mm
Intervju

DIGGIT X Končina: Vstopite v svet luksuznih ur

»Imel sem velike ambicije in nisem želel biti povprečen,« pove Marko Končina, ki živi v Zürichu in vodi priljubljeni YouTube kanal Swiss Watch Gang, ki se osredotoča na predstavitev luksuznih ur.

34-letni Ljubljančan Marko Končina je svojo strast do ur začel razvijati že v mladosti, ko je razstavil babičino uro in se navdušil nad mehaniko. Poleg vodenja YouTube kanala Swiss Watch Gang, ki se osredotoča na predstavitev luksuznih ur, je soustanovitelj agencije Effekt, specializirane za digitalno ustvarjanje in trženje ter marketing v urarski industriji.

Sogovornik, ki bo več o svoji zgodbi o uspehu povedal na konferenci o trendih prihodnosti DIGGIT, ki bo 5. junija 2025 v Ljubljani, ima eno od bolj zanimivih kolekcij ur v Sloveniji in je v dnevnem stiku z najbolj prestižnimi blagovnimi znamkami sveta. Njegova zgodba je navdihujoč primer uspešnega prehoda v tujino in uresničevanja strasti namesto slepega sledenja trendom. 

Kaj vas je pritegnilo v svet luksuznih ur? Ste od nekdaj navdušenec nad njimi?

Moj vstop v svet ur se je zgodil, ko mi je babica podala uro in sem odprl njen zadnji pokrovček ter zagledal mehanizem. Kolesca, vijaki in gibanje so me popolnoma očarali. Uro sem razstavil in opazoval vsak del posebej. Nisem inženir ali kaj podobnega, a me je svet ur tako pritegnil, da sem začel raziskovati po revijah in internetu. To se je zgodilo leta 2010, ko sem odkril znamke, kot so Vacheron Constantin, Ulysse Nardin, MB&F, Breguet in URWERK. Moja strast je nato vse bolj rasla in se začela razvijati. V družini nismo imeli zbirateljske tradicije, tako da sem se v svet ur podal povsem samostojno. Sprva ni šlo za luksuz, temveč za mehaniko, oblike in kompleksnost urarskih komplikacij. Takrat sem bil še študent in sem si ure, vredne 200.000 evrov, lahko ogledoval le v revijah.

Kako se je začela vaša kariera v Švici? Kako se spominjate svojih začetkov?

Po približno petih mesecih na Filozofski fakulteti v Ljubljani sem ugotovil, da to ni študij ni zame. Iskal sem nekaj, kar bi me resnično zanimalo, in ker sem bil takrat navdušen nad urami, sem se odločil, da postanem urar. Kam bi lahko odšel, če ne v Švico? Poslal sem e-poštno sporočilo šoli WOSTEP in dobil odgovor, da je študij možen, vendar stane približno 40.000 švicarskih frankov za dve leti. Ker sem bil študent in denarja nisem imel, sem sprejel odločitev, da se preselim v Švico, tam delam štiri leta, prihranim denar in nato začnem študij urarstva. Z bratom sva se oktobra 2011 s pomočjo strica in tete preselila v Švico. Pred odhodom smo raziskali vse možne informacije o življenju tam – o sistemu, plačah, najemninah – in se na podlagi tega dobro pripravili. Ko smo se zgodaj zjutraj poslovili od družine, sva se z bratom, polna entuziazma in z nekaj denarja v žepu, podala v novo življenje. To, da nisva imela veliko sredstev, je pomenilo dodatno motivacijo za hitro iskanje zaposlitve. 

Od kod ideja za YouTubov kanal Swiss Watch Gang? Ste pričakovali, da bo prerasel v tako močno znamko?

Ko sem prišel v Švico, sem dobil službo v restavraciji, kjer sem kot natakar delal pet let. Medtem sem ves čas raziskoval svet ur, hodil po ulicah in opazoval izložbe, kjer sem lahko ure videl od blizu. Sprva si jih nisem upal preizkusiti, saj je bil pristop v butikih bolj formalen in sem imel do tega spoštovanje. Danes je zgodba drugačna – zdaj me vabijo, da vstopim. 

Moja prva spletna stran, povezana z urami, je bila »I Love Watches«, nato sem ustanovil »San Marco Watch«, kar je bil moj prvi uradni profil na Instagramu in Facebooku. Ime »San Marco« sem izbral, ker je moje ime Marko, pa tudi zaradi ure Ulysse Nardin San Marco Blue Enamel Guilloche. Pozneje sem ta profil prodal trgovini, specializirani za neodvisne urarje, in nato začel Swiss Watch Gang konec leta 2015 oziroma na začetku 2016. 

