dot
Intervju

Mati (družbenih) zmajev, ki vse v življenju počne z veliko strastjo

Dot Lung je živi dokaz, kako lahko že povsem skromen korak, kot je e-sporočilo, povsem spremeni vaše poslovno življenje.

Dot Lung prihaja iz Los Angelesa, a jo je sodelovanje pri različnih marketinških in komunikacijskih akcijah na družbenih omrežjih svetovno znanih podjetij vodilo po najrazličnejših mestih po vsem svetu. Njena kariera se je leta 2011 strmo povzpela, ko je prevzela vlogo upravljavke družbenih omrežij mednarodnega festivala kulture, umetnosti in digitalnega oblikovanja OFFF v Barceloni.

Med samim festivalom ji je uspelo zgraditi močno bazo sledilcev, potem pa se je v svojem delu tako izurila, da je začela graditi prisotnost na družbenih omrežjih tudi za druge naročnike, kar jo je pozneje pripeljalo do dela z velikani, kot so Facebook, P&G, Motionographer in drugi. Lungova danes z veliko mero zanimanja za človeško vedenje in s poznavanjem družbenih vzorcev pomaga kreativcem ustvarjati digitalne čarovnije, graditi prihodnost in skrbeti, da je njihovo delo opaženo v javnosti.

Na Slovenskem oglaševalskem festivalu je predavala o osebnem znamčenju, ki postaja vse pomembnejše tudi za korporativne znamke.

 

Gospodična Dot Lung, na kratko nam zaupajte svojo življenjsko zgodbo in razložite, kako ste dobili vzdevek »mati družbenih zmajev«.

Rojena sem v Los Angelesu, kjer sem tudi odraščala, sama zase pa pravim, da sem Španka iz Barcelone, ki trenutno živi v Tel Avivu z ljubeznijo svojega življenja. V 80-ih letih prejšnjega stoletja sem z mamo samohranilko odraščala kot priseljenka v južni Kaliforniji. Že takrat so potovanja postala moja strast in tako sem večkrat odšla v Tajvan obiskat sorodnike. V kitajščini moj priimek Lung pomeni zmaj in odločila sem se, da se bom kot znak izvirnosti na družbenih medijih naslonila na svojo tako imenovano zmajevo identiteto. V tistem času nisem poznala svetovno znane serije Igra prestolov in glavne igralke Daenerys Targaryen, ki jo kličejo mati zmajev. Ker nikoli nisem gledala niti ene epizode, tega fenomena pač nisem poznala. Takratni partner mi ga je predstavil in žar v meni, ki sem ga čutila do mojega vzdevka, je ugasnil ... In potem sem se hitro odločila, da se preimenujem v mater družbenih zmajev!

dot

Kako ste pridobili svojo prvo stranko in kako ste postali upravljalka družbenih omrežij na festivalu OFFF?

Naj pričnem z mislijo, da sem neizmerno hvaležna za vsako priložnost, ki sem jo dobila v preteklosti. Te so razlog, da sem danes tu pred vami in da sem si ustvarila sanjsko službo z neverjetnimi strankami. V življenju sem sledila lastnim strastem in tako vedno delala tisto, v čemer uživam in se pri tem zabavam. Med zasledovanjem sanj sem se pojavila na pravem mestu ob pravem trenutku. V resnici je bil moja prva stranka prav OFFF Festival in do tega sodelovanja je prišlo popolnoma po naključju. Bila sem dobesedno njihova največja oboževalka na družbenih omrežjih, in to tako zelo strastna, da sem se preselila v Barcelono, jih zaprosila za sodelovanje in dobila pripravništvo. Začelo se je z elektronskim sporočilom in danes trdim, da vam lahko ena tako majhna, a pomembna stvar spremeni življenje!

Danes so moje stranke velika podjetja, kot so Facebook, po novem Meta – za Facebook ustvarjam oglase na Facebooku (smeh). Potem so tu še Wix Playground, Volkswagen, Adobe, P&G, Hard Rock in druga podjetja.

Oglasi za Facebook na Facebook? Bi nam lahko zaupali, kako je videti to sodelovanje?

