peter gonc
Aktualno

Vinar, ki nosi svojo znamko v srcu

Peter Gönc zase pravi, da se od drugih slovenskih vinarjev razlikuje po tem, da ni iz stroke oz. da je, kot pravi sam, preprosto nek »random tip«, ki se rad prepusti toku življenja v stalnem iskanju popolnosti, ki pa je nikoli ne najde.

Slovenci smo znani kot ljubitelji dobrih vin in vinskih kleti oz. vinarjev je pri nas veliko. Kako ob tem izstopati iz množice? Peter Gönc meni, da mora vsak sam najti svojo pot in način, na katerega bo opozoril nase. »Pravega recepta ni, stvari se morajo poklopiti. Tudi sreča mora biti prisotna in včasih je treba storiti stvari, ki jih drugi niso pripravljeni,« je prepričan. Sam izstopa predvsem z embalažo in etiketami, ki krasijo steklenice njegovega vina, pri njihovem oblikovanju pa sodeluje z mariborsko agencijo Aritmija.

Goran Radinović, ustanovitelj in kreativni direktor v Aritmiji, pravi, da se njihova skupna zgodba ni začela ob sodu vina, kot bi morda kdo pričakoval. »S Petrom smo začeli sodelovati, ko je bila znamka Gönc na začetku svoje poti – brez celostne grafične podobe, brez zgodbe, brez ključnega sporočila. Skupno pot smo začeli tako, kot začnemo vsako novo sodelovanje: s sproščenimi vodenimi pogovori, preko katerih se z naročnikom spoznavamo in korak za korakom odkrivamo priložnosti in razlikovalne prednosti njihove storitve oziroma izdelka,« pravi  Radinović, ki Petra Gönca opiše kot odličnega naročnika, enega od tistih, ki razume, hrepeni po koraku dlje in nosi svojo znamko v srcu.

goran radinovic

»Peter Gönc je naročnik, ki posluša, verjame, sledi. Vse to počne, ker je zvest samemu sebi in svoji vinski ideji. Skupaj z njim smo rasli in se ob znamki učili. Kaj hitro spoznaš, da je domači trg za inovativnega in kreativnega vinarja premajhen in da je potrebno prisluhniti zahtevnejšemu, globalnemu kupcu oz. trgu. Že ob prvem srečanju mi je bilo jasno, da je Peter eden od tistih, ki želi na vrh, pa čeprav je v prvem letu napolnil, če se prav spomnim, manj kot 3000 steklenic,« opisuje začetek sodelovanja Goran Radinović, ustanovitelj in kreativni direktor v agenciji Aritmija.

Vinska etiketa kot priložnost za komuniciranje družinske tradicije in vrednot

Vinarjeva družina izvira iz Madžarske, kot tudi znameniti 136-litrski madžarski sod z imenom Gönc. S to zgodbo so dokaj hitro prišli do ideje, da je vinska etiketa odlična priložnost za komuniciranje družinske tradicije in vrednot na sodoben, drugačen način. 136 pikic, nanizanih na etiketi, komunicira bogato kulturno in družinsko dediščino Gönčevih.

gonc 136

Kot pravi Peter Gönc, je pomen oblikovanja in marketinga v vinarstvu ogromen, saj smo ljudje vizualna bitja, zato dober dizajn in dobra zgodba vsekakor pritegneta. »Hudič je v malenkostih, ki so skrite v vsaki naši etiketi, škatli, zamašku. Izstopajoča embalaža je v očeh kupca nekaj, kar te loči v poplavi vinskih etiket. Lahko rečem, da bi sam na polici vedno posegel za steklenico, ki ima »odpičen« dizajn. Ker odstopanje od klasike v vinskem svetu zahteva »cohones grandes« ali po domače – velika jajca,« pove s širokim nasmeškom.

gonc skatle

Tudi njihove transportne škatle so nekaj posebnega.

