5g 2021
Aktualno

Trendi 2021: Vse poti vodijo k 5G

Pri največjih slovenskih ponudnikih telekomunikacijskih storitev napovedujejo, da se bo večina trendov iz leta 2020 nadaljevala tudi v letošnjem letu in temu primerno nameravajo nadgrajevati svoje storitve in ponudbo.

Za nami je »koronaleto«, v katerem smo bili sočasno odrezani od sveta (delo od doma) in povezani bolj kot kdaj koli. Prav povezljivost in z njo povezane storitve ponudnikov telekomunikacijskih storitev Telekoma Slovenije, A1 Slovenija, Telemacha in T-2 so nam olajšale vsakdanjik do te mere, da smo bolj ali manj ohranjali stike z družino in sodelavci. Pri vseh ponudnikih tako verjamejo, da se v zagotavljanju povezljivosti skriva pot do uspeha tudi v letu 2021. Velik dejavnik pri tem bo dostopnost omrežja 5G in z njim povezane infrastrukture, pri čemer je tudi Slovenija po začetni zadržanosti v nizkem štartu. Ker povezljivosti ni brez povezljivih naprav, nas je zanimalo tudi, kako posamezni ponudniki vidijo trg strojne opreme oziroma pametnih naprav ter s katerimi marketinškimi aktivnostmi nameravajo zadržati obstoječe in pridobiti nove naročnike.

5G, kibernetska varnost in internet stvari

V Telekomu Slovenije so letošnje leto začeli s predpostavko, da si življenja brez zmogljivih komunikacijskih storitev na vsakem koraku nihče med nami ne predstavlja več. Kot tudi ne življenja brez komunikacije preko različnih aplikacij, neomejenega dostopa do informacij, družbenih omrežij ali možnosti učenja in dela na daljavo. Kot poudarjajo, tudi zato količine prometa v mobilnem omrežju nenehno rastejo. V Telekomovem omrežju uporabniki danes opravijo 25-krat več prenosa podatkov kot na primer v letu 2013, ko so uvedli omrežje 4G, ob tem pa poudarjajo, da so prometne kapacitete obstoječih omrežij omejene. »Zato smo v lanskem letu naredili naslednji korak v razvoju mobilne tehnologije in v obstoječem frekvenčnem spektru 2600 MHz, ki ga uporabljamo tudi za omrežje 4G, vzpostavili nacionalno omrežje 5G. V evolucijsko nadgrajenem omrežju 4G/5G, s katerim smo konec leta pokrivali preko 32 odstotkov prebivalstva, lahko uporabniki že v tem razvojnem koraku dosegajo višje hitrosti prenosa podatkov kot v omrežju LTE/4G, polni potencial tehnologije 5G pa bo uporabnikom na voljo po podelitvi dodatnih spektralnih pasov,« pojasnjujejo.

Tako bo z vidika novih tehnologij 5G v ospredju tudi v letu 2021, ob tem pa nameravajo nadaljevati tudi s širitvijo in nadgradnjo dostopovnega optičnega omrežja. Priklop nanj za zdaj omogočajo več kot 368 tisoč slovenskim gospodinjstvom. Od tehnološko-storitvenih tem bodo po njihovih napovedih še naprej izredno pomembne tudi storitve kibernetske varnosti, saj delo in šolanje na daljavo prinašata tudi povečana kibernetska tveganja, in nadaljnji razvoj interneta stvari.

iot

Marketinško so se vrnili k temeljem

Leto 2020 v Telekomu Slovenije označujejo kot leto številnih izzivov, preizkušenj in novih izkušenj, v marketinškem smislu pa so se vrnili k temeljem, to je zagotavljanju povezanosti. Na eni strani z družinami, prijatelji in poslovnimi partnerji, na drugi z omogočanjem dela in šolanja na daljavo na varen, skrben in zanesljiv način. »V lanskem letu se je še toliko bolj pokazalo, da prav vsi potrebujemo občutek bližine in povezanosti. To smo ubesedili s preprosto besedo #povezani, ki je postala ključni element naše komunikacije tako v interni javnosti in komunikaciji naše znamke delodajalca kot v naših komunikacijskih aktivnostih z uporabniki, poslovnimi partnerji in drugimi deležniki. Vsem smo prisluhnili in jim omogočili, kar so v dani situaciji najbolj potrebovali.«

