influencer
Aktualno

V Veliki Britaniji še vedno težave z (ne)označevanjem oglasov vplivnežev

Britansko oglaševalsko razsodišče (ASA) vplivneže poziva, naj se »spravijo k sebi« in označujejo plačane objave na družbenih omrežjih. V nasprotnem primeru jih bodo javno izpostavili preko tako imenovanega črnega seznama.

16. januarja 2019 smo v prispevku »Dragi vplivneži, kaj pa transparentnost?« poročali o tem, kako je britansko oglaševalsko razsodišče (ASA) opozorilo med dvesto in tristo vplivnežev, da mora biti oglaševanje na njihovih profilih na družbenih omrežjih jasno označeno. Zadnje ugotovitve ASA kažejo, da se a) na tem področju ni veliko spremenilo na bolje in da  je b) »izigravanje sistema« postalo precej bolj prefinjeno kot prej (na primer, označba je v objavi napisana z nerazločno pisavo) ter da c) beležijo vedno več pritožb potrošnikov na primere objav, ko ni mogoče ločiti med »navadno« objavo in oglasom. Leta 2020 so na primer zabeležili 55-odstotno povečanje pritožb v primerjavi z letom 2019. Od tega se jih kar 61 odstotkov nanaša na Instagram. V ASA so tako ugotovili, da je od 122 objav britanskih vplivnežev na Instagramovem Storyju vsaka četrta dejansko oglas, ustrezno označenih pa je le 35 odstotkov.

»Preprosto ni več izgovorov, da ne bi jasno označili pozitivnih sporočil v objavah, ki so jih plačale blagovne znamke. Medtem ko so nekateri vplivneži uredili vse potrebno, naša raziskava kaže, da bo treba opraviti še veliko dela. Vplivnežem in znamkam smo izdali opozorilo. Sledijo nadaljnja raziskava in priprave na kazni,« je povedal Guy Parker, direktor ASA.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji