Veščine za leto 2021: od multidisciplinarnosti do vodenja delavnic na daljavo
Pri direktorjih marketinga smo se pozanimali, katere nove veščine so njihov skriti adut za uspešno nadaljevanje že od začetka turbulentnega leta 2021.
Gašper Meden
Moderni problemi zahtevajo moderne rešitve, te pa zahtevajo tudi nove veščine. Pandemija je v zelo kratkem času spremenila delo marketingarjev. Kot so zapisali na portalu Marketing Week, so se dogodki v živo in eksperimenti s pojavnimi aktivacijami začasno poslovili. Prav tako se je začasno poslovilo skupinsko delo v pisarnah in sledil je skupinski prehod na delo od doma. Pojavili so se novi organizacijski in poslovni izzivi s spremenjenim vedenjem potrošnikov. Direktorji marketinga v slovenskih podjetjih so nam zaupali, katere veščine so prišle v ospredje v letu 2020 in bodo ključne tudi v letu 2021.
Ne glede na digitalizacijo so ključna konkurenčna prednost ljudje
Alenka Potočnik Anžič, direktorica marketinga v Hisense Gorenje Europe, ocenjuje, da so za odličnega marketinškega direktorja, ki mora obvladovati 30 trgov, 5 blagovnih znamk, 8 produktnih skupin in 5 distribucijskih kanalov, vedno bolj potrebne kompetence odličnega razumevanja podatkovne analitike, izkoriščanja umetne inteligence in strojnega učenja. »Le z odličnim razumevanjem teh zmožnosti bo vodja lahko učinkovito zastavil razvoj celostnih rešitev in orodij v podjetju, ki bodo uspešno integrirala različne baze podatkov tako o končnem potrošniku kot tudi našem B2B-kupcu ter posledično zagotavljale ustrezne informacije za učinkovitejše in hitrejše sprejemanje poslovnih odločitev.« Anžičeva prav tako verjame, da v kriznih časih izjemnega in ključnega pomena veščina vodenja (leadership), saj, ne glede na vso digitalizacijo, ključne konkurenčne prednosti ostajajo ljudje, ekipa in njihova sposobnost timskega sodelovanja v duhu vizije razvoja. »Tudi multidisciplinarost in odlično poznavanje dela različnih oddelkov znotraj podjetja, kot so prodaja, finance, raziskave in razvoj, IT, produktni menedžment, oskrbovalna veriga, človeški viri in ne zgolj marketinških procesov je nekaj, kar marketingarjem zagotovo podaljšuje rok trajanja, saj je podlaga za agilnost in relevantnost vpeljave novih idej na ravni celotnega podjetja. Marketing mora biti funkcija, ki znotraj podjetja usmerja in sooblikuje dolgoročno strategijo razvoja podjetja,« je prepričana.
Izziv moderiranja skupinskih delavnic na daljavo
»Snovanje trženjskih pristopov zahteva skupinsko oziroma ekipno delo. V sedanjih razmerah, kjer delo večinoma poteka »od doma«, je zato zelo pomembna veščina moderiranja skupinskih delavnic na daljavo,« pa kot ključno veščino izpostavlja Peter Curk, direktor trženja v Petrolu.
Dodatno urjenje potrpežljivosti in medsebojnih odnosov
Leto 2020 je bilo za družbo Bisnode polno izzivov in zahtevnih projektov. Kot pravi Anna Albinsson, direktorica marketinga v družbi Bisnode Dun & Bradstreet International, ne le zaradi posebnih okoliščin, ki jih je prinesla epidemija, temveč tudi zaradi združevanja z vodilnim globalnim ponudnikom podatkov in analitike za sprejemanje poslovnih odločitev, družbo Dun & Bradstreet. »Združitev dveh vodilnih panožnih podjetij je bila »težka« kar 7,2 milijarde švedskih kron in nam je prinesla še boljše pogoje za služenje našim sedanjim in prihodnjim strankam na tveganih in spremenljivih globalnih trgih. Tako eno kot drugo je zahtevalo obilico potrpežljivosti in vztrajnosti, predvsem pa složnega timskega dela in pozitivne naravnanosti pod negotovimi in nejasnimi pogoji,« pojasnjuje Albinssonova. Na svojo ekipo je ponosna, ker je delo izpeljala z odliko in je znala zahtevne dneve povrhu vsega še začiniti s krepčilnimi dozami smeha. »V tem letu bom tako še večji poudarek namenjala urjenju potrpežljivosti in medsebojnim odnosom, temelječim na čustveni inteligenci, kar se je izkazalo za ključno gonilo napredka in zmagovalno formulo za uspešno doseganje ciljev tudi v težkih pogojih in z novo vlogo, ki me čaka v letu 2021,« dodaja.