
»Z dogodki se zbujamo in z njimi hodimo spat«
Ekipa FABulatorija zase rada pravi, da so strokovnjaki za izkustveni marketing. Z njimi smo se pogovarjali o projektih, s katerimi navdušujejo, pa tudi o načrtih za prihodnost.

Tina Guček
Soustanovitelja FABulatorija Anja Rebek in Vid Greganovič pravita, da se zdi, da je od avgusta 2014, ko sta ustanovila FABulatorij, minila že cela večnost. »Dogodkovna agencija je zaživela na krilih mladostne zagnanosti, želje po spremembah, presežku kreativnih energij, svobodi in viziji po individualni interpretaciji izkustvenih zgodb. Združila sta se pojma fabula in laboratorij, s čimer je trg dobil laboratorij za ustvarjanje zgodb,« pravita soustanovitelja, ki sta že takrat sledila premišljeni viziji in poskušala »osmisliti dosledno, celostno in strateško storitev na področju aktivnosti pod črto (BTL) in izkustvenega marketinga, kar se seveda v veliki meri materializira v obliki enkratnega in neponovljivega komunikacijskega orodja, ki vzbuja čustva – dogodkov«.
Kot pravita, je bilo takrat na trgu preveč »zgolj operativne in logistične dogodkovne ponudbe ter premalo strateških svetovalcev in kreativnih vizionarjev, ki bi vsebine na dogodkih osmišljali na način, ki aktivno podpira zgodbe blagovnih znamk naročnikov ter osebnih ambicij po ustvarjalnosti. Dogodki so v miselnosti 'fabičev' srčika komunikacijskih orodij, saj so v neposrednem stiku s potrošniki, navdihujejo ciljne javnosti ter se sidrajo v spomin in dušo; posledično smo tukaj videli veliko potenciala za rast, razvoj in napredek,« povesta.
»Samozavest, delavnost in trma so naše supermoči«
Med prelomnicami, skozi katere so šli v prvih letih, poleg same ustanovitve in težkih podjetniških začetkov, kot resnejši mejnik omenijo obdobje pandemije koronavirusa. »Vsa rast, v katero smo do takrat vložili pet let truda, je bila čez noč ogrožena, s tem pa tudi naš obstoj. Uspelo nam je preživeti, a smo se morali močno reorganizirati in posledice tistih odločitev čutimo še danes, predvsem na kadrovskem področju. Ampak to ni samo naša zgodba, je zgodba številnih gospodarskih entitet, in ponosni smo, da smo se z delom, pozitivizmom in prizadevnimi sodelavci prebili skozi nepričakovane družbene in posledično gospodarske izzive,« povejo.
Poleg naštetega so pomembni mejniki tudi veliki, večji in največji projekti, s katerimi so rasli in se postopno dokazovali naročnikom, trgu in samim sebi. »Izjemno ponosni smo, da smo čez leta in z doslednim delom uspeli priti do ravni dogodkov in storitev, ki smo jo pred desetimi leti želeli vzpostaviti. Dosegli smo zastavljene cilje in od tukaj dalje lahko pogumno in svobodno plujemo po domačem in mednarodnem ekosistemu. Samozavest, delavnost in trma so naše supermoči,« odločno povejo.
»Napake so najboljše lekcije za prihodnost«
Tudi vse manj prijetne trenutke, ki so jih doživeli in preživeli v tem času, vidijo kot priložnost, da se iz njih nekaj naučijo. »Skozi čas in ustvarjanje poskušamo pluti brez obžalovanj in izzive premagovati z željo po napredovanju in učenjem na napakah, ki jih seveda ni bilo malo. Sprejeli smo jih kot najboljše lekcije za prihodnost in skoznje rastemo v spoštovanja vredne posameznike ter ustvarjalce. Čez leta smo se veliko naučili. Ko pogledamo nazaj, vidimo številne možnosti, da bi kaj bolje izpeljali, a posameznik v tistem trenutku največkrat nima vedenja, zavedanja in znanja, da bi izzive premagoval manj čustveno, bolj človeško in bolj diplomatsko,« pravijo.
Zavedajo se, da so prav zaradi procesa zorenja podjetniške poti neizogibno polne izzivov. »Veliko stvari se lahko naučimo samo iz izkušenj, kar pa so težke lekcije, še posebej za posameznike, v katerih prevladuje kreativna duša. To velja tako za interno organizacijo podjetja kot tudi za upravljanje naročnikov. Agencijsko delo zahteva veliko potrpljenja in prilagodljivosti. Delujemo v storitvenem sektorju, polnem raznolikih osebnosti, vsak dan se naučimo novih orodij za spopadanje s trgom in projektnimi izzivi. Vsem lekcijam pa namenjamo ogromno časa in energije, za katera moramo dojeti, da nas ne smejo prazniti, ampak polniti. Verjetno se prav v tem skriva ključ do vztrajanja, nizanja uspehov in dolgoročnih karier v dogodkovni industriji,« so prepričani.
