zz
Intervju

Ljudje: Ne da se nam več delati s »kreteni«

»Naročniki potrebujejo pogum. Med ustvarjalci ga ne manjka, a so že tolikokrat naleteli na zaprta vrata, da se ne trudijo več. Zato iščejo svoj izraz v prostem času,« so prepričani v studiu Ljudje.

Oblikovanje pri studiu Ljudje presega meje običajnega in to so pred kratkim dokazali s serijo domiselnih (za zdaj še) domišljijskih izdelkov, katerih imena izhajajo iz besednih iger z znanimi osebnostmi. Med njimi so »Pesto Šesto«, »Pasta Vrečko« in »Primož Rogljič«. Zbirko so ob 12. obletnici studia prvič delili z javnostjo in naleteli na odličen odziv. To je bil tudi povod za naš pogovor z Miho Artnakom, soustanoviteljem in direktorjem studia Ljudje.

Vaš nedavni projekt s poigravanjem imen znanih osebnosti je navdušil spletno javnost. Kaj vam pomeni humor v oblikovanju in kako pogosto je prisoten v vaših projektih?

V studiu Ljudje zelo cenimo humor, saj je kot olje našega ustvarjalnega procesa. Če se smejimo, smo si kot ekipa bližje – in dobri odnosi so nam izjemno pomembni. V ekipo štejemo tudi naročnike, saj z njimi sodelujemo, ne pa delamo proti njim. Poleg humorja se zavedamo, da sta oblikovanje in komunikacija v javnosti v službi funkcije in odgovornosti. Vsak dan vedno več površin kriči na nas, nas sili v nakup ali privolitev. Kot studio, ki deluje na področju lifestyle posla, smo si izborili privilegij, da lahko izbiramo naročnike. Tako skušamo popravljati okus komunikacijske pokrajine in se hkrati odrekamo obljubljenim milijonom, ki čakajo vsakogar, če le ubogljivo sledi trendom. Prav zato imamo radi humor – ker blaži to resnobno perspektivo na svet.

Ali je vaša domišljijska linija izdelkov le zabavna šala – ali pa tudi komentar na svet, kjer se vse (tudi osebnosti) da zapakirati in prodati?

Vse ima svojo ceno. Vsaj tako nam govorijo. In zato smo prepričani v individualizem, skrbimo predvsem za lastne interese in ne stavimo več na skupnost. Vsi upamo, da se bomo nekako izvlekli, zato smo postali pazljivejši pri kritiki kapitalizma – saj nas na koncu dneva nahrani. A hkrati smo priča vsem mogočim nategom, vedno slabši hrani in streljanju na različnih koncih sveta. Industrija nam servira sliko, da je vse brezizhodno. A vemo, da to ne drži.

Občutek imamo, da si v Sloveniji ne upamo biti dovolj pogumni v vizualni komunikaciji. Se motimo ali ne?

Pogum velikokrat potrebujejo naročniki. Mislim, da je med ustvarjalci veliko poguma, a so že tolikokrat naleteli na zaprta vrata, da se ne trudijo več. Zato iščejo svoj izraz v prostem času, skozi razna lastna ustvarjanja. Studio Ljudje pa ima to srečo, da nam naročniki zaupajo – ker se veliko pogovarjamo.

Ste kdaj zavrnili naročnika, ker je bil preveč dolgočasen ali je igral na preveč varni strani?

Zaradi dolgočasnosti ali varne igre zagotovo nismo nikogar zavrnili. Ni vsak naročnik ekstrovertiran, ni vsak produkt glasen in ne potrebujejo vsi enakih rešitev. Smo pa že zavrnili sodelovanje, kadar ni bilo ujemanja z našimi vrednotami.

Studio Ljudje praznuje 12 let. Kako se je v tem času spreminjal vaš ustvarjalni pristop in kako danes izbirate projekte, s katerimi se želite ukvarjati?

Ustvarjalni pristop ima sicer metodo, a deluje najbolje takrat, ko se ekipa razume in spoštuje. Skozi čas se je najbolj izoblikovala kultura studia. Razlogi za projekte, ki jih želimo delati, so velikokrat ljudje na drugi strani s katerimi želimo delati. Ne da se nam več delati s 'kreteni'.

Če bi lahko brez omejitev realizirali katerokoli idejo – karkoli, od razstave do produkta – kaj bi to bilo in zakaj?

Kot posamezniki se to že lotevamo. Včasih imamo samo premalo časa. Studio Ljudje pa si najbolj želi posvetiti raziskovanju in ustvarjanju, na katerega ne pritiskajo naša redna dosegljivost in roki. Delati hočemo dobre stvari za svet. In smešne.

Intervju

zz
14. 07. 2025

O marketinških aktivnostih za Shein v Sloveniji smo spregovorili z Žanom Susmanom,…

Osnovni koncept Shein pop-up prodajalen je mišljen kot nek večdnevni dogodek, ki privabi množice in se nato seli na drugo lokacijo. V Citycentru…

zz
11. 07. 2025

V času, ko je pozornost potrošnika ena najdragocenejših dobrin v marketingu, prihajajo v…

Skupni imenovalec odzivov je navdušenje – ljudje doživijo hologram kot nekaj novega, nepričakovanega in vizualno zelo močnega, kar lahko vpliva tudi…

tomato
07. 07. 2025

Obiskovalci Ljubljanskega gradu si bodo v letošnjem poletju – od 4. julija pa vse do 31.…

Naši avtorji