Ob tem se v Telekomu Slovenije pohvalijo, da so leto 2020 zaključili z najvišjo močjo blagovne znamke (BSI) med vsemi konkurenti, tako na fiksnem kot tudi mobilnem segmentu. »BSI Telekoma Slovenije smo izboljšali prav na vseh ravneh, to so priklic, izbira, uporaba in zadovoljstvo. Ob tem pa so tudi zaposleni v raziskavi, ki smo jo opravili ob vrnitvi na delovna mesta, izpostavili, da se s podjetjem še niso počutili tako #povezani kot v teh izjemnih okoliščinah in da so ponosni na način, na katerega smo se v podjetju tudi s svojo skrbnostjo in družbeno odgovornimi aktivnostmi odzvali na situacijo. To nam daje potrditev, da smo v res težavnem in nenavadnem letu, ki je bilo za ponudnike komunikacijskih storitev še posebej pomembno, na pravi način stali ob strani tako zaposlenim kot tudi uporabnikom, slednjim tako s produkti in storitvami kot tudi s komunikacijo,« so zadovoljni v Telekomu Slovenije. V letošnjem letu želijo povezanost z uporabniki ohraniti, hkrati pa jo nadgraditi. Z novo marketinško platformo bodo naslovili sanje, želje in potrebe prihodnosti, in sicer tako zasebnih kot tudi poslovnih uporabnikov. Pripravljajo 360-stopinjsko komunikacijo, ki celovito ponudbo v fiksnem, mobilnem, IKT in e-trgovinskem segmentu smiselno in razumljivo prikaže z vidika uporabnika. »S podrobnejšim vpogledom v potrebe uporabnika bomo zagotovili najboljšo uporabniško izkušnjo na vsakem koraku, z uporabo naprednejših marketinških orodij digitalizacije in avtomatizacije pa zagotavljali relevantno komunikacijo v vseh fazah nakupnega procesa. Skozi načrtno gradnjo znamke delodajalca bo Telekom Slovenije dobil tudi obraz skozi podobe zaposlenih.«

Glede pomena omrežja 5G poudarjajo, da ta odgovarja potrebam sodobne družbe, za katero je na eni strani značilna hitra rast mobilnega prenosa podatkov, na drugi pa zahteva po vedno večji digitalizaciji gospodarstva. »5G bo omogočil fleksibilnost in optimizacijo strojev in robotov, preko senzorike bo zagotavljal še višjo raven kakovosti produktov, predvsem pa tudi personalizacijo naročil, kar je eden od temeljev industrije 4.0. V praktično vseh gospodarskih vejah bo 5G omogočil dodatne funkcionalnosti za še učinkovitejše delovanje,« navajajo v Telekomu Slovenije.

Pametne ure kot velik potencial

Uporabnikom nameravajo tudi v prihodnje ponuditi najnovejše komunikacijske naprave najuglednejših svetovnih znamk. Pri tem izpostavljajo pametne ure kot velik potencial za rast, prav tako naprave pametnega doma oziroma interneta stvari. Pri mobilnih telefonih, tablicah in televizorjih pričakujejo zmerno rast. Penetracija teh naprav pri uporabnikih je namreč po njihovih ugotovitvah že visoka. »Intenzivno krepimo ponudbo v naši spletni trgovini in v okviru programa zvestobe, kjer je na voljo že skoraj vse, kar potrebujemo za dom, posel in zabavo. Vse to z najboljšo uporabniško izkušnjo, najsodobnejšimi storitvami, ki odgovarjajo potrebam uporabnikov, ter najzanesljivejšim, najhitrejšim in najnaprednejšim omrežjem. Raziskave kažejo, da uporabniki naše omrežje ocenjujejo kot najboljše, pri tem pa kot naše ključne prednosti prepoznavajo tudi inovativnost, sodobne storitve, osebni odnos, svetovanje in družbeno odgovoren odnos do okolja, v katerem delujemo,« so povedali v Telekomu Slovenije.