Vse se začne in konča z vsebino
FABulatorij v MM-u pogosto opišemo kot »dogodkovno« agencijo in kot pravijo, je prav ta izraz verjetno najbolj razumljiv način opredelitve njihovega dela; ne nazadnje so dogodki njihov najbolj pogost in najbolj viden končni izdelek. »Nobene opredelitve se ne branimo, pogosto pa uporabimo tudi izraz 'strokovnjaki za izkustveni marketing', kar omogoča malce širši interpretacijski obseg delovanja, kot je zgolj ustvarjanje dogodkov. Lotevamo se zgodb, njihovih najbolj globokih esenc, pripovedništva, simbiotičnih vizualizacij, mehkega poteka. Radi plavamo v globine in zelo neradi obstajamo ter ostajamo na zgodbovnih površjih. Naše vodilo je iskrena in zelo čista ljubezen do dogodkov in kot takšni ostajamo dogodkovni in verjetno malo manj agencijski. Radi tresemo naokoli 'fab začimbe', zaradi katerih je trg lepši, boljši in posledično naprednejši. Veseli smo tistih posameznikov, ki delijo naše vrednote in miselnost,« pove Anja Rebek (na fotografiji).
Na vprašanje, katere so »ključne sestavine« vsakega vrhunskega dogodka, odgovori, da so to predanost vsebini, sožitje in soustvarjanje z naročniki, detajli. »Vse se začne in konča z vsebino, tako v smislu celovite zasnove kot tudi v smislu tehničnih in logističnih rešitev, saj so slednje pogosto pogojene z vsebinskimi odločitvami. Nič ne sme biti prepuščeno naključju. Zavedati se je treba, da se 90 odstotkov dogodka zgodi pred odrsko uprizoritvijo in to je velika odgovornost. Izjemno pomembno nam je razumeti blagovne znamke, cilje, ključna sporočila ter na vse segmente pogledati s srcem in znanjem. Brezhibna tehnična in logistična izvedba sta samoumevni, a dogodek je najbolj učinkovito komunikacijsko sredstvo, ko ima jasno opredeljeno in v prostoru opredmeteno sporočilnost in vsebino ter ko je izveden srčno. Za vse to poskrbimo na 'fab način' in v tem verjamemo, da smo najboljši. Z dogodki se resnično zbujamo in z njimi hodimo spat, saj se zavedamo, da je navdih za ustvarjanje povsod okoli nas. Življenje je ena sama inspiracija,« še pove.
Verjamejo v dolgoročna partnerstva in odnose
Kot agencija za izkustveni marketing svojim naročnikom ponujajo celovite rešitve na področju organizacije in izvedbe dogodkov, BTL-kampanj in promocij, naprednih produkcijskih in režijskih storitev, kreativnih scenografskih konceptov ter logistične izvedbe kompleksnih formatov. Ukvarjajo se s širokim naborom dogodkovnih formatov in izkustvenih rešitev, pri čemer dajejo poudarek na strateško obravnavo BTL-trženjskih kanalov in na vsebino.
»Brezhibna tehnična in logistična izvedba sta nekaj, kar stoji samo zase, če ni osmišljeno in umeščeno v celovito dogodkovno vsebino. Samo tako lahko blagovna znamka in izdelki naročnikov resnično oživijo in se postavijo v interakcijo s ključnimi ciljnimi skupinami. S storitvami smo aktivni v celotni regiji Srednje Evrope, s širokim naborom domačih in mednarodnih naročnikov. Mednarodni trgi so tudi naš naslednji cilj in vrata se odpirajo na široko. Onkraj meja je veliko strateških priložnosti,« so prepričani.
Svoje naročnike pridobivajo z dobrim delom, ki omogoči platformo za dolgoročno zaupanje. »Začelo se je na zelo naraven in operativen način, trudili smo se, da bi za nas izvedelo čim več naročnikov, kar bi nam omogočilo čim več priložnosti. Iz prvih, manjših korakov, smo se skupaj z naročniki razvijali in uspešni projekti so porajali novo zanimanje in priložnosti za sodelovanje. Zelo se moramo zahvaliti naročnikom, tako tistim, ki so nam zaupali in ponudili priložnost, kot tudi tistim, ki so glas o našem delu nesli naprej in nam omogočili razvoj. Smo namreč posamezniki, ki resnično verjamejo v dolgoročna partnerstva in odnose, saj se le tako lahko gradijo celovite zgodbe, ki prinašajo dobre rezultate,« izpostavijo.
