WFA: Multinacionalke počasi povečujejo oglaševalske proračune
Iz Svetovnega združenja oglaševalcev (WFA) poročajo o večjem optimizmu multinacionalk. A oglaševalski proračuni (še) niso takšni kot v »normalnih« razmerah in so še vedno nižji od sprva načrtovanih.
iStock
Ugotovitve raziskave Svetovnega združenja oglaševalcev namigujejo na povečan optimizem med 35 največjimi oglaševalci, katerih oglaševalski proračuni skupaj znašajo 57 milijard evrov. Obeti so spodbudni oziroma bolj spodbudni kot v prvih dveh četrtletjih. Sodeč po raziskavi je 54 odstotkov sodečujočih multinacionalk manj zadržanih pri oglaševalskih naložbah, do nadaljnjega ne nameravajo več prestavljati oglaševalskih akcij in so do trenutnega poslovnega okolja optimistično razpoložene. 21 odstotkov jih je pozitivno razpoloženih, 36 odstotkov pa nevtralnih. To je napredek v primerjavi z junijem 2020, poudarjajo pri WFA, ko je bilo pozitivno razpoloženih le 8 odstotkov, 41 odstotkov pa je bilo nevtralnih.
Kljub povečanemu optimizmu pri WFA opozarjajo, da je bilo v vseh treh četrtletjih letos manj naložb v oglaševanje kot načrtovano. Izjema je digitalno oglaševanje, predvsem prikazno oglaševanje (6-odstotno povečanje naložb od načrtovanega) in spletno videooglaševanje (+ 9 odstotkov). Oglaševalci se bolj osredotočajo na spletno prodajo, virtualne in digitalne aktivacije ter prerazporejene naložbe med digitalnim in izkustvenim marketingom. Prav slednji zaradi odpovedi dogodkov beleži največji padec naložb, in sicer za 60 odstotkov. Znake okrevanja kažeta televizijsko oglaševanje (25 odstotkov manj naložb od načrtovanih v tretjem četrtletju, a še vedno bolje v primerjavi s 33-odstotnim padcem v prvem) in zunanje oglaševanje (39-odstotni padec v tretjem in 49-odstotni v prvem četrtletju).
»Opazni so zeleni znaki okrevanja. Sicer več kot polovica naših članov ne bo več prestavljala oglaševalskih akcij, a je še vedno prisotne veliko negotovosti. Nič ne kaže, da bo kmalu tako, kot je bilo prej. Priča smo pospešenemu premiku k digitalnemu, a vprašanje je, ali bo tako tudi na dolgi rok,« je povedal Stephan Loerke, direktor WFA-ja.