yootree
Aktualno

Trippstory: ko je turist lahko tudi detektiv

Trippstory je digitalna platforma, ki omogoča kombinacijo turističnega doživetja z igranjem prvoosebne igre v resničnem okolju.

V agenciji Yootree, kjer so zasnovali aplikacijo, kot izhodišče zanjo izpostavljajo zahteve novih generacij turistov po pristnih zgodbah in interaktivnih doživetjih; tudi takšnih, s katerimi turist postane prvoosebni igralec v zgodbi odkrivanja destinacije.

Trippstory Velenje, aplikacija, ki je zaživela novembra lani, s pomočjo lika pustolovke Pike predstavlja zgodbo najmlajšega slovenskega mesta in uporabnikom pomaga pri reševanju izzivov na poti do končne nagrade. »Zgodba Trippstory Velenje je namenjena družinskemu turizmu in družinam z otroki, zato smo ciljni javnosti prilagodili tudi zgodbo, like, scenarij, jezik in težavnost izzivov,« pojasnjuje Tomaž Apohal, partner in kreativni direktor v agenciji Yootree in snovalec Trippstoryja.

Kot ključni razlikovalni prednosti v primerjavi s podobnimi platformami izpostavlja prav zgodbarjenje in igrifikacijo. Gre namreč za kombinacijo igre igranja vlog (ang. role playing game, RPG), aplikacije in doživetja, s čimer lahko turist oziroma uporabnik s pomočjo zgodbarjenja postane glavni igralec avanture, pustolovščine ali detektivke. Pri tem je aplikacija Trippstory igralčevo orodje, igralec pa mora pri reševanju izzivov uporabiti različne fizične in miselne sposobnosti. Z odkrivanjem turističnih znamenitosti  in izzivov v resničnem okolju platforma Trippstory turistom destinacijo po besedah sogovornika predstavi na bolj vznemirljiv, igriv in interaktiven način.

»Turistični proizvodi z igranjem vlog so v tujini že uspešnica; med njimi je na primer Dragon Thrones. Na območju Srednje Evrope in Balkana se število turistov iz leta v leto povečuje, večje naložbe v turistično infrastrukturo pa se izvajajo izjemno počasi, zato turistična podjetja in destinacije izkoriščajo priložnosti za manjše naložbe v turizmu, s katerimi lahko ponudijo inovativne turistične proizvode in zagotovijo nove oblike unovčenja turističnih doživetij,« dodaja Apohal.

Strategija iger v resničnem okolju

Zgodba se odvija skozi serijo videoposnetkov in multimedijskih izzivov, s katerimi igralci odkrivajo skrivne točke v mestu. Aplikacija vključuje videozgodbe v več poglavjih, virtualne like ter uporabo virtualne in mešane resničnosti, s čemer lahko igralci v zgodbi izkusijo destinacijo na način, ki jih samo v okolju ni mogoče videti. Igralci lahko tako pogledajo v preteklost ali prihodnost, virtualno raziskujejo 3D-predmete, stavbe ali artefakte, ki so v okolju že izginili, ali pa odkrijejo skrite pomene za skrivnostne predmete iz okolja. 

Z reševanjem izzivov igralci pridobivajo nagradne žetone, ki jim odklenejo skrivno lokacijo glavne nagrade in ključ do rešitve igralne misije. »V času, ko posamezniki in družine preveč časa preživimo sede pred računalnikom, televizijo ali telefonom, je platforma Trippstory privlačno turistično doživetje, ki nam strategijo iger prenese v resnično okolje in nas z interaktivno zgodbo stimulira k odkrivanju turističnih destinacij s kolesom ali peš. Sprehod s Trippstoryjem po domačem mestu ali turistični ogled nove destinacije se spremeni v pravo detektivsko pustolovščino.«