Čas za Slovenijo še pride

S svojimi vini Gönc v Sloveniji skoraj ni prisoten, saj so stoodstotno usmerjeni v izvoz. Pravi, da bo čas za Slovenijo prišel, ko bodo oni in Slovenija pripravljeni na ta korak. V tujini pa so skozi leta razvili svoje komunikacijske kanale, med katerimi poudarja zlasti družbena omrežja. »Če tam nisi prisoten, v tem svetu dejansko ne obstajaš. Digitalna doba je tukaj, kakor koli obrneš,« pove.

Njegov trud sta hitro prepoznali tako vinarska kot tudi marketinška stroka. Po seriji G136 (serija štirih rdečih vin, od katerih vsaka nosi po eno črko, sestavljeno iz 136 pikic), za katero so prejeli srebrno priznanje na Slovenskem oglaševalskem festivalu, so po velikem Gönčevem vstopu na globalni trg popolnoma obrnili jadra. »Peter Gönc je roker z dušo in telesom. Po vstopu v njegovo klet ugotoviš, da ima tam harmonika omejen vstop. Glasbeni komadi so zapisani na lesenih sodih, hard rock glasba odmeva vsepovprek – in rodila se je ideja o glasbeni vinski seriji in po vzoru kraft pivovarjev smo idejo predstavili naročniku. Tako je nastala vinska serija njegovih najljubših pesmi: Starman, Time, Harvest Moon in Under Pressure,« pravi Goran Radinović. Ker Aritmija ni velika agencija, pove, da je zanje uspeh na festivalih, kjer tekmujejo z oglaševalskimi velikani, resnično pomemben dosežek. Na svojo »aritmično« ekipo je še posebej ponosen zato, ker so z idejami navdušili različne strokovne žirije, še bolj pa, ker so uspeli prepričati najzahtevnejšo žirijo – globalne kupce. »Seveda nam brez dobrega naročnika s posluhom in odličnimi idejami ne bi uspelo,« je prepričan.

gonc glasba

Penini, oviti v slikarsko platno

Poleg nagrajenih del izpostavi še dva projekta, ki po njegovem mnenju pripovedujeta izjemne zgodbe: »Canvas je serija dveh penin, ki ju je Peter posvetil svojima staršema. Na etiketi smo z abstraktno sliko upodobili figuro Petra z očetom, na drugi Petra z mamo. Penini smo ovili v poslikano slikarsko platno, ki ima hkrati funkcijo umetnine in ovitka. Peter je predstavitveno stran objavil na družbenih omrežjih in me naslednji dan poklical: »Razprodani smo!« Res smo presegli vsa pričakovanja,« pripoveduje Radinović.

gonc canvas

Zadnja serija vinskih etiket, Grape Abduction Company, je trenutno popolna uspešnica v ZDA. Na etiketah in ostalih materialih so v obliki ilustracij in stripov upodobili nezemeljske vinarje. Zgodba govori o tem, kako v različnih časovnih obdobjih ugrabljajo grozdje in ga v skrivnih podzemnih tovarnah spreminjajo v nezemeljske vinske mojstrovine.

gonc abduction

Priznanje tudi s strani revije Forbes

Eno od Gönčevih vin je pred kratkim izpostavila tudi ameriška poslovna revija Forbes, ki ga je uvrstila med osem vin za zimo v kombinaciji s food pairingom. »To je bila za nas ogromna potrditev s strani svetovno priznanega medija. V vsak izdelek vložimo ogromno truda – pa s tem ne mislim samo od trgatve do steklenice. Potrebno je ugotoviti slog vina, neprestano razmišljati, kako ustvariti popolno pakiranje – od zamaška in steklenice do etikete in kartona. Če povzamem: potrebna so leta truda in napak, preden prideš do točke, ko si zadovoljen. Takšne omembe ti zato dajo zadoščenje in notranji mir in znamko absolutno postavijo na svetovni vinski zemljevid,« je ponosen Peter Gönc.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, maj 2021, #479. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

 

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji