z
Diggit

Metina pametna očala razkrivajo osebne podatke mimoidočih

Dva študenta s Harvarda sta ustvarila srhljivo predstavitev, kako pametna očala z uporabo tehnologije prepoznavanja obrazov razkrivajo osebne podatke mimoidočih ljudi brez njihovega soglasja.

Najbolj zaskrbljujoče pri tem je, da sta študenta AnhPhu Nguyen in Caine Ardayfio predstavitev zasnovala na obstoječi tehnologiji, ki jo imajo pametna očala Ray-Ban Meta, ki hitro in učinkovito črpajo podatke iz javne baze podatkov. Ob tem sta objavila video, v katerem očala uporabljata za identifikacijo sošolcev in neznancev v javnem prevozu, kot da jih osebno poznata.

V posnetku prikažeta, kako očala v živo prenašajo video na Instagram v obliki reelsa, nato pa z računalniškim programom s pomočjo umetne inteligence prepoznavajo obraze. Slednje primerjajo z javnimi bazami podatkov in zelo hitro pridobijo imena, naslove, telefonske številke in celo podatke o sorodnikih – seveda brez njihovega soglasja.

Tehnologija v očalih se opira na PimEyes, zmogljiv iskalnik obrazov, ki ga je leta 2022 The New York Times označil za »alarmantno natančnega«. Študenta sta že pojasnila, da njun namen ni zloraba tehnologije, temveč ozaveščanje o tem, da je tovrstna uporaba tehnologije že mogoča.

Intervju

zz
14. 07. 2025

O marketinških aktivnostih za Shein v Sloveniji smo spregovorili z Žanom Susmanom,…

Osnovni koncept Shein pop-up prodajalen je mišljen kot nek večdnevni dogodek, ki privabi množice in se nato seli na drugo lokacijo. V Citycentru…

zz
11. 07. 2025

V času, ko je pozornost potrošnika ena najdragocenejših dobrin v marketingu, prihajajo v…

Skupni imenovalec odzivov je navdušenje – ljudje doživijo hologram kot nekaj novega, nepričakovanega in vizualno zelo močnega, kar lahko vpliva tudi…

tomato
07. 07. 2025

Obiskovalci Ljubljanskega gradu si bodo v letošnjem poletju – od 4. julija pa vse do 31.…

Naši avtorji