Ime Swiss Watch Gang sem izbral strateško, na podlagi SEO-logike: »Swiss« zaradi Švice in švicarskih ur, »watch« zaradi ur, »gang« pa namesto bolj običajnih izrazov, kot sta »community« ali »society«. Beseda »gang« se mi je zdela mladostna, saj poslušam hip-hop. Nisem pričakoval, da bo znamka tako zrasla, sem pa imel velike ambicije in nikoli nisem hotel biti povprečen. Že od začetka sem želel ustvariti močan kanal za promocijo neodvisnih urarskih mojstrov in posebnih ali prestižnih ur, ki jih predstavljam danes. 

zz

Kako pomembna je transparentnost pri ocenjevanju luksuznih ur? Se kdaj znajdete pod pritiskom, da bi dali bolj pozitivno oceno?

Osebno mnenje je ključnega pomena, saj me ljudje spremljajo prav zaradi mojih iskrenih ocen. Že sam izbor znamk, ki jih predstavljam na kanalu, jasno izraža moj pogled, saj se osredotočam na zelo specifičen segment industrije. Transparentnost v revijah danes vse bolj izginja, saj pogosto ni jasno, katere vsebine so plačane in katere niso. Pogosto se lahko domneva, da je skoraj vse sponzorirano, razen v primerih majhnih urarskih delavnic. 

Pritiska, da bi dal bolj pozitivno oceno, nimam, saj je kanal v moji lasti. Sodelujem le z znamkami, ki so mi zares všeč, in se ne posvečam modelom, ki me ne zanimajo. Tako se morebitnemu pritisku izognem že vnaprej. 

Katera je bila prelomna točka, ko ste začutili, da je Swiss Watch Gang resnično uspešen projekt?

Prelomni trenutek je bil, ko sem na YouTubu dosegel 100.000 naročnikov. To je bil moj veliki cilj, do katerega je prešlo kar nekaj časa. Spominjam se, kako so moji prvi videi dosegli le 200 do 300 ogledov v sedmih dneh, nad čemer sem bil kar razočaran. Tolažil sem se z mislijo, da je tudi 200 do 300 ljudi velika skupina.  

Določiti, kdaj je projekt zares uspešen, je težko. Poznam YouTuberje, ki so največji na svetu v tem segmentu, na primer Nico Leonard, Teddy Baldassarre in Andrew Morgan, zato vidim, da je to pot nenehnega napredovanja. Swiss Watch Gang zame ni le projekt, temveč moj »otrok«, ki ga želim razviti v nekaj velikega. Mislim, da smo še vedno v zgodnji fazi rasti, saj je v industriji še ogromno potenciala in neodkritih talentov. 

Kakšne so posebnosti podkasta v luksuznem segmentu? Ali poslušalci od vsebine pričakujejo drugačen pristop kot pri klasičnih intervjujih?

Vse je odvisno od pristopa ustvarjalca. Svoj kanal na YouTubu sem zasnoval na bolj poglobljen način, kjer se osredotočam na mehaniko ur in osebnosti, ki stojijo za blagovnimi znamkami. Nekateri se bolj usmerjajo v lifestyle pristop. Na začetku sem bil pozoren na vsako podrobnost – od formalne obleke do dramatične osvetlitve in visokokakovostnih fotografij. Danes je pristop nekoliko bolj sproščen, vendar še vedno poudarjam estetiko in kakovost. 

Moje občinstvo pričakuje, da predstavljam predvsem neodvisne urarske mojstre, saj menim, da je to najbolj zanimiv segment industrije. Moji gledalci si želijo odkriti nove, ekskluzivne blagovne znamke in modele, ki jih ne vidijo pri večjih ameriških kolegih ali v tradicionalnih revijah, ki so pogosto povezane z velikimi luksuznimi skupinami. 

 

 

Celoten intervju si preberite v tiskani izdaji MM-a #526, ki je izšel aprila 2025.

Intervju

ariana
09. 05. 2025

Jeseni 2025 prihaja na marketinško prizorišče nov dogodek PriceTag Day, ki bo pomembno…

Idejo o dogodku so nam pravzaprav dali trgovci sami, saj so nas opozarjali, da na nobenem festivalu ni tekmovalne kategorije, ki bi nagrajevala prav…

Petra Parovel
05. 05. 2025

Danes v nakupovalnem središču Citypark odpira vrata prva in edina fizična trgovina SWY –…

Čeprav spletna prodaja raste, ostaja fizična izkušnja nepogrešljiva – kupci si želijo izdelke videti, jih otipati, pomeriti ter doživeti blagovno…

Miza za štiri
05. 05. 2025

V aktualni številki KuhaMMo predstavljamo tudi Majo Miško in Jureta Brložnika, ki sta na…

Posebnost najinega koncepta je v tem, da ima vsaka družba svoj prostor, v katerem je samo ena miza. Tako med obedom ni nobenih motečih dejavnikov in…

Naši avtorji