Na teh elementih nameravajo graditi tudi v prihodnje. Pri tem kot pomembne izpostavljajo tako obstoječe kot nove uporabnike. »Tako smo v lanskem letu izenačili tudi ugodnosti, ki so jim pri nas na voljo, takšen odnos bomo nadgrajevali tudi v prihodnje. Skratka, ključne aktivnosti bodo usmerjene v upravljanje življenjskega cikla uporabnika, ki stremi k povečani personalizaciji in k najboljši uporabniški izkušnji.«

V komunikaciji bodo v ospredju nove tehnologije in digitalizacija

Podrobnosti načrtovanih marketinških akcij v Telekomu Slovenije ne razkrivajo, se pa bodo pri tem posvetili tako zasebnim uporabnikom kot tudi malim, srednjim in velikim podjetjem, ki jim želijo preko digitalizacije olajšati poslovanje. »V ospredju naše komunikacije so že danes in bodo tudi v prihodnje nove tehnologije in digitalizacija. Vse za boljše življenje vseh nas in družbe kot celote. Pa naj gre za področje zdravstva s storitvami e-oskrbe ali telemedicine, celovitega sistema e-commerce, spletnega tržišča PIAZZ, mobilne denarnice VALÚ ali naše platforme NEO, ki je z glasovnim upravljanjem v slovenske domove prinesla popolnoma novo izkušnjo spremljanja televizije in drugih vsebin, ob tem pa s hkratnim upravljanjem naprav pametnega doma prepričala že skoraj polovico naših uporabnikov,« so za MM še povedali v Telekomu Slovenije.

Za najboljšo možno uporabniško izkušnjo

Pri Telemachu bodo še naprej velik poudarek namenjali nadgrajevanju storitev z namenom zagotavljanja najboljše možne uporabniške izkušnje. Stremijo tudi k zagotavljanju visokotehnološke, kakovostne in stabilne storitve vedno in na vseh napravah ter s tem narekovati trende, kar po njihovih besedah naročniki tudi pričakujejo od njih. Nadaljevati nameravajo tudi z rednimi naložbami v infrastrukturo, pri kateri bo še poseben poudarek na uvajanju tehnologije 5G, za katero čakajo dražbo frekvenc. »Veliko pa se bomo tudi letos posvečali zaposlenim, saj oni tvorijo našo osnovo, ki je sestavljena iz motiviranih in vrhunskih strokovnjakov,« trdijo pri Telemachu.

V Telemachu imajo tehnologijo 5G za naslednji korak v razvoju mobilne tehnologije, torej nadgradnjo mobilnega omrežja LTE/4G. Nadgradnjo izpostavljajo kot nujnost, ker so zmogljivosti obstoječih mobilnih omrežij omejene, mobilni prenos podatkov pa se eksponentno povečuje. »S prehodom na tehnologijo 5G bomo tako lahko našim vse številčnejšim uporabnikom še naprej zagotavljali brezhibne storitve in najboljšo uporabniško izkušnjo. Tehnologija 5G bo prinesla prednosti na številnih področjih, tako posamezniku kot tudi družbi, gospodarstvu in okolju. Omogočila bo super hitro širokopasovno in izjemno zanesljivo komunikacijo z nizko zakasnitvijo, ogromne strojne komunikacije, visoko zanesljivost oziroma razpoložljivost in učinkovito porabo energije.«

Ob tem v Telemachu opozarjajo, da čeprav pri uporabi omrežja 5G najprej pomislimo na pametne telefone in druge mobilne naprave, obstajajo številne druge aplikacije, ki bodo uporabljale tehnologijo 5G. »Razvoj novih generacij mobilne telefonije se usmerja tudi v izboljšano podporo komunikaciji stroj-stroj oziroma tako imenovanemu internetu stvari, kar bo v prihodnosti pospešilo razmah pametnih tehnologij, avtomatizacije in avtonomnih vozil. Razvoj in dinamika vpeljave nove tehnologije bosta vplivala na nove storitve, ki jih bomo seveda ponudili Telemachovim uporabnikom, saj želimo, da so ti vedno v koraku s svetovnim trendi.«

V korak s svetovnimi trendi pa želijo v Telemachu tudi z napravami. »Zato v naši ponudbi kupci vedno najdejo najnovejše modele, pa najsi gre za telefone, tablice ali druge pametne naprave oziroma pripomočke. Prihodnost je sicer težko napovedovati, vsekakor pa vidimo velik potencial v napravah, ki bodo povezane na omrežje 5G. Našim uporabnikom lahko zagotovimo, da bomo šli še naprej v korak s časom in tako še naprej na vseh ravneh nudili storitve, s katerimi bo njihova uporabniška izkušnja še naprej najboljša.«

