Nina Usnik
Intervju

Ko »vedno v igri« ni le slogan, ampak način delovanja

Z Nino Usnik, direktorico marketinga v družbi Telemach Slovenija, smo se pogovarjali o vlogi sodobnega marketinga, povezanosti s športom in kulturo ter ambicijah za prihodnost.

Telemach v desetih letih beleži izjemno rast in preobrazbo. Danes je drugi največji mobilni operater v Sloveniji z več kot 700.000 uporabniki ter vodilni ponudnik interneta in televizije s priznanimi blagovnimi znamkami, kot sta EON in VEČ. Z dinamičnim pristopom in vlaganjem v kakovost omrežja Telemach utrjuje svoj položaj kot sodoben in uporabniku prijazen partner. Kako vidite vlogo Telemacha danes?

Svet postaja vedno bolj digitalen, povezan in hiter, zato je naša vloga veliko več kot zgolj zagotavljanje storitev. V Telemachu gradimo infrastrukturo sodobnega življenja – povezujemo ljudi ter omogočamo dostop do znanja, dela, zabave in komunikacije, ki so postali osnovne potrebe sodobne družbe. Povezljivost je danes temeljna infrastruktura, primerljiva z energijo in vodo.

Verjamemo, da danes ni dovolj zgolj ponuditi hitrega omrežja in široke izbire vsebin – ključna je uporabniška izkušnja, da so storitve preproste, pregledne in prilagojene resničnim potrebam uporabnikov. Zavedamo se, da tehnologija sama ni cilj, ampak orodje, ki mora biti v službi ljudi.

Naša vloga je, da poenostavljamo kompleksnost, ustvarjamo priložnosti in gradimo zaupanje z vsakim stikom z uporabnikom, ambicija pa, da ostajamo dinamični, agilni in vedno pripravljeni na spremembe tako z vidika tehnologije kot z razumevanjem potreb naših uporabnikov.

Kako bi opisali ključne mejnike, ki so v zadnjih desetih letih oblikovali preobrazbo Telemacha v sodobnega operaterja?

V zadnjem desetletju smo – no, da si ne jemljem prevelikih zaslug (smeh) – šli skozi izjemno transformacijo. Med ključne mejnike zagotovo sodi razvoj lastnega mobilnega omrežja ter lansiranje mobilnih paketov VEČ, ŠE VEČ, NAJVEČ, ki letos praznujejo deset let zaupanja naših uporabnikov. Na drugi strani je EON popolnoma preoblikoval doživljanje televizije – z naprednim vmesnikom, personalizacijo, ogledom za nazaj, bogatimi vsebinami v Video klubu in celovito izkušnjo na vseh napravah. Kjer koli in kadar koli.

Pomembna prelomnica je tudi digitalna preobrazba, ki za nas ni le nadgradnja tehnologije, temveč način razmišljanja, kako čim več uporabniških interakcij narediti preprostih in intuitivnih. To pomeni boljšo uporabniško izkušnjo, pametnejšo podporo, več fleksibilnosti in podatkovno podprte odločitve.

Vsaka od teh sprememb je prispevala k temu, da ostajamo relevantni tudi v trenutkih, ko se pravila igre na izjemno konkurenčnem trgu spreminjajo skoraj čez noč, borba na igrišču pa je, roko na srce, vse prej kot lahka.

Konec lanskega leta je Telemach prejel priznanje za najbolj zanesljivo mobilno omrežje v Sloveniji s strani podjetja Opensignal, vodilnega globalnega ponudnika neodvisnih analiz in podatkov o uporabniških izkušnjah v omrežjih. Kaj vam pomeni ta dosežek?

Priznanja, kot je Opensignal, so pomembna, ker predstavljajo neodvisno potrditev kakovosti našega dela in mobilnih storitev. So pokazatelj, da vlagamo v prave stvari in da razvoj našega omrežja sledi visokim standardom. A v praksi je še pomembnejše nekaj drugega, in sicer, da uporabniki kakovost resnično občutijo vsak dan – pri zanesljivi povezavi, hitrosti prenosa, dostopnosti in kakovosti storitev. Prava vrednost priznanj je v tem, da podkrepijo izkušnjo, ki jo uporabniki že živijo, ne da jo nadomestijo. Naš fokus ostaja na tem, da skozi vsakodnevno uporabniško izkušnjo gradimo dolgoročno zaupanje.

