bla
Aktualno

V ozadju kampanje »Nič mi ne manjka«

Projekt »Nič mi ne manjka« sponzorja Lidl Slovenije in nosilca pravic Zveze za šport invalidov je na podelitvi nagrad SPORTO postal najboljši slovenski projekt.

Razbijanje stereotipov o parašportnikih

Kampanja »Nič mi ne manjka« je veliki zmagovalec letošnjih nagrad SPORTO. Poleg nagrade za projekt najboljšega športnega sponzorstva so jih razglasili še za najboljši slovenski projekt.  Za Tino Cipot, vodjo korporativnega komuniciranja v Lidlu Slovenija, je projekt poseben iz več razlogov. Kot poudarja, predvsem zato, ker so skupaj z Zvezo za šport invalidov Slovenije – Slovenskim paralimpijskim komitejem (Zveze ŠIS-SPK) ter športniki, ki tekmujejo po njenim okriljem, nastopili z nekoliko provokativnim pristopom, ki se dotakne marsikaterega prepričanja o športnikih invalidih v slovenski javnosti. Po njenih opažanjih še vedno v marsikomu živi mnenje, da gre za »revčke«, ki se po naključju malo ukvarjajo še s športom.

»Pokazati smo želeli odločenost, motivacijo, nenazadnje trmo, ki je skupna vsem vrhunskim športnikom, da dosegajo izvrstne in v svetovnem merilu pomembne rezultate. Morda ne veste, a konkurenca je v parašportu izredna, zato smo želeli s kampanjo povedati tudi, da športni rezultati niso naključje, pač pa sad trdega dela, treningov, tudi vzponov in padcev,« pojasnjuje Cipotova. Kot izjemen navdih pri tem navaja Darka Đurića, nekdanjega slovenskega paraplavalca, evropskega prvaka iz leta 2018 in enega najuspešnejših slovenskih parašportnikov, ki se je upokojil leta 2020. V intervjuju za Delo je po besedah sogovornice namreč izjavil: »Nikoli se nisem počutil, da mi kaj manjka«, kar je skupaj s himno slovenskih parašportnikov, ki jo je lani ustvaril Rok Terkaj z naslovom »Ta tempo«, postalo vodilo celotne kampanje.

Osredotočenost na zgodbe parašportnikov

Kampanja bi morala biti v teku že lani, a so bile paralimpijske igre prestavljene na letos. Potekala je v dveh večjih sklopih. Prvi se je začel maja, ko so najprej s »teaserjem« in nato z razkritjem predstavili različne slovenske parašportnice in parašportnike, od paraplavalca Tima Žnidaršiča Svenška, odbojkarice sede Sente Jeler, parakolesarja Aneja Dopliharja in paraplesalke Lare Nedeljković, do paralokostrelca Dejana Fabčiča. Sledil je avgustovski, paralimpijski del, ko so predstavili ekipo športnikov, ki je Slovenijo zastopala na paralimpijskih igrah v Tokiu, med drugim tudi nosilca obeh letošnjih paralimpijskih kolajn v streljanju, Nanija Tirška. »Pomembno je bilo, da se osredotočimo na same športnike, pri tem pa stalno izpostavljamo njihove športne zgodbe, vrednote in odločnost, ki jih spremlja na športni poti. Za odlično izvedbo so poskrbeli agencija Luna TBWA, kreativni »master-mind« Tine Lugarič, režiser Miha Kačič in fotograf Peter Giodani. Brez izredne predanosti vseh vključenih športnikov pa seveda sploh ne bi šlo,« je zadovoljna sogovornica.

Razbijanje napačnih prepričanj

Lidl Slovenija podpira Zvezo ŠIS-SPK od leta 2016, ko so oblikovali marketinško kampanjo »Naš navdih ste vi«. »Preden smo začeli z njo, smo se vprašali, kaj je tisto, kar nas navdihuje. To so naši kupci, naši zaposleni, ki so tisti, ki nas sooblikujejo v to, kar smo in kar kot Lidl Slovenija počnemo. A navdih smo prepoznali tudi v izjemnih posameznikih, ki podirajo meje običajnih predstav. In to športniki invalidi in njihova krovna športna organizacija nedvomno počnejo v slogu, s katerim se Lidlovci in naši kupci lahko poistovetijo,« ozadje sponzoriranja parašportnikov pojasnjuje Cipotova. »Zakaj smo se podali v to sodelovanje? Predvsem zato, ker smo si, tako Zveza kot Lidl Slovenija, želeli dosegati podobne cilje. Razbijati želimo tabuje in napačna prepričanja, ki jih ima slovenska javnost o športnikih invalidih, o njihovih uspehih in dosežkih, želeli smo skupaj zgraditi trdno in dolgoročno partnerstvo, v katerem šport ustvarja boljši svet za vse.«

Kot sponzor so nato partnerja oziroma zvezo vprašali,  kje so njihovi največji izzivi in kako jim lahko pomagajo. »Nato smo si zastavili nekaj strateških ciljev. Ozaveščamo širšo javnost o pomenu športa za invalide in povečati uveljavljanje športa invalidov posameznikov v slovenski družbi, ozaveščamo javnost o športu invalidov, ki je izjemno pomemben ne samo za invalidne posameznike, ampak za družbo kot celoto, v šport želimo pritegniti čim več mladih invalidov, saj ta močno vpliva na kakovost njihovih življenj,« je povedala sogovornica.

Skupaj so oblikovali program Postani športnik, s katerim spodbujajo mlade invalide, da v večjem številu sodelujejo pri športnih dejavnostih. Nagovarjajo tudi njihove starše, ki so po besedah sogovornice ključni pri tem, ali se bo nek mlad invalid lotil športne aktivnosti. »Program obenem tudi na strokovni ravni ustvarja ponudbo športnih dejavnosti, h katerim se lahko mladi priključijo. Kot sponzor seveda želimo z odmevnim in kreativnim sodelovanjem, ki nosi v sebi veliko več kot le športno sponzorstvo oblikovati čustveno navezavo kupcev in javnosti nasploh na blagovno znamko Lidl Slovenija ter Lidlovo trajnostno pobudo Ustvarimo boljši svet.«

S kampanjo parašport pridobil na prepoznavnosti

Za konec smo Cipotovo vprašali še, če v Lidlu Slovenija v v luči uspeha projekta verjamejo, da so še bolj odprli vrata za sponzorstva parašportnikov. Prepričana je, da sodelovanje od leta 2016 vsekakor potrjuje, da je z dobro zastavljenimi cilji in jasno dogovorjenimi aktivnostmi mogoče zgraditi odlično sponzorsko zgodbo. »Verjamem, da je tudi zaradi naših skupnih kampanj slovenski parašport dobil večjo prepoznavnost v javnosti, morda tudi več medijskega prostora. Veseli me, da so uspehi slovenskih parašportnikov dobili svoj prostor v športnih rubrikah, da smo denimo letos lahko celo gledali otvoritev paralimpijskih iger v neposrednem prenosu. Vse to bo prineslo večje možnosti za razvoj parašporta pri nas in s tem tudi večje možnosti za vzpostavitev kakovostnih sponzorskih zgodb.« Ob tem sogovornica dodaja, da je na svetu 15 odstotkov ljudi z neko obliko invalidnosti. V Sloveniji je ta številka 240 tisoč. »Ni malo, kajne? A še vedno v marsikaterem segmentu v družbi, marsikdaj v svojem vsakodnevnem življenju, niso v enakopravnem položaju. Menim, da moramo prav vsi, od blagovnih znamk do različnih inštitucij in organizacij, premisliti, kaj lahko naredimo, da bo drugače, da bo boljši svet resnično veljal za vse.«

Intervju

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

Naši avtorji