariana
Intervju

»Produktni oglasi so gonilna sila oglaševalske industrije«

Jeseni 2025 prihaja na marketinško prizorišče nov dogodek PriceTag Day, ki bo pomembno prispeval k pomenu cenovnega in produktnega oglaševanja (PPA). O novem projektu smo se pogovarjali z Ariano Nino Eror, direktorico MM-a, kjer je nastala zamisel o njem.

Prvi PriceTag Day ali po slovensko »praznik cenovcev«, ki bo 23. oktobra 2025 v Ljubljani, bo posvečen kreativnosti in učinkovitosti v produktnem oglaševanju. Kako ste prišli do ideje za organizacijo dogodka, ki bi v ospredje postavil cenovno in produktno oglaševanje (angl. price & product advertising, PPA?)

Idejo o dogodku so nam pravzaprav dali trgovci sami, saj so nas opozarjali, da na nobenem festivalu ni tekmovalne kategorije, ki bi nagrajevala prav produktne oglase. Pri tem opozarjajo, da kar 70 odstotkov svojih oglaševalskih proračunov namenjajo produktnim oglasom, kar znaša približno 60 milijonov evrov letno. Ta podatek je vzbudil našo pozornost, zato smo se lotili preučevanja. Vsak od nas je nekaj časa spremljal produktne oglase v različnih medijih, od televizijskih, radijskih in spletnih oglasov do številnih letakov, ki jih dobivamo v poštne nabiralnike. Tako smo se lahko sami prepričali, da je produktnega oglaševanja zelo veliko in da so prav ti gonilna sila oglaševalske industrije. Tako smo začeli razmišljati o dogodku, njegovi vsebini, tekmovalnih kategorijah za uvedbo novih nagrad in ciljni skupini projekta.

zzz

Na produktne oglase pogosto gledamo zviška, saj iz njih ni razvidna ravno največja kreativnost. Vse, kar takšen oglas, vsebuje, sta pogosto zgolj fotografija izdelka oziroma storitve in poudarjena znižana cena. Zakaj jim torej pripisovati takšen pomen, če odmislimo, koliko denarja jim namenjajo oglaševalci?

Že samo s tem vprašanjem ste povedali vse (smeh). Na te oglase resnično gledamo površno. Res je, da so to oglasi, ki prodajajo, ki polnijo nakupovalne vozičke in spletne košarice ter posledično bilance podjetij. Če bi ti oglasi dejansko vključevali le sliko izdelka in njegovo znižano ceno, bi takšen oglas lahko naredil prav vsak, kar bi tudi pomenilo, da ob poplavi enakih oglasov ne bi nobeden od njih prepričal kupcev.

Vsak oglas, še posebej produktni, mora posredovati sporočilo, ki ga človek zazna z nezavednim delom možganov. Oglas, ki sporoča o ceni, ne spodbuja le k nakupu, temveč se na ta način predstavlja tudi vrednost blagovne znamke. In prav ti oglasi nakazujejo, kako bomo doživeli določeno blagovno znamko. Ali se kupcu vsiljuje, mu ukazuje, kako naj ravna, ali pa mu ponuja možnost izbire? Je blagovna znamka spoštljiva do ljudi ali pa je njen pristop preveč agresiven? Vse to so pomembna vprašanja, saj mora blagovna znamka paziti na celoten videz oglasa, ki mora biti empatičen, preudaren in razumljiv.

Komu priporočate obisk dogodka PriceTag Day?

Dogodek bo vsebinsko zasnovan tako, da bo poučen za trgovce, agencije, medije in potrošnike. Na odru bomo gostili po enega domačega in tujega strokovnjaka, sledila bo okrogla miza o tem, kako ustvarjati učinkovite produktne oglase, dogodek pa bo zaokrožila podelitev nagrad najboljšim produktnim oglasom.