Sem samostojna svetovalka in oblikovalka vsebin za podjetje Meta. Pomagam jim pri vzpostavljanju novih produktov, predvsem s kreativnimi rešitvami in učinkovitimi sporočili za več držav po vsem svetu. Pri delu je nadvse pomembno razumevanje kulture, razlik, podobnosti in tudi sladkih podrobnosti vsake države posebej ter sposobnost prilagajanja vsebine glede na lokalno prebivalstvo.

 

Ste že kdaj sodelovali pri komunikaciji prenove blagovne znamke? Kako težavna naloga je to?

Prenova blagovne znamke in komuniciranje večjih sprememb v podjetju sta najbolj pogosta razloga, da me stranke pokličejo. Tolikokrat sem že na novo izumila samo sebe in moje podjetje, ustvarila nešteto profilov na družbenih omrežjih, da lahko trdim, da sem postala dobesedno profesionalka v tem.

 

Dotakniva se še malo Slovenskega oglaševalskega festivala, na katerem ste predavali o osebni blagovni znamki. Na predavanju ste povedali, da ne glede na to, ali želimo zagnati lastno podjetje, povečati prihodke ali celo pridobiti nove stranke, je osebna blagovna znamka prihodnost poslovanja. Kako so lahko osebne blagovne znamke povezane z blagovnimi znamkami podjetij?

Ljudje poslujemo z ljudmi in ne s korporacijami, in pozor, vaša korporativna blagovna znamka je odsev vaše osebne blagovne znamke. Le pomislite – Elon Musk, Mark Zuckerberg, Richard Branson. Vsi ti moški neprestano utrjujejo svoje osebne blagovne znamke. Korporacije dandanes vlagajo več v blagovne znamke zaposlenih, torej osebne blagovne znamke kot v korporativne. Vsi smo povezani in na koncu smo vsi samo ljudje. Kakšni ljudje smo, pa odraža naša osebna blagovna znamka.

 

Kakšno vsebino objavljati ob gradnji osebne blagovne znamke? Ali lahko navedete nekaj konkretnih nasvetov?

Za izgradnjo blagovne znamke se posvečajte zgodbam in zanimivostim, za pozicioniranje znamke se osredotočite na izobraževalno vsebino, potem nadaljujte s prodajno vsebino, ki ustvarja realen prihodek. Druge podrobnosti pa izveste v moji elektronski knjigi, na blogih in predavanjih.

 

Ko sva ravno pri vaši elektronski knjigi. Ta govori o izgradnji prepoznavnosti blagovne znamke, o uspehu in odnosih s sledilci. Zdi se, kot da poznate vse skrivnosti družbenih medijev. Kateri so najbolj vroči algoritmi, ki jih moramo poznati vsi, ki upravljamo družbena omrežja?

Pozabite na algoritme in uporabite družbena omrežja za negovanje smiselnih in globokih odnosov. Zapomnite si, gradite skupnost in ne občinstvo.

Kaj menite o TikToku, najbolj vročem družbenem mediju, in njegovi skupnosti?

Nisem oboževalka TikToka niti del njegove skupnosti. Lahko mi rečete, da sem staromodna (smeh), ampak to preprosto ni zame.

dot

Hudomušen odgovor. Kakšno pa je vaše mnenje o potrebi po digitalnem razstrupljanju?

To je nujno potrebno, saj moramo v življenju početi vse v zmernih količinah. Pogosto si vzamem čas zase, za skrb zase, nego duše in telesa ter v vmesnem času izklopim telefon in družbene medije.

Pišete blog, ki je mešanica vaših življenjskih izkušenj in poslovanja. Kdo je vaše občinstvo?

Pišem samo o treh stvareh: o hrani, potovanjih in družbenih medijih oziroma poslu. Moje občinstvo so ljudje, ki prav tako kot jaz uživajo v teh treh stvareh (smeh).

dot

Pravkar ste dobili novo redno bralko bloga (smeh). Rodili in odraščali ste v ZDA, vaše korenine so v Aziji, živeli ste v Evropi, zdaj v Izraelu. Katere so največje razlike med temi štirimi celinami?

Po tem, ko sem potovala po vsem svetu in živela v več različnih mestih, lahko rečem le, da je Barcelona največje in najboljše mesto na svetu.

 

Intervju je bil izvorno objavljen v tiskani različici Marketing magazina, #493-494 (julij-avgust 2022). Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji