z
Diggit

Kako slovenski študenti pišejo seminarske naloge v dobi ChatGPT

Raziskava o rabi orodij umetne inteligence Fakultete za družbene vede kaže, da 93 odstotkov njihovih študentov uporablja umetno inteligenco ChatGPT.

Gre za prvo tovrstno raziskavo v Sloveniji, izvedli pa so jo na vzorcu 292 anketirancev.

Rezultati so pokazali, da se študentje k ChatGPT-ju najpogosteje obrnejo zaradi pridobivanja informacij pri pisanju seminarskih nalog, predvsem za iskanje idej naslovov seminarskih nalog in ko ne vedo, kako nadaljevati z nalogo. Z umetno inteligenco pa si pomagajo tudi pri izboljševanju jezikovnega sloga, jezikovne pravilnosti ali preverjanju točnosti ali iskanju novih informacij.

Približno polovica študentov se funkcij umetne inteligence poslužuje tudi za samo dejanje pisanja seminarskih nalog, kar so na FDV-ju označili za zelo problematično. Še bolj problematično pa se zdi, da so se študenti, ki so uporabili ChatGPT za pisanje seminarskih del, v raziskavi izrekli, da so z njegovo pomočjo izboljšali študijski uspeh. »K problematični rabi umetne inteligence so bolj nagnjeni tisti, ki pridobljenih informacij ne ovrednotijo kritično in se ne zavedajo etičnih vprašanj pri uporabi umetne inteligence. ChatGPT bodo zelo verjetno problematično uporabljali tudi tisti, ki dobro poznajo tehnološko ozadje, a hkrati nimajo drugih pismenosti,« komentirajo na Fakulteti za družbene vede.

Raba umetne inteligence tudi v prostem času

Študenti umetno inteligenco, torej predvsem ChatGPT, pogosto uporabljajo tudi za prostočasovne aktivnosti. Nanj se obračajo za pridobivanje nasvetov glede javnega nastopanja, za pomoč pri pripravi objav za družbena omrežja ali elektronske pošte, programov prehranjevanja ali treningov, ter tudi za nasvete na bolj intimnih področjih, kot so medsebojni odnosi z drugimi.

Pomanjkanje znanja

Raziskava, ki so jo na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani izvedli v drugi polovici maja, je kot najbolj problematično prepoznala pomanjkljivo poznavanje tehnološkega in ekonomskega ozadja umetne inteligence ChatGPT. Veliko študentov pridobljenih informacij ne preverja s pomočjo drugih virov in to je lahko precej varljivo. Večina študentov se sicer zaveda etičnih vprašanj, povezanih s ChatGPTjem, se dodajo raziskovalci.

Intervju

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

Naši avtorji