
Imejte v mislih »tihe potrošnike«
Findasense, agencija za izkušnje blagovnih znamk, ki spremlja nove načine povezovanja znamk z ljudmi, predstavlja poročilo o najbolj vročih, a tudi nenavadnih trendih leta 2025.

Kaja Kovič
Ti trendi niso le nabor inovacij, temveč tudi vrnitev k osnovam, kot so zaupanje, povezava in pristnost. Blagovne znamke, ki bodo uspele uravnotežiti oba pola, bodo boljše pozicionirane in bolj konkurenčne.
Kdo je »tihi potrošnik«?
Število potrošnikov, ki neposredno izražajo pritožbe, mnenja ali poizvedbe podjetjem, upada. Le 16 odstotkov jih uporablja družbena omrežja za podajanje pritožb, kar je 7 odstotnih točk manj kot leta 2021. Le še 22 odstotkov jih objavlja ocene na spletnih straneh tretjih oseb (padec za 4 odstotne točke).
Podjetja bi morala razširiti dosege svojih programov Voice of the Customer (glas stranke) z uporabo naprednih orodij za pot do povratnih informacij preko klicev, družbenih omrežij, e-pošte, klepetov, glasovnih asistentov in vsebin, ki jih ustvarijo uporabniki.
Ravno pravšnja količina podatkov
Personalizacija je ključna, vendar mora biti odgovorna. Medtem ko potrošniki pričakujejo prilagojene izkušnje, jih več kot polovica izraža zaskrbljenost glede zasebnosti svojih podatkov.
Blagovne znamke morajo najti način za personalizacijo izkušenj brez prekomernega zbiranja podatkov, sicer bodo potrošniki začeli izbirati večjo zasebnost (kar bo otežilo učinkovito ciljanje).
UI: Od navdušenja do skepticizma
Potrošniki so bili sprva navdušeni nad novo tehnologijo, a njihova navdušenost upada; stopnja udobja s to tehnologijo se je v zadnjem letu zmanjšala za 11 odstotnih točk. Med glavnimi skrbmi izstopajo nizka kakovost interakcij, izguba človeškega stika in morebitni negativni vplivi na delovna mesta.
Podjetja morajo najti ravnovesje med avtomatizacijo in človeško interakcijo. Na področju uporabniške izkušnje polovico potrošnikov skrbi, da bo UI nadomeščala osebni stik.
Zvestoba v težavnih časih
V težavnih časih so zaupanje, komunikacija in pristne izkušnje ključni za ohranjanje zvestobe potrošnikov. Tako luksuzni kot osnovni izdelki se dražijo, kar zmanjšuje nakupne namene. Pozitivne izkušnje ustvarjajo zvestobo, medtem ko negativne vodijo k zmanjšanju porabe.
Blagovne znamke se morajo osredotočiti na bistvene elemente: jasno komunikacijo, izpolnjevanje obljub in ustvarjanje poglobljenih izkušenj, da bi okrepili zaupanje in interakcijo ter spodbudili potrošnike k izbiri določene znamke.
Ozaveščena embalaža
Embalaža ni le sredstvo za prenašanje izdelkov, temveč je podaljšek vrednot blagovne znamke in ključen del uporabniške izkušnje. Blagovne znamke morajo sprejeti trajnostne rešitve, da bodo ustrezale pričakovanjem današnjih potrošnikov.