Velikost projekta je pogosto odvisna od velikosti izziva
Velikosti naročnika ne merijo s količino projektov ali letnim prometom, ker pravijo, da so dogodki (še posebej večji) stvar enkratnih strateških odločitev. Z veliko naročniki sodelujejo dolgoročno, a na način, kjer so projekti vsaki dve leti ali podobno. Nekaj naročnikov je z njimi že zelo dolgo. Kot svojega najstarejšega naročnika izpostavijo Lidl Slovenija, s katerim že desetletje razvijajo uspešne projekte na različnih ravneh. »Lidl Slovenija je v nas verjel vsa ta leta in s ponosom se bomo letos lotili dogodka, ki ga bomo izvedli desetič,« povejo.
Dogodek Lidl Deluxe Popolni par v ambientu Cukrarne. (Foto: Marko Delbello Ocepek)
Na letni ravni sicer izvedejo približno 200 dogodkovnih formatov, pri čemer jim vsako leto prinese nekaj novega. Velikost projekta je pogosto odvisna od velikosti izziva in ne obsega končnega rezultata, zato je izpostavljanje »največjih dogodkov« nehvaležen izziv, kljub temu pa jih nekaj vendarle naštejejo. Poleg Lidla sodelujejo tudi z Žitom in Podravko ter medijsko hišo Delo. Za Ministrstvo za obrambo RS so v letih 2023, 2024 in 2025 organizirali Dan Slovenske vojske in leta 2024 Dan Rudolfa Maistra, z Gospodarsko zbornico Slovenije jih druži večletno sodelovanje pri projektih GZS Nagrade in Dan inovativnosti, za Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport RS so pripravili dogodek ob sprejemu Slovenije v ESA v Centru Noordung, za L’Oréal Adria-Balkan so leta 2023 organizirali srečanje regijske skupine ter pripravo slovenske različice dogodka For Women in Science, pripravili pa so tudi Neuroth Summit 2025 oz. srečanje vseh zaposlenih družbe Neuroth.
Dogodek, ki je odmeval tudi na mednarodni ravni
Posebno mesto ima tudi lanski dvodnevni dobrodelni spektakel Night of the Dragon, ko so v partnerstvu oz. pod krovnim vodenjem projekta s strani agencije Spontanzo organizirali poslovno konferenco, gala večer in poslovilno tekmo Gorana Dragića. Pravijo, da je bil projekt zagotovo eden od bolj izpostavljenih in pomembnih dogodkov v njihovem delovanju, še posebej zato, ker so hoteli izpeljati kompleksen projekt, s popolnoma lokalnim znanjem, ter upravičiti zaupanje Mateja Avanza in seveda Gorana Dragića. »Po samem obsegu je bil velik, po izzivih razvejan, a smo velikih formatov navajeni. Njegova specifika je bila predvsem vidnost projekta na mednarodni ravni in seveda izjemna logistična kompleksnost, tako v smislu dogodkovne produkcije kot tudi VIP-protokola in implementacije preostalih vsebin na način, da bodo zadovoljni vsi deležniki. Na projekt smo izjemno ponosni, še posebej pa hvaležni agenciji Spontanzo, ki je projekt krovno vodila, v nas prepoznala potencial in nam zaupala ta izziv. V slogi in posluhu se resnično skriva moč,« pravijo.
Night of the Dragon je bil eden od bolj izpostavljenih in pomembnejših dogodkov v njihovem delovanju, še posebej zato, ker so hoteli izpeljati kompleksen projekt, s popolnoma lokalnim znanjem, ter upravičiti zaupanje Mateja Avanza, Gorana Dragića ter Žige Koščaka iz Fundacije Goran Dragić.
Pogosto na več straneh hkrati
Ekipa FABulatorija trenutno šteje devet članov. Po reorganizaciji v času obdobja covida-19 še vedno aktivno razvijajo interno ekipo, predvsem v smislu krepitve operativnih kadrov. Veliko je na ramenih bolj izkušenih sodelavcev in njihov ključni cilj je obremenitve malce bolj učinkovito razporediti. »Treba je tudi razumeti specifiko agencijskega okolja in dogodkovne industrije. Rečemo lahko, da smo pogosto na več straneh hkrati in da smo usmerjeni v zaščito naročnikov, kar pomeni, da precej stvari ostane na naših plečih. Tako je prav, zato smo tu, je pa to nekaj, kar morajo kadri v razvoju sprejeti, v nasprotnem primeru ne moremo delovati skladno s svojimi pričakovanji. Znotraj ekipe naj posebej izpostavimo našo novo direktorico operative Majo Pecelj, s katero smo začeli sodelovati v letu 2024. Izpostavili bi tudi našo starejšo svetovalko Sanjo Martinec, ki je z nami že osem let in je eden od nepogrešljivih stebrov naših dogodkov. Njena lojalnost je za nas nepogrešljiva in na tem mestu ji javno izrekava pohvalo za trud, ljubezen, proaktivnost in timski duh,« pravita Anja Rebek in Vid Greganovič (na fotografiji).