Na prvem mestu je torej namenjen oglaševalcem in kreativnim agencijam, ki morajo biti na tekočem, kaj in kako počne konkurenca, poleg tega pa želijo dobiti kakšno novo idejo, kako svoje oglase oblikovno in sporočilno nadgraditi. Vsekakor bi dogodek priporočila tudi predstavnikom medijev, predvsem iz trženjskih oddelkov, ki bodo na osnovi prikazanih primerov prepoznali, kaj lahko tudi sami ponudijo kot podaljšek kreativnih rešitev. Še posebej so dobrodošli digitalni mediji, ki skoraj vsak dan ponujajo vse več oglasnih priložnosti.

Zakaj naj se agencije in oglaševalci prijavijo na to oglaševalsko tekmovanje?

Predvsem si želimo, da bi svoja dela prijavilo čim več manjših podjetij in agencij, ki si šele utrjujejo svoj prostor v mislih potrošnikov. Na ta način bodo opozorili nase in zasedli prostor, ki bi ga sicer njihovi tekmeci. To je priložnost, da izkažejo svojo kreativnost, učinkovitost in vpliv, ne glede na velikost proračuna, s katerim razpolagajo. Festival nagrajuje ideje in ne le vloženega denarja, saj manjši igralci pogosto ustvarjajo izjemno učinkovite in pametne kampanje z omejenimi sredstvi.

Udeležba jim tako omogoča vidnost in priznanje v širši industriji, utrjevanje zaupanja pri naročnikih in partnerjih, primerjanje z najboljšimi in učenje iz dobrih praks ter pozicioniranje kot inovatorji, ki razumejo, kako do potrošnika z omejenimi viri.

Predstavili ste že tudi celostno grafično podobo projekta PriceTag Day. Nam lahko poveste kaj več o njej?

Celostno grafično podobo in ime dogodka nam je pripravila Futura DDB, ki smo jo izbrali med tremi agencijami, ki smo jih povabili k sodelovanju. Še posebej nam je bilo všeč ime dogodka, saj predstavlja nekakšno nadaljevanje naših že uveljavljenih dogodkov, kot sta Dan PR in Dan D.

Pozornost pa nam je vzbudila tudi črno-zlata barvna kombinacija logotipa, saj preigrava likovne značilnosti označevanja cen izdelkov in s tem na simbolni ravni podpira vsebino in poslanstvo dogodka. Zaključna črka e v besedi »price« je izpisana z znakom za evro, kar še podkrepi likovno povezavo s cenovno označbo.

Nosilna barva podobe PriceTag Day je zato črna, to pa prinaša tudi dobrodošle pomenske asociacije, na primer na črni petek oz. black friday, črne številke kot izpis pozitivnega stanja na računu ipd. Črni barvi se pridružuje zlata, ki je barva uspeha, dosežkov, zmagoslavja. Povezujemo jo z ugledom, prefinjenostjo, blaginjo in vrhunsko kakovostjo. Torej z vsem tem, kar bo naš dogodek tudi predstavljal.

Več o projektu kot tudi o ocenjevanju del, ki se bodo potegovala za nagrade PriceTag Day, si boste lahko prebrali v tiskani izdaji Marketing magazina, ki izide konec maja.

Intervju

mm
10. 05. 2025

»Imel sem velike ambicije in nisem želel biti povprečen,« pove Marko Končina, ki živi v…

Petra Parovel
05. 05. 2025

Danes v nakupovalnem središču Citypark odpira vrata prva in edina fizična trgovina SWY –…

Čeprav spletna prodaja raste, ostaja fizična izkušnja nepogrešljiva – kupci si želijo izdelke videti, jih otipati, pomeriti ter doživeti blagovno…

Miza za štiri
05. 05. 2025

V aktualni številki KuhaMMo predstavljamo tudi Majo Miško in Jureta Brložnika, ki sta na…

Posebnost najinega koncepta je v tem, da ima vsaka družba svoj prostor, v katerem je samo ena miza. Tako med obedom ni nobenih motečih dejavnikov in…

Naši avtorji