Zadovoljen uporabnik je največja pohvala in promotor

V Telemachu so prepričani, da sta njihova ponudba in opravljeno delo na zelo visoki ravni, kar utemeljujejo z nazivi, kot je, da so že nekaj let zapored najhitreje rastoči mobilni operater v Sloveniji in vodilni ponudnik plačljivih videovsebin. Dodajajo, da jim tržni delež nenehno raste tudi med ponudniki storitev širokopasovnega interneta. »Telemach je že drugo leto zapored dobil tudi certifikat podjetja Umlaut, Best in Test, za najboljšo uporabniško izkušnjo na mobilnem in fiksnem področju, kar je prav posebno priznanje, še posebej če pogledamo, da smo ga dobili (tudi) za obdobje epidemije, ko so bila omrežja še toliko bolj obremenjena kot sicer. Strategije, ki temelji na velikih vlaganjih v infrastrukturo in zaposlene, tako ne bomo spreminjali.«

Na ta način nameravajo še naprej skrbeti za vrhunske storitve, ki jih bodo še nadgrajevali, prav tako se bodo še naprej osredotočali na preprostost in preglednost ponudbe. »Posledično bo tudi uporabniška izkušnja še naprej najboljša. Zadovoljen uporabnik je namreč za nas največja pohvala, hkrati pa tudi največji promotor. Najlepše za nas je, ko nas uporabniki priporočijo svojim sorodnikom, prijateljem in sodelavcem,« so povedali v Telemachu. Njihove prihajajoče marketinške akcije ostajajo poslovna skrivnost, tudi v letu 2021 pa napovedujejo novosti in premikanje meja, poleg tega pa bodo uporabnike še naprej razveseljevali z ugodnostmi, kot pravijo.

Z uporabo velikega podatkovja do prave ciljne skupine

Za A1 Slovenija bosta osnovo poslovanja še naprej predstavljali ponudbi mobilnih in fiksnih storitev. Veliko pozornost bodo namenili različnim rešitvam s področja zabave, varnosti, IKT, tudi napravam na obroke v okviru spletne trgovine Nakupovalnica. »Uporabnike bomo naslavljali preko že uveljavljenih prodajnih kanalov, ki se stalno razvijajo in usmerjajo v digitalno okolje. Tako smo v fazi prenove spretne trgovine, hkrati bo pomembno vlogo igral A1 Live shop. Uporabnikom bomo še naprej zagotavljali optimalne in inovativne poti do uporabe storitev in rešitev, hkrati pa bomo najbolje izkoriščali veliko podatkovje za doseganje prave ciljne skupine – s pravo ponudbo, na pravem kanalu,« pojasnjujejo.

Glede tehnologije 5G napovedujejo, da bo ponudila širok spekter novih poslovnih modelov in rešitev. »Odpirajo se nam nove možnosti učinkovitega reševanja digitalizacije naprav in storitev tudi za primere, ki do danes niso bili možni ali pa ekonomsko privlačni. Višje hitrosti in visoke frekvence nam bodo omogočile zelo veliko pasovno širino, kar je še posebej pomembno v okolju, kjer je naenkrat prisotna velika možica uporabnikov, kot so na primer množične prireditve, koncerti, športni dogodki,« so prepričani.

Izboljšana podpora komunikaciji med napravami oziroma internetu stvari bo po njihovih napovedih pospešila razmah pametnih tehnologij, avtomatizacije in avtonomnih vozil. 5G tako  omogoča hitrost, ki jo potrebuje z umetno inteligenco podprt internet stvari. »Medtem ko umetna inteligenca omogoča izluščiti bistveno iz množičnih podatkov, se bodo te aplikacije za zagotavljanje dostopa do omenjenih podatkov vse bolj zanašale na izjemno hitro pasovno širino 5G, skoraj ničelno zakasnitev in odlično zanesljivost.«

Pričakujejo veliko rast prodaje zabavne elektronike  

V A1 Slovenija poudarjajo, da bo rdeča nit tehnologije 5G povezljivost, ki je trenutno na voljo v najnovejših in najdražjih mobilnikih in drugih napravah. Že v naslednjem letu pričakujejo, da bo 5G prisoten tudi v bolj dostopnih napravah. »Kot operater bomo sledili povpraševanju trga in tehnološkemu razvoju ter ponujali naprave, ki so tržno najbolj zanimive. Kot do zdaj, lahko uporabniki pričakujejo najnovejše s strani Samsunga, Appla, Huawei in drugih proizvajalcev. Poleg naprav pričakujemo veliko rast prodaje tudi s področja zabavne elektronike, bele tehnike in drugih kategorij iz spletne ponudbe Nakupovalnice.«