Samostojnost in iznajdljivost sta nepogrešljivi
Čeprav si že desetletje želijo najti pravi recept, kako najti popoln kader, so se v tem času naučili, da takšen recept ne obstaja. »Prejmemo veliko življenjepisov, veliko dobimo tudi neposrednih priporočil in na podlagi razgovorov vidimo, ali je kdo primeren za nas. FABulatorij je bil ustanovljen na temelju strateškega pristopa k BTL-marketingu, kar od naših kadrov zahteva aktivno izmenjavo med dogodkovnim upravljanjem, kamor sodijo razumevanje logistike, produkcije in podobnega, ter strateškim svetovanjem in vsebinsko kreacijo. Pomembna je tudi dobra medsebojna energija, ki je posledica ujemanja na ravni pričakovanj, ambicij in pripravljenosti za delo. Ker veliko časa preživimo drug z drugim, moramo razviti mehanizme uspešnih medsebojnih partnerstev ter skupaj gojiti ljubezen – do projektov in naših naročnikov,« pravijo v FABulatoriju.
Kadrovanje je po njihovem mnenju eden od večjih elementov podjetniške zgodbe. »Zadrževanje je vsekakor izziv, svetovni trg nudi številne priložnosti, tudi odnos do dela se je spremenil. Vsak ima pravico izbrati najboljšo zaposlitev zase, prav tako pa ima vsak delodajalec pravico postaviti pogoje za delovanje. Če se tukaj srečamo in smo usklajeni, je lahko zgodba lepa, sicer pa, kot bi rekla naša Anja, 'bolje prva kot zadnja zamera',« pove Maja Pecelj. Dodaja, da so v preteklosti morda več napak naredili z vztrajanjem v situacijah, ki niso bile najbolj produktivne: »V naši industriji so pravila igre jasna, nismo si jih izmislili mi, udeleženi pa lahko izberejo, ali jim to ustreza ali ne. Vodstveni kadri poskušajo zaposlene voditi skozi izzive in jih usmerjati, sta pa samostojnost in iznajdljivost vsekakor nepogrešljivi primesi dobrega in dolgoročno uspešnega upravljavca dogodkov.«
Maja Pecelj je direktorica operative v FABulatoriju, s katero so vzpostavili močno strategijo razvoja procesov in internega delovanja. S tem želijo predvsem bolje podpreti naročnike, hkrati pa zaposlenim nuditi čim bolj stabilno delovno okolje.
Skok v veliki širni svet
Na vprašanje, kakšni so njihovi načrti za prihodnost, Anja Rebek pove, da se načrti snujejo predvsem na stabilizaciji delovanja podjetja in učinkovitosti pri opravljanju obstoječega obsega dela. »V tej luči smo zelo veseli prihoda naše direktorice operative Maje Pecelj, s katero smo vzpostavili močno strategijo razvoja procesov in internega delovanja, s čimer želimo predvsem bolje podpreti naše naročnike, hkrati pa našim zaposlenim vseeno nuditi čim bolj stabilno delovno okolje, do točke, ki jo omogočajo dogodki. Mislimo tudi, da smo v odnosu do znanja in ambicij dodobra osvojili domači trg in da se nam zdaj odpirajo priložnosti v velikem, širnem svetu. Vrednostni sistem, delavnost, finančna konkurenčnost in plodna partnerstva nam namreč omogočajo, da začnemo samozavestno kukati tudi onkraj meja naše državice,« sklene.
Sanja Martinec pravi, da je odgovornost posameznikov in profesionalnost ključna za tekočo izvedbo dogodkov. Industrija je polna izzivov, lahko bi rekli da v njej doživiš in preživiš vsaj dve življenji, zato je ključno, da so posamezniki, ki s tabo potujejo na tem adrenalinskem vlaku, polnem vzponov, padcev ter sprememb, koncizni, imajo integriteto ter so ob vsem skupaj še nasmejani in polni dobre volje.
Za Ministrstvo za obrambo so v letih 2023, 2024 in 2025 organizirali Dan Slovenske vojske.
Podelitev nagrad Gospodarske zbornice Slovenije 2025.
Slovenska različica dogodka Za ženske v znanosti (For Women in Science) za L’Oréal Adria-Balkan.
Neuroth Summit 2025: srečanje vseh zaposlenih družbe Neuroth.
70. obletnica družbe Medex.
Dogodek ob sprejemu Slovenije v Evropsko vesoljsko agencijo (ESA).
Otvoritev Žitove pekarne v Mariboru.
Županov sprejem Mestne občine Celje.
AmCham Top Potencial.
Delova poslovna konferenca Mobilnost 2024.
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu maj 2025, #527. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.