Popusti in nagrade za uporabnike, možnost unovčenja za naročnike

Z vsako destinaciji prilagojeno unikatno igralno strategijo igralci – v interakciji z okoljem – aktivno odkrivajo skrivnosti in zanimivosti same destinacije. Z zbranimi žetoni lahko uporabniki pridobijo različne nagrade in popuste za nakup vstopnic ali promocijskih izdelkov (v destinaciji), po drugi strani pa lahko naročniki z aplikacijo pospešijo unovčenje turističnih doživetij.To je možno na tri načine. Aplikacijo lahko tržijo kot samostojen turistični proizvod, ki ga turisti kupijo v informacijsko-turistični točki. Druga možnost je unovčenje s prodajo aplikacije v spletnih trgovinah AppStore in Google Play. Turistična destinacija oziroma naročnik lahko razvoj aplikacije financira tudi iz lastnih virov, državnih in EU razpisov ter doživetje turistom ali lokalni javnosti ponudi brezplačno. »Ne glede na izbrani model pa platforma Trippstory omogoča še dodatno unovčevanje znotraj aplikacije, in sicer z uporabo digitalnih nagradnih kuponov za različne turistične storitve, ki jih igralci prejmejo ob uspešno rešenih izzivih v aplikaciji,« pojasnjuje Apohal.

Od zasnove do končnega izdelka v treh mesecih

Platformo Trippstory so razvili v podjetjih Yootree Creative in Boomerang 360, trženje aplikacije v turizmu pa na območju Slovenije izvaja podjetje Lanara Consulting. Yootree Creative skrbi za zasnovo vsebin, igralnega scenarija, opisnih besedil aplikacije, scenarijev izzivov, dizajnov aplikacije, zasnovo in produkcijo foto- in videovsebin za uporabo v aplikaciji ter projektno vodenje. Boomerang 360 sodeluje pri programiranju, lokalizira in prilagodi uporabniško izkušnjo posamezni destinaciji (UX), izvede geolokacijske teste, zajem podatkov, poskrbi za umeščanje multimedijskih vsebin in programiranje aplikacije za vsako destinacijo. Podjetje Lanara Consulting pa poleg naštetih v Sloveniji izvaja trženje aplikacije in koordinacijo z naročniki.

Naročnik platfrome Trippstory je po besedah sogovornika lahko katera koli turistična destinacija, regija, mesto ali kraj v Sloveniji, regiji ali na svetu. Vloga naročnika je, da izbere način financiranja, ključne turistične znamenitosti kraja, ki jih želijo povezati v doživljajsko igro in aplikacijo, zbere obstoječe multimedijske materiale in skrbi za trženje doživetja. Naročniki prispevajo še predlog poti, ključne vsebine, zgodovinska dejstva, podatke o terenu, arhivske multimedijske materiale in podatke, ki jih želijo vključiti v igralno doživetje.

»Na osnovi teh podatkov ekipa Yootree zasnuje misijo in scenarij igre, določi eno ali več igralnih poti, pripravi zgodbo in opise za aplikacijo ter scenarije videoposnetkov, ki jih med programiranjem aplikacije posnamemo v sodelovanju z destinacijo oziroma naročnikom,« pojasnjuje Apohal. Poudarja, da lahko nov scenarij, aplikacijo in vsa pripadajoča multimedijska gradiva razvijejo v treh mesecih. 

 

Intervju

emir mušić
03. 07. 2020

O tem, kako so se pri Šport TV-ju odzvali na krizne razmere in njihovih programskih…

Marian Salzman
20. 06. 2020

Za Marian Salzman, podpredsednico za globalno komuniciranje v družbi Philip Morris…

Če blagovna znamka v javnosti razlaga o svojih skrbeh, v resnici pa izkorišča delavce, se bo to tudi razvedelo. Gre za preprost etos: ljudje so na…

Karmeno Kesar
20. 06. 2020

Marketinški strokovnjak Kamenko Kesar je nedavno izdal že svojo tretjo knjigo Če bi moški…

Bralka, ki se je lanski dopust med branjem na plaži na glas smejala, bo kupila mojo tretjo, četrto, peto knjigo. Zelo malo izdelkov na trgu vas…

Naši avtorji