Poleg optimalnega razmerja med kakovostjo in ceno na področju mobilne in fiksne ponudbe bodo nove naročnike poskušali pridobiti z lajšanjem vsakdanjih težav z uporabo naprednih rešitev, hkrati pa iskali drugačne, inovativne pristope do uporabnikov. Oglaševalske akcije bodo sledile ponudbi, ki jo bodo uvedli. »Vzpostaviti si želimo dolgoročnejšo platformo, ki nam bo omogočala tudi hitrejše reakcije na spremembe, ki so sploh v zadnjem času stalnica,« so še povedali.

Osredotočeni na izboljšanje uporabniške izkušnje

Poleg uvedbe sistemov 5G sistemov za mobilno telefonijo bodo v T-2 uvedli nekatere nove tehnologije in z njimi nadgradili obstoječe sisteme, povezane s televizijskimi storitvami in storitvami dostopa do interneta, kar poudarjajo kot veliko konkurenčno prednost T-2. »V okviru IPTV bomo uvedli dodatne funkcije interaktivnosti, naročniki pa bodo dobili še večje kapacitete interneta z uvedbo novih tehnologij v dostopovnem omrežju. Poskrbeli bomo tudi za nadgradnjo obstoječega mobilnega omrežja. Kot telekomunikacijski operater ob uvedbi novih tehnologij vsa naša prizadevanja usmerjamo v izboljšanje uporabniške izkušnje naročnikov,« so povedali v oddelku za marketing in korporativno komuniciranje T-2.

V letu 2021 načrtujejo pridobitev frekvenčnega spektra za 5G storitve in postavitev prvih baznih postaj v enem ali v več večjih slovenskih mestih. »V letošnjem letu bo mobilno omrežje T-2 omogočalo večje kapacitete podatkovnega prenosa tistim naročnikom, ki bodo imeli s 5G tehnologijo skladne telefone. V naslednjih letih bomo uvedli  5G tehnologijo in storitve za podporo storitvam pametnih mest in skupnosti,« napovedujejo.

Pričakujejo rast segmenta nosljivih naprav

V T-2 poudarjajo, da je ponudba telefonov, prenosnih naprav in druge telekomunikacijske opreme v največji meri odvisna tako od ponudnikov kot tudi od povpraševanja na trgu. »V družbi T-2 pozorno spremljamo potrebe uporabnikov in jim na podlagi zaznanih povpraševanj skupaj z našimi dobavitelji poskušamo zagotoviti optimalne rešitve. Tudi v prihodnje pričakujemo nadaljevanje rasti na nosljivih pametnih napravah in seveda pametnih telefonih, ki bodo vedno bolj zmogljivi in bodo v veliki večini podpirali omrežja pete generacije.«

Pri pridobivanju novih naročnikov nameravajo nadaljevati zastavljeno strategijo, da slovenskemu uporabniku v vseh segmentih ponudijo najboljšo izkušnjo ter jim redno zagotavljajo nove storitve in produkte. »S takšnim pristopom in odzivnostjo si kot tehnološko napredno podjetje na trgu utrjujemo svojo vlogo, ob tem pa se zavedamo tudi svoje družbene odgovornosti, ki jo bomo skozi uspešen in večleten projekt T-2 življenje nadaljevali tudi v prihodnje.«

Podrobnosti o načrtovanih marketinških akcijah (še) skrivajo, o tem pa poudarjajo, da bodo »zagotovo pomembno vplivale na slovenski telekomunikacijski trg in potrošnike.«

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, marec 2021, #477. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

486

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

mija
20. 11. 2021

Futura DDB je letos že trinajstič stala na zmagovalnem odru Slovenskega oglaševalskega…

Sebe najlažje opredelim kot vodjo, ki deluje z zgledom, ki ima visoko postavljene osebne cilje in mu je pomembno, da pri svojem delu uživa. Osebno me…

bla
17. 11. 2021

Big Bangov naziv spletnega trgovca leta v regiji je zagon za nove izboljšave, pravi Peter…

bla
15. 11. 2021

Nika Kristina Butina, direktorica startupa Epidemic, je z bralci MM-a delila izkušnjo…

Naši avtorji