Zlati boben: Ko slovenska dela dobijo težo tudi na mednarodnem odru
Včeraj smo izvedeli, kateri štirje slovenski projekti so v ožjem izboru festivala Zlati boben, danes pa poročamo, kako so se njihovi snovalci odzvali na novico, da so med finalisti.
Tina Guček
Projekt »Geste vključenosti«, ki so ga za družbo Mastercard Slovenija zasnovali v agenciji Povem, je med finalisti v dveh kategorijah, in sicer družbeno dobro in dobiček. Matej Kodrič, kreativni direktor v agenciji Povem, je ob tem dejal, da uvrstitvi po njegovem mnenju potrjujeta, da kreativnost ne živi le v dobrih idejah, temveč tudi v prizadevanjih za bolj vključujoč in dostopen svet. »Ponosni smo, da naš trud presega lokalne okvire ter odmeva in pridobiva težo tudi na globalnem odru, « je povedal za MM.
Uvrstitve med finaliste se veselijo tudi v agenciji SHIFT, kjer so se v ožji izbor uvrstili s projektom »Stiske iz omaric«, ki so ga zasnovali za UNICEF Slovenija. Zlati boben je v njihovih očeh »domači« mednarodni festival, zato menijo, da je to priznanje vredno še nekoliko več. »Dejstvo, da je to festival, na katerem tekmujejo tudi v Cannesu nagrajena dela, pa da ožjemu izboru še večjo težo,« menijo.
Uspešni tudi mladi bobnarji
Dve slovenski deli sta v ožjem izboru tudi na tekmovanju Mladi bobnarji. Letos sta Zlati boben in Mastercard Slovenija povabila vse mlajše od 30 let, naj pripravijo koncept in plakat (ali serijo plakatov) na temo »Skoči v svet, kamor sodijo vsi« (»Jump into a World Where Everybody Belongs«).
Plakat »Letenje je za vsakogar« (»Flying is for Everyone«) sta ustvarila Vito Sedej in Tit Jaklič iz Agencije 101, ki sta pri svoji ideji izhajala iz prepričanja, da je v Planici dobrodošel vsak, ne glede na svoje sposobnosti ali ozadje. »To na plakatu sporočava z metaforo ptic, največjih mojstric letenja, med katerimi pa so tudi takšne, ki ne morejo leteti. A vendar prav vse najdejo svoje mesto na prizorišču svetovnega pokala v smučarskih poletih. In če je raznolikost lahko sprejeta v naravi, zakaj je ne bi sprejeli tudi mi, ljudje?« pojasnjujeta idejo v ozadju plakata. Dodajata, da uvrstitev v ožji izbor zanju predstavlja velikansko čast, saj sta za ta uspeh morala prepričati mednarodno žirijo v raznoliki konkurenci plakatov, ki so »prileteli« z različnih koncev sveta.

Žirija je v ožji izbor uvrstila tudi plakat »Ultimativni pulover« (»The Ultimate Jumper«), ki je delo Lare in Taje Weingerl iz agencije THE OTHER. Kot pravita, projekt vizualno povezuje tradicijo Planice z vrednotami vključevanja, trajnosti in skupne izkušnje. Osrednji motiv, pulover (ang. jumper), simbolizira pripadnost, toplino in enotnost, nekaj, kar nosimo s ponosom in nas povezuje onkraj meja. »To je trenutek, ki je preprosto priceless, torej neprecenljiv. Uvrstitev v ožji izbor Zlatega bobna me je prijetno presenetila in zelo razveselila. Gre za moje prvo sodelovanje na tovrstnem festivalu, zato mi priznanje pomeni veliko – kot potrditev, da je iskrena ideja lahko slišana tudi v širšem, mednarodnem prostoru,« pravi Lara Weingerl.
Zlati boben ima v njenih očeh posebno težo, ker povezuje talente iz različnih kultur in odpira prostor za iskren kreativni dialog. Prepričana je, da »takšna odprtost ustvarja edinstveno platformo, kjer se lahko učimo drug od drugega in rastemo skupaj«.
