bla
Intervju

»Do množične uporabe metavesolja je že prišlo«

Kljub trenutnemu zatišju glede metavesolja je nizozemski futurolog Aragorn Meulendijks prepričan, da gre za naravni cikel pojavnosti oziroma priljubljenosti tehnoloških novitet.

Aragorn Meulendijks aka Gospod Metavesolje je eden od najzgodnejših posvojiteljev novih tehnologij, navdušenec nad podatkovnimi bloki, NFT-ji, kriptosvetom, umetno inteligenco, razširjeno resničnostjo, transhumanizmom in seveda metavesoljem. 9. maja 2023 bo na odru 10. DIGGIT predstavil, kako tehnologija spreminja civilizacijo, ki jo poznamo.

Zdi se da se je norija za metavesoljem nekoliko umirila. Menite, da gre za nekakšen popravek obdobja, ko so vse znamke želele sodelovati pri tem fenomenu?

Na splošno gledano se je uomirila, vendar je to povsem običajno. Raziskovalna družba Gartner vsako leto predstavi svoj »hype cycle«, kjer vsako tehnološko novost analizirajo med skrajnostma navdušenja in razočaranja. Številne tehnološke inovacije gredo večkrat čez ta cikel. Dejstvo, da je metavesolje doseglo vrh navdušenja konec leta 2022 in je trenutno v padanju, je dokaz, da bi ga morali jemati zelo resno. Vrnil se bo in z vsakim delom krivulje cikla bo vedno bolj postajal del vsakdanjika potrošnikov in obiskovalcev dogodkov po svetu. Spremljajoče tehnologije bodo postale vedno bolj vplivne in disruptivne.

 

Kje vidite ključ za množično uporabo metavesolja, ki je za marsikoga še vedno zelo abstraktna zadeva? Se mogoče ključ skriva v dogodkih v živo?

Do množične uporabe je že prišlo; več kot 70 odstotkov otrok med 9. in 18. letom starosti v povprečju 8 ur na teden preživi v digitalnih svetovih, kjer imajo digitalne avatarje z digitalno modo. V igrah Roblox, Minecraft in Fortnite hodijo na koncerte, spoznavajo prijatelje, gradijo identiteto v digitalnem svetu, ki je prekurzor metavesolja. Govorimo o 200 milijonih otrok v ZDA in Evropi, ki bodo na trg dela vstopili v naslednjem desetletju. Postali bodo aktivni udeleženci v gospodarstvu in udeleženci dogodkov. S seboj bodo prinesli izkušnje in pričakovanja, iskali bodo digitalne in virtualne dogodke, ki jih bodo obiskali v primeru nezmožnosti potovanja. Udobno jim bo živeti v digitalnem svetu prav tako, kot jim je udobno živeti v fizičnem svetu. Industrija dogodkov mora to jemati zelo resno, saj odpira veliko možnosti, pa tudi izzivov. V naslednjih petih letih dogodki, ki ne bodo hibridni, preprosto ne bodo več zanimivi za naslednjo generacijo.

Do kakšnih tehnoloških inovacij je prišlo v zadnjih mesecih na področju metavesolja? Ali se bližamo »pravemu« metavesolju?

V zadnjih štirih mesecih je umetna inteligenca naredila velikanski preboj. UI je odpravila številne izzive, na primer skrajšanje časa pri pripravi virtualnih dogodkov in nekajkratnem izboljšanju izkušnje. Vsekakor se strinjam, da so v teku številne zanimivosti, ki bodo same po sebi disruptirale celotne panoge.

Intervju

tišler
25. 11. 2023

Z Luko Tišlerjem, oblikovalcem, ki se je specializiral za ustvarjanje vizualnih rešitev s…

UI ne ve, kaj so impresije, ne zna pripovedovati zgodbe. Dober fotograf bo na snemanju iz modela lahko izvabil vsa možna čustva, UI pa ne. Ta ti…

Litou
18. 11. 2023

S Stello Litou, ki je poleg vodenja CME Adria in RTL Hrvaška nedavno prevzela tudi mesto…

»Naložbe v produkcijo lokalnih vsebin, naložbe v tehnološke rešitve in krepitev zavedanja o naših blagovnih znamkah so trije stebri naše strategije…

Nina Usnik
11. 11. 2023

Telemach Slovenija je pred svetovnim prvenstvom v košarki predstavil novo komunikacijsko…

»Predvsem sem zadovoljna, da smo ves čas sledili ideji v ozadju kampanje oz. celotne platforme. To je, da pokažemo, da si čustva vedno delimo – tako…

Naši avtorji