Kako zagotavljate, da visoka zanesljivost omrežja ostaja stalnica tudi ob naraščajočih potrebah uporabnikov?

Z vlaganji. Neprestano vlagamo v širitev in modernizacijo mobilnega in fiksnega omrežja. Uvajamo nove tehnologije in sproti prilagajamo kapacitete, ker vemo, da so potrebe uporabnikov vedno večje. Hkrati pa veliko vlagamo tudi v spremljanje uporabniških izkušenj v realnem času, če nekaj ne deluje, moramo to vedeti takoj. Zanesljivost za nas ni enkrat dosežen status, ampak vsakodnevna zaveza.

Kako marketing podpira pozicioniranje Telemacha kot sodobne in agilne blagovne znamke? Kakšna je vloga marketinga pri povezovanju z uporabniki in gradnji dolgoročnih odnosov?

Marketing neposredno podpira pozicioniranje blagovne znamke kot sodobne in agilne, s tem, da skrbno spremljamo spremembe v navadah uporabnikov in na trgu ter se nanje hitro in relevantno odzivamo. Naša naloga ni le komunicirati, ampak soustvarjati ponudbo, prilagajati ton, kanale in sporočila na način, ki odraža dinamiko današnjega časa.
Sodobnost podpiramo z iskanjem novih načinov, kako uporabnikom ponuditi več; boljšo izkušnjo, več relevantnih vsebin, več enostavnosti. Agilnost pa z načinom dela, kjer tesno sodelujemo s produktnimi in prodajnimi ekipami, spremljamo rezultate v realnem času in hitro prilagajamo aktivnosti glede na dejanske odzive uporabnikov.
Marketing je pri tem strateška funkcija. Sama rada rečem, da je eno od ključnih oglišč komercialnega trikotnika, skupaj s prodajo in produktom. In ja, včasih so v tem trikotniku tudi trenja … Brez tega ne bi bilo prave energije (smeh), ampak verjamem, da prav različne perspektive pomagajo graditi močnejšo blagovno znamko in boljšo izkušnjo za uporabnike.

Kako pa prepletate aktivnosti odnosov z javnostmi in marketinga za večji uspeh vaših kampanj?

Marketing in odnosi z javnostmi pri nas niso dva ločena svetova, temveč dve plati iste zgodbe. Zelo smo povezani, saj le tako lahko blagovna znamka govori s konsistentnim glasom, ki je hkrati strateško utemeljen in čustveno močan. Odnosi z javnostmi gradijo zaupanje in dolgoročno verodostojnost, marketing pa skrbi, da vsebina najde svojo pot do pravega občinstva na pravi način. Skupaj ustvarjamo okolje, kjer lahko dobre zgodbe zaživijo in dosežejo merljive učinke.

Na katere ciljne skupine se najbolj osredotočate? Kako prilagajate svojo ponudbo različnim profilom uporabnikov?

Nagovarjamo vse uporabnike, ker danes povezljivost in dostop do kakovostnih vsebin potrebuje prav vsak. Seveda pa vemo, da vsi kanali in vsa sporočila niso enako primerni za vse skupine. Vsak kanal gledamo samostojno, tako da ga čim bolj izkoristimo glede na njegove specifike in občinstvo, a hkrati ga umeščamo v širši komunikacijski ekosistem, kjer se vsi komunikacijski elementi medsebojno dopolnjujejo. Svet se hitro razvija, spreminjajo se pričakovanja, prav tako se razvijajo tudi kanali, in kot sem že omenila, nas prav ta agilnost dela drugačne. Časi, ko si naredil en vizual za kampanjo in ga ponovil povsod, so mimo. Danes vsak kanal zahteva svojo zgodbo, svoj ton, svoj pristop. Le tako lahko vsakemu uporabniku ponudimo pravo sporočilo, v pravem trenutku, na pravem mestu.

