tiktok
Diggit

Zaupanje uporabnikov v družbene medije pada

Digitalno zaupanje na ključnih področjih, kot so zasebnost, varnost in ustreznost marketinških aktivnosti, je v upadu. Ne le čez lužo, tudi pri nas, povedo iz agencije iProm.

Digitalno zaupanje je zaupanje ljudi, da bo platforma zaščitila njihove podatke in jim zagotovila varno okolje za ustvarjanje vsebine in sodelovanje z drugimi uporabniki. Šesta letna raziskava podjetja eMarketer kaže, da je med uporabniki družbenih medijev v ZDA zaupanje v tovrstne platforme v samo enem letu občutno upadlo na vseh treh ključnih področjih – zasebnost, varnost in ustreznost oglasov.

Vse najmočnejše platforme se soočajo s pomanjkanjem zaupanja

Po ugotovitvah spletne ankete, ki so jo maja in junija 2022 izvedli med 2225 odraslimi uporabniki družbenih medijev v ZDA, starimi od 18 do 76 let, sta bila glavna dejavnika, ki sta vplivala na pomanjkanje zaupanja, varnost podatkov in zasebnost. V raziskavi je izgubilo stopnjo zaupanja vseh devet največjih družbenih medijev – Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Reddit, Snapchat, TikTok, Twitter in YouTube. Da platforma Facebook izgublja zaupanje, morda ni tako nenavadno glede na dolgo zgodovino kršitev zasebnosti, bolj presenetljivo pa je dejstvo, da se je le 18 odstotkov uporabnikov strinjalo ali močno strinjalo, da Facebook ščiti njihovo zasebnost. LinkedIn uživa zaupanje 31 odstotkov uporabnikov, Pinterest pa 30 odstotkov.

Težava je v tem, da zaupanje vztrajno pada

Vse te številke so bile precej nižje od lanskega leta in tudi od leta 2020. Kot pravijo pri eMarketerju, pa ni drastično upadlo zaupanje le v zaščito zasebnosti, saj podobno sliko opažajo tudi na področjih povezanonosti in varnosti. »Lani se je v povprečju 44 odstotkov uporabnikov na devetih platformah strinjalo ali popolnoma strinjalo, da se počutijo varne pri sodelovanju in objavljanju v družbenih medijih, ki jih uporabljajo. Letos je to povprečje padlo na 35 odstotkov,« zapišejo v poročilu.

Podobni trendi zagotovo prihajajo tudi k nam

Matjaž Robinšak, partner in direktor raziskav Valicon, je za bralce MM komentiral: »V zadnjem času se odnos uporabnikov do svetovno razširjenih in nadvse priljubljenih spletnih storitev, kot so Facebook, Instagram, TikTok in YouTube, več kot očitno spreminja. Američani že nekaj časa spremljajo spremembe uporabe in nekaterih odnosnih indikatorjev, kot je upad zaupanja. Verjetno na samo penetracijo uporabe to še ni imelo močnega učinka, so pa to signali, ki nakazujejo na morebitne pomembnejše spremembe uporabe in uporabniških navad. V Sloveniji so te storitve prav tako izredno priljubljene in kaj to zdaj pomeni za nas. Zavedamo se, da se trendi v zadnjih letih relativno hitro prenašajo iz ZDA najprej na večje trge EU in potem tudi k nam.«

Več o trendih medijske potrošnje bosta družbi iPROM in Valicon govorili na DanPR, kjer bosta Maja Gorjanc (iPROM) in Matjaž Robinšak (Valicon) predstavila aktualne uvide v medijske navade in zaupanje slovenskega uporabnika.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji