DF
Diggit

DIGGIT: Ne dovolite, da vas UI pokoplje

Daniel Fazlić, direktor digitalnega razvoja v Bloomberg Adria, je opozoril na (neprijetno) realnost: umetna inteligenca ni prihodnost, temveč sedanjost – je že tu, »z lopato v roki«. In če ne bomo ukrepali, nas utegne pokopati.

Tradicionalni mediji so v preteklosti preživeli digitalno revolucijo in vzpon družbenih omrežij, a UI je »drugačna zver«, je opozoril Fazlić. Ne gre več le za orodje, ki spreminja način prenosa informacij, temveč za silo, ki temeljito posega v samo jedro ustvarjanja vsebin. UI že odloča, kaj beremo, in že piše besedila. Naslednji korak? Naslovnice, naslovi, objave za družbena omrežja in celo videi brez snemalcev – vse to zmore že danes.

Vloge razpadajo, službe ne

»Če stroj zna povzeti, napisati in razvrstiti, je tvoja konkurenca,« je bil neposreden Fazlić. Prihodnost novinarstva ni avtopilot, ampak redefinicija vloge ustvarjalcev vsebin. Novinar ne bo več zgolj novinar, temveč tudi analitik, tehnolog, strateg. Ena oseba bo nadomeščala štiri do pet. Vprašanje ni, ali bomo izgubili službe – vprašanje je, kdo bo znal svojo vlogo na novo definirati. Tisti, ki bodo UI uporabljali, bodo hitrejši, bolj učinkoviti in – imeli bodo delo.

Ne bo nas pokopala UI – pokopal nas bo strah

Glavna grožnja po Fazliću ni umetna inteligenca sama, ampak dejstvo, da nas občinstvo morda že ne potrebuje več v obliki, kot smo je vajeni. Novinarstvo se je degradiralo, pristno novinarstvo je redkost, večina portalov pa pred prepadom. »Strah nas ni, da nas UI ne bi razumela. Strah nas je, da nas je že prebrala.«

Kaj (še) ostane človeku?

Kljub vsemu Fazlić verjame v človeško prednost – v zmožnost povezovanja podatkov z njihovim pomenom. »Podatki niso resnica, so surovina. Zlato, ki ga nihče drug nima.« UI ne zna razložiti tišine, ne začuti molka, ne zna postaviti konteksta. Zaupanje, ki ga ima bralec v novinarja, si je treba zaslužiti – UI tega ne more nadomestiti.

Konec novinarstva, kot ga poznamo

V prihodnosti, ki jo napoveduje Fazlić, ne bo več ločenih vlog novinarja, urednika ali skrbnika družbenih omrežij. Prinaša se nov profil: AI data analyst journalist – oseba, ki razume podatke, jih zna analizirati, interpretirati in jih predstaviti na način, ki ustvari zaupanje.

Na koncu je poslal še jasen poziv vsem udeležencem: »Če še vi ne verjamete vase, zakaj bi kdo drug?«

Intervju

Sanja Likar
14. 06. 2025

S Sanjo Likar, generalno vodjo marketinga za regijo Srednje in Vzhodne Evrope pri…

Tako hiter, kot je razvoj tehnologij, so tudi spremembe na trgu hitre in dinamične. Zato preprosto moramo biti v koraku s časom, da lahko spremembe…

smash
13. 06. 2025

Gostinska blagovna znamka SMASH, ki jo razvijajo Vuk Greganović, Tom Jaki in Aleš Prestor…

bbb
07. 06. 2025

»Delo v agenciji ni za vsakogar. Je nadpovprečno dinamično in polno sprememb. Nove…

»V času, ko je ves svet povezan, ko je kanalov praktično neskončno in ko se nam obeta precejšnja inflacija vsebin, ki jih poganja umetna inteligenca…

Naši avtorji