Kako se odzivate na potrebe mlajših uporabnikov, ki pričakujejo hitro, tehnološko dovršeno in personalizirano storitev?

Mlajši uporabniki niso zgolj uporabniki tehnologije, z njo so odrasli. V mojem primeru dobesedno. Moji otroci so rojeni v digitalni svet, kjer jim je ta logika preprosto domača. Zame morda še vedno nekaj, kar moraš razumeti, zanje nekaj, kar se čuti (smeh).

Zato se jim v marketingu ne približujemo z enosmernimi sporočili, ampak iščemo načine, kako postati del njihove realnosti. Seveda nam ne uspe vedno v prvo, ampak se trudimo. Iskreno, vsak dan znova. V tonu, vsebini in kontekstu poskušamo biti čim bolj avtentični, da nas sprejmejo kot sogovornika, ne kot zgolj »oglas«. Ko poslušaš in se znaš prilagoditi, lahko zgradiš komunikacijo, ki je resnična, živa, in če imaš »srečo«, tudi relevantna.

Telemach že dve desetletji podpira slovensko košarko, je pa tudi glavni sponzor teniške zveze Tenis Slovenija, generalni sponzor prve slovenske nogometne lige Prva liga Telemach in generalni sponzor 1. mladinske lige EON Next Gen Lige. Zakaj ste se tako močno povezali s športom?

Šport je naravno okolje za blagovno znamko, kot je Telemach. Vrednote, ki jih nosi šport – predanost, vztrajnost, ekipni duh in dinamika –, so tudi vrednote, na katerih gradimo svojo identiteto. Šport ni samo igra ali rezultat, je energija, čustvo in povezovanje ljudi, kar je danes pomembneje kot kdaj koli prej. Zato za nas športna sponzorstva niso le logotipi na dresih, ampak resnična vpetost v zgodbe, ki nekaj pomenijo. Zlasti smo ponosni na dolgoletno partnerstvo s Košarkarsko zvezo Slovenije, s katero sodelujemo že več kot 20 let. Lepa doba v dobrem in slabem, bi rekel človek (smeh).

Smo tudi glavni sponzor Prve lige Telemach, EON Next Gen lige in ponosni partner Športnih iger mladih, kjer pomagamo vzgajati otroke v športnem duhu, da jim je tekmovanje nekaj naravnega, ekipni duh pa nekaj, kar se nosi naprej v življenje.

Podpiramo tudi Tenis Slovenija, saj verjamemo, da šport, tako ekipni kot individualni, gradi značaj. In še mnoge druge. S športom živimo filozofijo »vedno v igri«, tako na igrišču kot v vsakdanjem življenju. Šport nam daje platformo, kjer lahko pristno izražamo, kdo smo: dinamični, agilni, vedno pripravljeni na nove izzive in vedno blizu ljudem.

Kako športna sponzorstva vplivajo na prepoznavnost Telemacha med mlajšimi generacijami?

Šport nam pomaga graditi prepoznavnost med mlajšimi, ker je to prostor, kjer se spontano in intenzivno izražajo. Z zgodbami, ki jih gradimo skozi šport, jim pokažemo, da smo blagovna znamka, ki razume njihovo energijo, tempo in vrednote.

Telemach pa ne le podpira, temveč tudi predvaja mnogo športnih vsebin, ki jih drugje ni mogoče dobiti v enakem obsegu. Kaj to pomeni za uporabnike in kako to vpliva na njihovo zvestobo?

S tem, ko smo edini ponudnik, ki od aprila na enem mestu ponuja Vse športne vsebine –Areno, Premiere Ligue TV in NBA TV, pa seveda Sportklub in ostale, smo uporabnikom omogočili nekaj, česar drugje ne dobijo. Ne gre le za količino tekem, gre za občutek, da jim ni treba sklepati kompromisov. Ko enkrat ponudiš nekaj, kar res šteje, se zvestoba gradi sama od sebe … Ker uporabnik ve, da pri tebi dobi vse.

