jn
Diggit

Bo trg avtonomnih taksijev čez tri leta vreden 4 bilijone dolarjev?

Vse hitrejši vzpon umetne inteligence in strojnega učenja omogoča bliskovit skok v prihodnost transporta. Trg avtonomnih taksijev naj bi bil do leta 2027 vreden 4 bilijone dolarjev.

Samovozeča vozila so prihodnost transporta in s tem tudi taksi storitev. Za razliko od taksijev, ki polnijo ceste danes, avtonomni taksiji pobirajo in odlagajo potnike brez človeškega posredovanja. Namesto voznika imajo v sistem vgrajene napredne algoritme umetne inteligence za navigacijo po cestah in sprejemanje odločitev v realnem času. Na analitičnem mediju StockApps so izračunali, da bi lahko v treh letih segment avtonomnih taksijev ob trenutni hitrosti razvoja dosegel neverjetne 4 bilijone dolarjev.

Prihranek časa in denarja

Edith Reads, finančna analitičarka medija StockApps, je komentirala podatke: »Avtonomni taksiji nudijo nizkocenovne in učinkovite transportne rešitve ter izboljšano varnost na cestah. Prav tako lahko zmanjšajo prometne zastoje, s čimer skrajšajo čas dnevnih migracij.« Poleg tega bi lahko v prihodnosti zmanjšali stroške mobilnosti za približno 12 odstotkov in prav zato bodo storitve naročanja prevozov postale dostopnejše in cenovno ugodnejše. To bo vodilo do porasti pojavljanja t. i. robotaksijev. Podjetja, kot sta Tesla in Waymo, že preizkušajo avtonomna vozila na cestah in bodo kmalu uvedli obsežne taksi storitve. To bo oblikovalo nov tržen segment v mestih, ki postajajo vedno bolj povezana in pametna.

Ovire

Eden od največjih izzivov pri rasti tega segmenta je regulacija. Oblasti še vedno ne vedo, kako regulirati in upravljati uvajanje avtonomnih taksijev. Drug izziv pa je povezan z začetnimi stroški razvoja in uvajanja tehnologije avtonomne vožnje. Razvoj samovozečih vozil namreč zahteva visoka vlaganja v raziskave in razvoj.

jn

Intervju

tišler
25. 11. 2023

Z Luko Tišlerjem, oblikovalcem, ki se je specializiral za ustvarjanje vizualnih rešitev s…

UI ne ve, kaj so impresije, ne zna pripovedovati zgodbe. Dober fotograf bo na snemanju iz modela lahko izvabil vsa možna čustva, UI pa ne. Ta ti…

Litou
18. 11. 2023

S Stello Litou, ki je poleg vodenja CME Adria in RTL Hrvaška nedavno prevzela tudi mesto…

»Naložbe v produkcijo lokalnih vsebin, naložbe v tehnološke rešitve in krepitev zavedanja o naših blagovnih znamkah so trije stebri naše strategije…

Nina Usnik
11. 11. 2023

Telemach Slovenija je pred svetovnim prvenstvom v košarki predstavil novo komunikacijsko…

»Predvsem sem zadovoljna, da smo ves čas sledili ideji v ozadju kampanje oz. celotne platforme. To je, da pokažemo, da si čustva vedno delimo – tako…

Naši avtorji