
Veliki športni dogodki so motor gospodarstva
Ekonomija doživetij v Evropi raste - z njo pa rastejo potrošnja, mala podjetja in turistični sektor.

Kaja Kovič
Finale Lige prvakov UEFA 2025 obeta pomembne gospodarske učinke za München. Po napovedih inštituta Mastercard Economics Institute bo množičen prihod nogometnih navijačev spodbudil lokalno gospodarstvo, zlasti turistični sektor in mala podjetja v mestu.
Večji športni dogodki pomenijo večjo potrošenjo
Raziskava med 15.000 potrošniki iz 20 držav, ki jo je opravila družba Mastercard, razkriva, da si kar 70 odstotkov Evropejcev želi v letu 2025 uresničiti vsaj eno željo s svojega seznama želja, pri čemer so med najbolj zaželenimi ravno večji športni dogodki. Povpraševanje po teh je v zadnjem letu skokovito naraslo – kar 58 odstotkov vprašanih načrtuje obisk vsaj enega takšnega dogodka, kar je 152 odstotkov več kot leta 2024. Poleg tega jih 40 odstotkov načrtuje za športne dogodke porabiti med 101 in 1.000 evrov.
Kako športni spektakli vplivajo na mesta
Podatki inštituta Mastercard Economics Institute kažejo, da veliki športni dogodki prinašajo otipljive gospodarske koristi:
- London 2024 (Finale Lige prvakov): trošenje v restavracijah in barih v bližini stadiona je bilo 7,4 odstotkov višje kot običajno, čezmejno trošenje pa se je povečalo kar 67-krat.
- Berlin 2024 (Finale UEFA Euro): trošenje v neposredni okolici stadiona je naraslo za osupljivih 130 odstotkov, v širšem območju (10 km) pa za 460 odstotkov.
- Istanbul 2023 (Finale Lige prvakov): lokalno gospodarstvo je s pomočjo dogodka pridobilo več kot 100 milijonov evrov, trošenje turistov pa se je povečalo za 46 odstotkov.
München v pričakovanju finančnega pospeška
München ima že bogate izkušnje z množičnimi dogodki. Koncerta Adele in Taylor Swift sta v mestu poleti 2024 povzročila pravo »zabavflacijo«. Trošenje za namestitve se je v času koncertov povečalo za 57 odstotkov (Adele) oziroma 43 odstotkov (Taylor Swift). Prav tako so tekme evropskega nogometnega prvenstva 2024 občutno spodbudile potrošnjo v restavracijah tudi v manjših nemških mestih, kot so Dortmund, Düsseldorf, Köln in Stuttgart.
Natalia Lechmanova, glavna ekonomistka za Evropo pri Mastercard Economics Institute, poudarja, da športni dogodki ustvarjajo možnosti ne le za podjetja v neposredni bližini stadionov, temveč tudi za tista, ki so bolj oddaljena: »Ekonomija doživetij v Evropi raste. Ljudje vse bolj vlagajo v nepozabna doživetja, kar ustvarja konkretne koristi za lokalna podjetja v mestih, kot je München.«
Navijanje je neprecenljivo
Podatki kažejo, da so Evropejci vse bolj pripravljeni vlagati v doživetja. V prvem četrtletju 2025 je 33,7 odstotkov potrošnikov, ki trošijo za doživetja (brez potovanj in restavracij), obiskalo dogodek v živo – več kot leta 2024 (32,1 odstotkov) in leta 2019 (30,7 odstotkov).
Finale Lige prvakov v Münchnu bo tako več kot zgolj športni spektakel. Za mesto pomeni gospodarsko priložnost, za navijače pa izpolnitev ene največjih želja – biti del nepozabnega trenutka.