Prihodnost trgovine je na družbenih omrežjih
Internetna trgovina se seli na družbena omrežja. Analitično podjetje Accenture ocenjuje, da se bo do leta 2025 obseg trgovine na družbenih omrežjih podvojil.
Če se bo napoved uresničila, bo to pomenilo 1,2 bilijona dolarjev (1,200 milijard!) letno. Za tako hiter razvoj je bil odločilen covid-19 oziroma z njim povezane omejitve gibanja in bivanja po vsem svetu. Mnogi ljudje so med karanteno usvojili obnašanje na družbenih omrežjih, odkrivali znamke, nakupovali in se zabavali.
Še posebej je zanimivo t. i. nakupovanje v živo. Znamke so med živimi prenosi v stiku s kupci, ki jih zabavajo, izobražujejo, ti pa po drugi strani sprašujejo, komentirajo in kupujejo. Leta 2021 se je število ljudi, ki so kupili izdelek med živim prenosom, povišalo za 76 odstotkov.
Družbena omrežja so se že začela prilagajati novim navadam. Twitter je napovedal funkcijo Shops, ki znamkam omogoča predstavitev do 50 izdelkov. Podobno funkcionalnost bodo v kratkem predstavili tudi na TikToku.
Vodilni ponudniki trgovine na družbenih omrežjih
1. Charlotte Tilbury
Kozmetično podjetje razvija inovativne digitalne pristope že od leta 2020. Razvili so digitalno trgovino v VR-okolju, 3D-digitalno trgovino, zdaj pa program Kupuj s prijatelji (Shop with Friends). Tehnologija je podobna mnogokanalnemu igranju računalniških iger s prijatelji na daljavo. Vse bolj dejavni so tudi na TikToku, kjer spodbujajo vplivneže, da uporabljajo njihove izdelke.
2. Petco
Proizvajalec hrane za domače živali je organiziral modno pasjo revijo in program za posvojitev psov, ki ga je spremljalo 900.000 uporabnikov. Prodaja je podjetje navdušila, zato napovedujejo nove podobne projekte.
3. KitKat Australia
Podjetje je na Facebooku leta 2020 organiziralo nakupovalno “izkušnjo”, med katero so mojstri čokolade pripravljali različne nove izdelke. Uporabniki so lahko preko Messengerja pohvalili posamezne sladice in se s tem približali nakupu.
4. Zimba
Podjetje, ki proizvaja belila za zobe, je na Facebooku aktiviralo platformo Facebook Shops. Kupci lahko z znamko komunicirajo preko Messenegerja ali Instagram Direct Messengerja in naročajo izdelka. Po poskusnem obdobju so ugotovili, da je bila povprečna vrednost nakupa preko Facebooka za 6,7 odstotka višja kot na njihovi spletni strani.
5. H&M
H&M se je med prvimi modnimi podjetji aktivno lotil združevanja spletne prodaje preko lastnih strani in družbenih profilov. V kratkem bodo predstavili program Shop Live, ki bo kupcem v Kuvajtu omogočal digitalno podporo zaposlenih med obiskom trgovine.
Družbena omrežja niso več namenjena samo promociji in komuniciranju znamk s kupci, ampak vse bolj postajajo mesto nakupov. Trenutno se tega zaveda manj kot 30 odstotkov svetovnih znamk. Strokovnjaki napovedujejo, da bo uspešna prodaja preko družbenih omrežij v naslednjih letih postala ena od ključnih prednosti podjetij.