Lani je Telemach prvič podprl tudi največji kulturi festival v Sloveniji, Festival Ljubljana, letos pa ste podporo še okrepili. Med svojo bogato ponudbo programov ste kot edini slovenski operater uvrstili tudi Marquee TV. Zakaj ste se odločili vključiti tudi podporo kulturi?

Podpora kulturi je bila za nas logično nadaljevanje naše zgodbe. Tako kot šport tudi kultura povezuje ljudi, spodbuja ustvarjalnost, navdihuje in bogati vsakdanje življenje. Festival Ljubljana podpiramo že drugo leto zapored, letos pa v precej večjem obsegu, saj verjamemo, da vrhunski umetniški projekti potrebujejo močne partnerje, da lahko rastejo in dosežejo še širše občinstvo.

V svoji programski ponudbi našim uporabnikom ekskluzivno nudimo tudi Marquee TV – edinstven umetniški kanal s poudarkom na baletu, operi, koncertih in gledališču – ter na novo OH! Jazz, ki prinaša vrhunske jazz koncerte z vsega sveta.
V Telemachu verjamemo, da blagovna znamka danes ne more biti samo ponudnik tehnologije, mora biti del zgodb, ki premikajo svet. Kultura ima pri tem ključno vlogo: oblikuje identiteto družbe, spodbuja kritično razmišljanje in gradi odprto, ustvarjalno skupnost. Podpora kulturi je za nas tudi izraz družbene odgovornosti; vlagamo v kakovost življenja in ustvarjamo priložnosti za širjenje obzorij vsem generacijam. Naš cilj je, da smo prisotni tam, kjer se ustvarjajo pomembni trenutki v športu, kulturi in vsakdanjem življenju ljudi.

Kako kulturne vsebine dopolnjujejo športno usmerjeno identiteto Telemacha?

Šport in kultura imata skupno točko: čustvo. In kjer je čustvo, je prostor za blagovno znamko, ki zna biti prisotna na pravi način. Šport nas povezuje v strasti, kultura v mislih. Oboje pa nas bogati. In zato ima Telemach prostor na obeh straneh tega spektra.

Kako vidite razvoj Telemacha v prihodnjih letih? Kako boste še naprej ohranjali svojo dinamiko in prilagodljivost?

Telemach v prihodnjih letih vidimo kot podjetje, ki bo še naprej raslo skupaj s potrebami uporabnikov in ritmom sprememb v svetu okoli nas. Naš razvoj temelji na nenehnem vlaganju v omrežje tako mobilno kot fiksno, digitalne storitve, vsebine in v uporabniško izkušnjo. Prilagodljivost in dinamika sta del našega DNK in prav to nas dela drugačne. »Vedno v igri« ni le slogan za zunanjo komunikacijo, ampak tudi naš interni način razmišljanja. Za nas pomeni biti vedno v igri to, da hitro prepoznamo spremembe, se nanje prožno odzivamo in vedno iščemo boljše načine, kako ustvariti vrednost za uporabnike. Interno pomeni, da spodbujamo agilnost, odprtost za nove ideje in odgovornost. Vsak izmed nas razume, da smo vsi del iste igre in da šteje vsak prispevek.
V prihodnje želimo Telemach še močneje utrditi kot partnerja, ki je vedno tam, kjer uporabniki potrebujejo kakovost, podporo, vsebino in zanesljivost, in to na način, ki je sodoben, hiter in iskren.

Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu junij 2025, #528. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

zz
14. 07. 2025

O marketinških aktivnostih za Shein v Sloveniji smo spregovorili z Žanom Susmanom,…

Osnovni koncept Shein pop-up prodajalen je mišljen kot nek večdnevni dogodek, ki privabi množice in se nato seli na drugo lokacijo. V Citycentru…

zz
11. 07. 2025

V času, ko je pozornost potrošnika ena najdragocenejših dobrin v marketingu, prihajajo v…

Skupni imenovalec odzivov je navdušenje – ljudje doživijo hologram kot nekaj novega, nepričakovanega in vizualno zelo močnega, kar lahko vpliva tudi…

tomato
07. 07. 2025

Obiskovalci Ljubljanskega gradu si bodo v letošnjem poletju – od 4. julija pa vse do 31.…

Naši avtorji