
DIGGIT: Zakaj umetna inteligenca ne sme izbrisati človeške pristnosti
Blagovne znamke so že dolgo gradile svojo identiteto na avtentičnosti, družbeni odgovornosti in čustveni povezanosti. A v dobi umetne inteligence (UI) se temelji te identitete tresejo, meni Mark Terry-Lush, izvršni direktor agencije Make Honey.

Simona Kruhar Gaberšček
Na odru DIGGIT-a je postregel s provokativnim vpogledom v prihodnost znamčenja in marketinga – UI lahko blagovno znamko dvigne ali izprazni. Vse je odvisno od tega, kako jo uporabljamo.
Učinkovitost proti ustvarjalnosti
Raziskava v sodelovanju z Marketing magazinom, ki jo je predstavil, razkriva: 73 % marketingarjev že danes vsakodnevno uporablja UI za ustvarjanje vsebin, raziskave in ideje. A le 22 % jih meni, da UI odraža poslanstvo njihove znamke. Več kot tretjina jih skrbi, da bo ustvarjalnost postala generična in predvidljiva. UI, ki jo treniramo na že obstoječih vsebinah, reproducira preverjene formule – a brez duše. Kot je poudaril Terry-Lush: »Občinstvo se ne zaljubi v učinkovite znamke, temveč v tiste, ki jih čustveno premaknejo.«
Performans pristnosti
Vsebine na družbenih omrežjih – s pretirano uporabo emotikonov, dramatičnimi reakcijami in prisiljeno »avtentičnostjo« – ustvarjajo svet, kjer tudi iskrena čustva delujejo ponarejeno. »Ko vsi igrajo, resničnost postane predstava,« pravi Terry-Lush. Prav zato postaja edinstvena osebnost blagovne znamke ključna – ne le kot diferenciator, ampak kot odpor proti monotoniji, ki jo spodbuja generična uporaba UI.
Ne tekmujte z UI – premagajte jo s čustvi
Terry-Lush trdi, da ne gre za boj proti umetni inteligenci, temveč za obrambo človeške ustvarjalnosti. »Ne skušajte prekositi UI – raje jo nadigrajte s čustvi, ranljivostjo, spomini, kontekstom in nepravilnostmi,« svetuje. To so elementi, ki jih trenutno ne zmore ustvariti noben prompt.
Za človeka, ne proti UI
UI ni sovražnik – če jo uporabimo za podporo naši čudaškosti in ne za njeno izravnavo. Blagovne znamke prihodnosti bodo tiste, ki bodo znale zaščititi svojo osebnost, ohraniti ustvarjalni človeški vložek in kulturno specifičnost. Kot je povedal Terry-Lush: »Ne dovolite, da UI definira vašo znamko. Naj vas podpira – ne nadomesti.«
V času, ko je »monokultura« v kmetijstvu grožnja biotski raznovrstnosti, je »monokultura marketinga« nevarnost za ustvarjalnost, povezanost in emocionalno inteligenco blagovnih znamk. Predavanje Marka Terry-Lusha je bil poziv k uporu – ne proti tehnologiji, temveč proti povprečnosti. Ali kot pravi: »Ljudje ne kupujejo tega, kar počnete, kupujejo to, kar ste.«