Vesel
Intervju

Najuspešnejši je tisti oglas, ki se izkaže na trgu

V naslednjih nekaj številkah Marketing magazina vam bomo predstavili uspešne slovenske režiserje prav tako uspešnih oglasov. Spominjali se bodo vtisov s snemanj svojih prvih oglasov, nam pojasnili, ali so si že od nekdaj želeli režirati prav oglase.

Se spomnite snemanja svojega prvega oglasa?

Se; to je bil oglas za NLB. Bil sem v četrtem letniku akademije. Poklicali so me iz produkcijske hiše Nora, režiser pa je bil Miha Hočevar. Snemanje je trajalo štiri dni. Po koncu sem si rekel, da tega pa resnično ne mislim početi nikoli več v življenju. Stres in pritiski so bili preveliki. No, po skoraj dvajsetih letih sem še vedno tu. Katastrofa!

Kateri so vaši najuspešnejši oglasi?

Tisti, ki se izkažejo na trgu. Po domače povedano tisti, ki pomagajo ustvarjati in krepiti blagovno znamko ali pa prodati storitev oziroma izdelek. Če pa me sprašujete v ožjih oglaševalskih merilih, kjer štejejo nagrade in uvrstitve na festivalih, pa lahko rečem, da sem ponosen na to, da je oglas blagovne znamke Radenska ACE »Pred uporabo pretresi« (»Shake Before Use«) prišel v ožji izbor Kanskih levov in se tako pojavil v konkurenci s Coca-Colo in Nescafejem. Izpostavil bi še oglase za blagovno znamko ORTO, ki so v seriji leto za letom na Slovenskem oglaševalskem festivalu prejemali tako nagrado za režijo kot tudi različne nagrade za oglase in znamko leta. 

Kateri pa je vam najljubši oglas?

Verjetno oglas za Simobil (zdaj A1 Slovenija) »Orto Dedi«.

Ali ste si od nekdaj želeli snemati oglase ali ste si bolj želeli snemati filme?

Večina kolegov, vsaj v tujini, se je oglasov lotila z mislijo na celovečerec. Pri tem nisem izjema. Ampak starejši kot si, bolj se film izgublja v meglici. :)

Kako sodelujete z agencijami? Ste svobodnjak ali delate v okviru produkcijske hiše?
Običajno sodelovanje z agencijami vedno poteka preko produkcijske hiše. Za to obstaja kopica profesionalnih razlogov. Na slovenskem trgu delam ekskluzivno za produkcijsko hišo Kinomotel, v tujini pa kot svobodnjak za različne produkcijske hiše.

Kakšno je vaše mnenje o slovenski produkciji televizijskih oglasov?

Slabo. Bili smo že zelo daleč. Sploh v prvih letih na prelomu tisočletja je kazalo, da bomo postali nekakšni balkanski Skandinavci. Imeli smo veliko idej, močne agencije in kopico blagovnih znamk. Danes blagovnih znamk ni več. Ker smo izjemno »sposobni« in lastništvo za apologete neoliberalizma ni pomembno, smo jih prodali. Tako da zdaj nekateri režiserji hodimo na tlako tudi malo južneje, da posnamemo oglas za katero od nekdanjih slovenskih blagovnih znamk. Mislim, da smo kar dobro zavozili. Če ni blagovnih znamk, ni oglasov, ni ustvarjalnih, kreativnih služb, ni dodane vrednosti, ni nič ... Črno, kajne? 

Kako ocenjujete produkcijsko sceno v Sloveniji? Kako dobri smo pravzaprav v svetovnem merilu?

Pred desetletjem smo se uspešnim povsem približali, danes pa smo v svetovnem merilu kilometre daleč. Nekje na repu. Tako po idejah, načinu komunikacije, dojemanju zgodb in pomenu, ki ga ima dobra pripoved. Danes se v svetu ustvarjajo resni oglasi velikih blagovnih znamk, ki so dolgi dve do tri minute. To so kar cele zgodbe oziroma kratki filmi. Resno delo, ker to zahtevajo platforme, ki so danes daleč od televizije. Govorimo o YouTubu, Vimeu in podobnih. Oglasni prostor je zastonj. Da bi s svojim sporočilom pokukal skozenj, moraš biti resnično nadpovprečno kreativen, izviren in marljiv.

Kje najpogosteje snemate oglase – v studiu, naravi, drugih državah? Kaj vse vpliva na izbiro lokacije?

Snemamo na prav vseh naštetih lokacijah. Na izbiro lokacij vpliva scenarij in včasih seveda tudi denar.

Kako bi opredelili Slovenijo kot lokacijo za snemanje televizijskih oglasov?

Slovenija ponuja tujim produkcijam nešteto možnosti in priložnosti za snemanje oglasov. Je dobra naravna kulisa, predvsem pa ima gromozansko prednost, da lahko iz centra v uri dosežeš Alpe, morje, ravnico in gozdove. Manjka urbanosti, ampak Trst tudi ni tako daleč.

Kateri oglas – tudi tujega – ste si v zadnjem času najbolj zapomnili?

Meni najbližja je bila Nikejeva kampanja s Colinom Kaepernickom iz lanskega leta.

Moj najljubši oglas pa je »Prihodi« (»The Arrivals«) skandinavske letalske družbe SAS.

Izbrani oglasi Gregorja Vesela

»Za oglase, ki so mi blizu, je značilna le ena stvar. Da je bilo delo z naročnikom prijetno in smo skupaj delili isto vizijo. Samo takšni oglasi so dobri in skoraj po pravilu tudi uspešni. Če tega zaupanja ni in naročnik oziroma agencija ne vidita enako kot ta, ki bo oglas realiziral, je bolje, da sploh ne sodelujeta,« pravi Gregor Vesel.

Akcija: »ORTOElastik Kalorije«, 2016

Oglaševalec: A1 Slovenija

Agencija: Grey Ljubljana

Akcija: »100 let Zagrebške banke« (»100 godina Zagrebačke banke«), 2014

Oglaševalec: Zagrebška banka

Agencija: Bruketa&Žinić&Grey

Akcija: »Če jim zaupate vi, jim zaupamo tudi mi«, 2015

Oglaševalec: Zavarovalnica Tilia

Agencija: Luna TBWA

Akcija: »Laško Dvoboj«, 2017

Oglaševalec: Pivovarna Laško

Agencija: Luna\TBWA

Akcija: »Lahko noč, skrbi«, 2018

Oglaševalec: Zavarovalnica Triglav

Agencija: Futura DDB

Magnifico – So Lonely, 2018

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji